بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

بهترین کیف پول ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۴ +معرفی ۱۰ کیف پول برتر

بهترین کیف پول ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۴ +معرفی ۱۰ کیف پول برتر

برای نگهداری بلندمدت ارزهای دیجیتال باید به سراغ بهترین کیف پول ارز دیجیتال بروید. کیف‌پول‌هایی که از نظر امنیت و کاربری بهترین عملکرد را داشته‌اند و می‌توانند بهترین گزینه برای نگهداری ارزهای دیجیتال شما باشند. کیف پول ارز دیجیتال انواع مختلفی دارد و هر کدام از این کیف‌پول‌ها برای کاربردهای مختلفی استفاده می‌شود. در این مطلب ضمن آشنایی با انواع کیف پول ارز دیجیتال، می‌توانید بهترین‌های هر دسته را بشناسید.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

زمانی که اقدام به خرید ارز دیجیتال می‌کنید، ارزها به کیف پول صرافی شما اضافه می‌شوند. به دلایل مختلف که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بحث امنیت نگهداری ارز دیجیتال است، توصیه نمی‌شود که برای بلندمدت ارزهای دیجیتال را در کیف پول صرافی نگهداری کنید.

کیف پول ارز دیجیتال ابزاری است که شما می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را به آن منتقل کرده و برای بلندمدت نگهداری کنید. انواع کیف پول ارز دیجیتال از نظر متمرکزبودن یا غیرمتمرکزبودن و همچنین از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری با همدیگر تفاوت‌هایی دارند. برخی از کیف‌پول‌ها اعتبار بیشتری دارند و گزینه امن‌تری برای نگهداری ارزهای دیجیتال هستند اما در همین حال، هزینه بیشتری نیز دارند!

بهترین کیف پول ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۴ +معرفی ۱۰ کیف پول برتر

انواع کیف پول ارز دیجیتال

به صورت کلی کیف پول ارز دیجیتال به دو دسته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقسیم می‌شوند. البته کیف پول صرافی نیز یک دسته دیگر را شامل می‌شوند که به کیف پول امانی نیز شناخته می‌شوند. کیف پول صرافی کلیدهای خصوصی را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهند و از همین جهت امنیت آن‌ها پایین‌تر از انواع دیگر است.

کیف پول سخت‌افزاری

کیف پول سخت‌افزاری یک وسیله است که به‌صورت فیزیکی می‌توانید خریداری کنید. این کیف پول کاملاً آفلاین است و از همین جهت امنیت آن‌ها از تمام انواع دیگر کیف پول بیشتر است. تنها نکته درباره کیف پول سخت‌افزاری این است که در ابتدا باید یک هزینه‌ای برای خرید آن متحمل شوید. در نتیجه اگر مقدار ارزهای دیجیتالی که نگهداری می‌کنید خیلی زیاد نباشد، به‌نظر خرید کیف پول سخت‌افزاری گزینه‌ای به‌صرفه نیست.

در مقابل اگر مقدار زیادی ارز دیجیتال دارید و نگهداری آن‌ها برایتان مهم است، حتماً باید یک کیف پول سخت‌افزاری تهیه کنید تا بتوانید به صورت بلندمدت و امن ارزهای خود را نگهداری کنید. این کیف پول‌ها به کیف پول سرد (Cold Wallet) هم شناخته می‌شوند. چراکه که کلیدهای خصوصی آن به‌صورت کاملاً آفلاین ذخیره شده و کیف پول بدون اینترنت قابل استفاده است.

کیف پول نرم افزاری

نوع دیگر کیف پول ارز دیجیتال، کیف پول نرم افزاری است. کیف پول نرم افزاری هم همانند کیف پول سخت‌افزاری کلیدهای خصوصی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و امنیت آن از کیف پول صرافی بیشتر است. بااین‌حال، کیف پول نرم‌افزاری همواره آنلاین است و برای همین می‌تواند مورد حملاتی واقع شود. البته رمزنگاری بهترین کیف‌پول‌های نرم‌افزاری به قدری قوی است که این موضوع چندان نگران‌کننده نباشد. این دسته از کیف پول‌ها را به عنوان کیف پول گرم می‌شناسند؛ چراکه اتصال به اینترنت برای آن‌ها ضرورت دارد.

