چرا تولید محتوا یکی از مهمترین دلایل موفقیت یک سایت است
چرا تولید محتوا یکی از مهمترین دلایل موفقیت یک سایت است
چرا تولید محتوا یکی از مهمترین دلایل موفقیت یک سایت است؟ به نظر شما چرا برندهای معتبر و کسبوکارهای بزرگ جهان با اینکه فروش بالایی دارند، هنوز تولید محتوا میکنند و آن را رایگان در اختیار کاربران میگذارند؟
تولید محتوا در سالهای اخیر به یکی از قدرتمندترین ابزار بازاریابی و سئو تبدیل شده است. اهمیت تولید محتوا به اندازهای بالاست که آن را “پادشاه” خطاب میکنند. پس صرف نظر از موقعیت کسبوکارتان با هر اندازه فروش، همیشه نیاز دارید که محتوا تولید کنید و در سایت خود و دیگر سایتها منتشر کنید. تولید محتوای متنی که در این مقاله بیشتر به آن میپردازیم یکی از محبوبترین نوع محتوا سازی در حوزه سئو است. ولی محتوای بصری هم ثابت کرده که در برند سازی و آگاهی سازی کاربران بسیار مفید است. یوتیوب، اینستاگرام و تیک تاک سه پلتفرم غولپیکری هستند که میتوانید محتوای بصری خود را بارگذاری کنید و حتی از آنها درآمدزایی کنید.
در ادامه این مقاله به اهمیت محتوای متنی در بهبود سئو سایت، ایجاد اعتماد بین کاربران و برند شما، جذب مخاطبان جدید، تبدیل مخاطبان به مشتریهای وفادار و برندسازی مطمعن خواهیم پرداخت.
افزایش اعتماد میان کاربران
با انتشار محتوای اصولی و ارزشمند در وبسایت خود، کاربران هر چه بیشتر مطالب شما را بخوانند بیشتر به شما و محتوای تولید شده اعتماد خواهند کرد. این اعتماد کسب شده بسیار ارزشمند است چون میتواند این کاربران را به مشتری تبدیل کند.
افزایش اعتماد میان کاربران در کمپین برند سازی شما هم بسیار مهم است. تصور کنید از طریق وبلاگ نویسی یا انتشار پست مهمان این فرصت را به برندتان میدهد تا به وسیله هزاران نفر دیده شود و اعتماد به برند هم شکل بگیرد.
یکی دیگر از مزیتهای اعتماد این است که کاربران کاملا آزادانه برند شما را به دوستان و آشنایان معرفی خواهند کرد که این امر به مراتب از تبلیغات بیشتر نتیجه خواهد داد.
نمایش تخصص شما
متتخصص شدن در هر حیطهای مستلزم مهارت و دانشهای لازم در آن گرایش است. اگر مقاله نویسی و تولید محتوا برای سایت خود را جدی بگیرید و تمام توان خود را بگذارید تا مطلبی کامل و غنی را برای کاربران بنویسید میتوانید بعد از مدتی بعنوان یک متخصص در همان زمینه شناخته بشوید. به عنوان مثال “الی گشت” با استفاده از مقالات گردشگری ارزشمند خود تبدیل به یک مرجع و متخصص در این حوزه شده است. این وبسایت یک روزه به این درجه نرسیده است و این اعتماد و مرجع شدن حاصل سالها کار است.
بهبود سئو
یکی دیگر از ویژگیهای تولید و انتشار محتوا بهبود وضعیت سئو سایت است. شما با انتشار مقالات ارزشمند در سایتهای دیگر پروسه لینکسازی خود را تقویت میبخشید که تاثیر مستقیم در رتبه شما در نتیجه صفحات گوگل دارد. هر چه تعداد این مقالات که در دامنه های مختلف منتشر میشوند بیشتر باشد پروفایل لینک سازی شما بزرگتر و قدرت سایت شما بیشتر است.
پیدا کردن سایتهای باکیفیت که این اجازه را به شما میدهند که در وبلاگشام مطلب منتشر کنید کار آسانی نیست. اغلب این سایتها برای منتشر کردن مقاله شما هزینه میگیریند. ولی سایتهایی وجود دارد که این قابلیت را به شما میدهند که در آنها رپورتاژ آگهی رایگان منتشر کنید.
جذب کاربران جدید
تولید و انتشار محتوای هدفمند باعث میشود مخطبان جدید که به حوزه کاری شما علاقه دارند جذب شما شوند و شما را دنبال کنند. اگر شما انرژی لازم برای تولید محتوای ارزشمند صرف کنید و به دانش این افراد بیفزایید، محتوای شما به آسانی مورد استقبال خواهد گرفت و توسط این کاربران به اشتراک قرار خواهد گرفت. این اشتراک گذاریها تبلیغ رایگان برای برند شماست که از طریق آن میتوانید در فضای مجازی هم به کاربران جدیدی دست یابید.
بازاریابی محتوا
هر کسبوکاری برای افزایش فروش وبرندسازی نیاز به بازاریابی دارد. تولید محتوا یک روش بسیار کارآمدی است که میتواند شما را در افزایش فروش کمک کند و چه بسی از خیلی روشهای بازاری بازده بیشتر با ریسک و هزینه بسیار کمتری دارد. بازاریابی محتوای قوی مستلزم یک برنامه منسجم و قوی است که در آن بصورت هدفمند محتوایی تولید شود که شما را به سمت فروش بیشتر، افزایش ترافیک سایت و برندسازی سوق دهد.
تولید محتوا به منظور بازاریابی در سالهای اخیر، بخصوص میان شرکتهای تازه تاسیس شده و استارت آپها که سرمایه زیادی برای هزینه کردن در تبلیغات ندارند به ابزاری قدرتمند برای افزایش فروش تبدیل شده است.
افزایش آگاهی مخاطب
دلیل اصلی کاربران از جستجو در گوگل چیست؟ آنها دنبال جواب برای سوالاتی که برایشان پیش میآید هستند. یعنی اگر شما بتوانید در حوزه خود این آگاهی سازی را به آنها ارائه دهید و رضایت آنها را کسب کنید چند قدم به تبدیل آنها به مشتری یا کاربر ثابت نزدیکتر میشوید.
مقالات شما باید از ویژگیهای مهمی برخوردار باشند تا این آگاهی سازی تحقق یابد. تسلط بر موضوعها، ارائه مستندات لازم، استفاده از تصاویر یا ویدئو، منسجم بودن متن به شما این امکان را میدهد که بتوانید مطلبی ارزشمند و مفید در اختیار کاربران قرار دهید.
نتیجه گیری
درباره تولید محتوا و اهمیت آن برای کسبوکارها میتوان صدها مقاله نوشت. در این مقاله سعی شده که به برخی از مهمترین فواید تولید محتوا مخصوصا برای استارتاپهای جدید که از تولید محتوا برای بازاریابی، برند سازی، بهبود سئو، جذب مخاطب جدید