در هر دسته از کیف پول، تنوع بالایی وجود دارد و شما با شناخت بهترین گزینه‌ها بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام کیف پول برای شما مناسب است.

بهترین کیف پول سخت افزاری برای ارز دیجیتال

بهترین کیف پول سخت افزاری برای ارز دیجیتال را شرکت لجر تولید می‌کند. کیف‌پول‌های سخت‌افزاری لجر بهترین گزینه برای نگهداری فیزیکی ارزهای دیجیتال هستند. بااین‌حال شرکت‌های دیگری مثل ترزور هم کیف‌پول‌هایی با امنیت بالا طراحی کرده‌اند. در ادامه ۴ مدل از بهترین‌های کیف پول سخت‌افزاری مثل کیف پول لجر را معرفی می‌کنیم.

لجر نانو اس

یکی از مدل‌های متداول برای نگهداری ارزهای دیجیتال که قیمتی اقتصادی هم دارد، لجر نانو اس (Ledger Nano S) است. این کیف پول که تنها ۵۹ دلار قیمت دارد، می‌تواند بیش از ۱۸۰۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی کند و از طریق کابل micro USB به کامپیوتر شما متصل می‌شود.

کیف پول لجر نانو اس پلاس

یکی دیگر از گزینه‌های اقتصادی در میان کیف‌پول‌های سخت‌افزاری، کیف پول لجر نانو اس پلاس (Ledger Nano S+) است که نسخه ارتقا یافته لجر نانو اس محسوب می‌شود. این کیف پول قیمتی برابر با ۷۹ دلار دارد. این کیف پول از بیش از ۵۵۰۰ دارایی دیجیتال پشتیبانی می‌کند، امکان استیک کردن ارز دیجیتال را دارد، و همچنین از انواع NFT نیز پشتیبانی می‌کند. در این کیف پول از تراشه امنیتی Secure Element استفاده شده است.

انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ترزور T

یکی از کیف‌پول‌هایی که امنیت بالایی دارد، بیش از ۱۸۰۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند و بسیار در بین کاربران ارز دیجیتال محبوب است، کیف پول Trezor T است. این کیف پول ۱۹۵ دلار قیمت دارد و تقریباً یک کیف پول سخت‌افزاری گران‌قیمت محسوب می‌شود. شما می‌توانید این کیف پول را به کیف پول نرم افزاری اکسودوس که در بخش بعدی معرفی می‌کنیم، متصل کنید و به‌صورت یکپارچه از هر دو استفاده نمایید.

کیف پول لجر نانو ایکس

کیف پول بعدی لجر، نانو ایکس نام دارد. این کیف پول یک باتری داخلی دارد و امکان اتصال از طریق بلوتوث را هم فراهم کرده است. امکان استیک کردن، پشتیبانی از بیش از ۵۵۰۰ دارایی دیجیتال و پشتیبانی از NFT در این کیف پول هم مشاهده می‌شود. تراشه امنیتی Secure Element در این کیف پول هم وجود دارد. قیمت این کیف پول ۱۴۹ دلار است.

بهترین کیف پول نرم افزاری کدام است؟

تنوع کیف پول‌های نرم‌افزاری بیشتر است و دست شما برای انتخاب کیف پول مناسب باز است. البته تمامی کیف‌پول‌های نرم‌افزاری امن نیستند و شما باید حتماً به سراغ گزینه‌های معتبر و شناخته‌شده بروید. بهترین کیف پول نرم افزاری کیف پولی است که بشود روی امنیت آن حساب کرد، دسترسی به آن ساده باشد و بدون هیچ محدودیتی بتوانید به نقل و انتقال ارزهای دیجیتال از/به کیف پول بپردازید.

در ادامه به معرفی ۶ کیف پول نرم‌افزاری که بهترین گزینه‌ها برای استفاده روزمره هستند می‌پردازیم.

تراست ولت

یکی از گزینه‌های مشهور برای نگهداری ارزهای دیجیتال، کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) است که به صرافی بایننس تعلق دارد. این کیف پول غیرمتمرکز است، تمامی کلیدهای خصوصی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و همچنین هیچ داده‌ای از اطلاعات شخصی را جمع‌آوری و ذخیره نمی‌کند. این دلایل باعث می‌شود تا استفاده از تراست ولت برای کاربران ایرانی مناسب باشد.

در اختیار داشتن کلیدهای خصوصی به این معناست که هیچ فرد دیگری نمی‌تواند به کیف پول شما دسترسی داشته باشد. این موضوع در کیف‌پول‌های ارز دیجیتال، به‌خصوص کیف پول نرم‌افزاری، تا حد زیادی امنیت کیف پول را افزایش داده و خطر هک شدن، از دست رفتن دارایی یا مسدود شدن دارایی توسط نهادهای واسطه را کاهش می‌دهد.

اکسودوس

کیف پول اکسودوس یا اگزودوس (Exodus) یکی از بهترین کیف‌پول‌های ارز دیجیتال است. این کیف پول بیش از ۱۵۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. روش ذخیره‌سازی سرد در این کیف پول وجود دارد و تنها شما به کلیدهای خصوصی کیف پول خود دسترسی دارید. اگزودوس هم نسخه دسکتاپ دارد و هم برای کار روی گوشی‌های همراه گزینه مناسبی است.

رابط کاربری ساده اگزودوس باعث می‌شود تا تمام افراد، حتی افراد مبتدی بتوانند از آن استفاده کنند. این کیف پول رایگان است، می‌تواند به کیف پول سخت‌افزاری ترزور متصل شود، تنوع بالایی از ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. بااین‌همه به دلیل اینکه این کیف پول اپن سورس (Open Source) نیست و کدنگاری آن در اختیار همگان قرار ندارد، حرفه‌ای‌ها نمی‌توانند به آن اعتماد کنند!

الکتروم

کیف پول الکتروم تنها برای بیت‌کوین طراحی شده است! اگر می‌خواهید بیت‌کوین‌های خود را در بالاترین سطح امنیتی نگهداری کنید، الکتروم پیشنهاد ماست. این کیف پول رایگان است، امکان ذخیره‌سازی سرد (آفلاین بودن کلیدهای خصوصی) را دارد و کارمزد معامله در آن قابل تنظیم است. نکته جالب اینکه شما می‌توانید عبارت‌های بازیابی ۱۲ کلمه‌ای این کیف پول را با کلمات دلخواه خود طولانی کنید تا امنیت کلیدها بیشتر شود.

دو نکته مهم در رابطه با الکتروم وجود دارد: فقط برای بیت‌کوین قابل استفاده است و دیگر اینکه پشتیبانی فنی ندارد و برای مشکلاتی که در حین کار با الکتروم خواهید داشت، باید به سراغ فروم‌های اینترنتی و تجربه دیگر کاربران بروید.

بهترین کیف پول نرم افزاری کدام است؟

کیف پول متامسک

یکی از کیف پول‌های غیرمتمرکز که برای شبکه اتریوم طراحی شده است و روی دسکتاپ به صورت افزونه مرورگر و برای گوشی به‌صورت نرم‌افزاری قابل استفاده است، کیف پول متامسک (Metamask) است. این کیف پول امکان ذخیره‌سازی تمام توکن‌های شبکه بلاکچین ERC-20 را دارد و انجام تراکنش با هر آدرس اتریوم را امکان‌پذیر می‌سازد.

اتمیک ولت

یکی دیگر از بهترین کیف پول ارز دیجیتال ۲۰۲۴ کیف پول اتمیک (Atomic Wallet) است. اتمیک ولت از بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال و توکن‌ها پشتیبانی می‌کند. نکته جالب درباره اتمیک ولت این است که می‌توانید داخل کیف پول ارزهای دیجیتال را به یکدیگر تبدیل کنید و برای این کار دیگر نیازی نیست که از صرافی استفاده کنید. اتمیک ولت دو نسخه دسکتاپ و موبایل دارد و استفاده از آن خیلی راحت است.

کیف پول مای اتر ولت

اگر به دنبال یک کیف پول نرم افزاری اتریوم هستید که امنیت بالایی داشته باشد و از کیف پول‌های سخت‌افزاری هم پشتیبانی کند، کیف پول مای اتر ولت گزینه مناسبی است. کلیدهای خصوصی کیف پول تنها در اختیار شماست و روی سرورهای آن ذخیره نمی‌شود و برای همین امنیت بالایی دارد.

نکات مهم انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال

برای اینکه کیف پول ارز دیجیتال مناسبی را انتخاب کنید، باید چند فاکتور را در نظر بگیرید. اینکه چه ارز دیجیتالی بخواهید نگهداری کنید، امنیت چقدر برایتان اهمیت داشته باشد، تا چه میزان بخواهید برای نگهداری ارز دیجیتال و خرید کیف پول هزینه کنید و مواردی از این دست.

امنیت

بی‌شک یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب بهترین کیف پول، بحث امنیت است. روشن است که امنیت کیف پول سخت‌افزاری از تمام انواع دیگر بیشتر است. بعد از آن، باید به سراغ کیف پول نرم‌افزاری بروید. در میان کیف پول‌های نرم‌افزاری، کیف‌پول‌هایی که امکان ذخیره‌سازی سرد دارند، یعنی دسترسی تمام کلیدهای خصوصی را در اختیار شما می‌گذارند، اپن سورس هستند و امکان استفاده ساده و سریع را دارند، در اولویت قرار دارند.

رابط کاربری

هرچه کار با یک کیف پول آسان‌تر باشد، بهتر می‌توانید در مواقع ضروری سریع‌تر ارزهای دیجیتال خود را جابه‌جا کنید. رابط کاربری قابل فهم یکی از فاکتورهای قابل توجه در انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال است.

تنوع پشتیبانی ارزهای دیجیتال

اگر ارزهای دیجیتال متنوعی دارید، باید کیف پولی را انتخاب کنید که از تنوع بالایی از دارایی‌های دیجیتال از جمله انواع ارزهای دیجیتال بر بستر شبکه‌های بلاکچین مختلف پشتیبانی کند. این پشتیبانی باعث می‌شود تا بتوانید به صورت متمرکز از یک کیف پول استفاده کنید و دچار پراکندگی در نگهداری کریپتو نشوید.

البته که بسته به نوع استفاده شما، گزینه‌ها می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال، امنیت یکی از فاکتورهای اثرگذار است اما بستگی دارد که چه میزان امنیت برای شما مهم باشد. برای مثال، اگر بخواهید مقدار زیادی بیت‌کوین را نگهداری کنید، بدون شک باید یک کیف پول سخت‌افزاری بخرید. اما اگر هدف‌تان سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال به‌صورت روزمره و با مقدار پایین است، می‌توانید روی کیف‌پول نرم‌افزاری حساب کنید.

جمع‌بندی

کیف پول ارز دیجیتال انواع مختلفی دارد. از کیف پول صرافی تا کیف پول نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، هر کدام برای کاربردهای مختلف مناسب است. بهترین کیف پول ارز دیجیتال ۲۰۲۴ کیف پول سخت‌افزاری است اما در ابتدا نیاز به هزینه برای خرید دستگاه دارد. پس از آن، استفاده از کیف پول نرم‌افزاری توصیه می‌شود. در این مطلب ۱۰ تا از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال را به شما معرفی کردیم. هر کدام از این کیف‌پول‌ها معتبر هستند و برای استفاده روزمره مناسب هستند.

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.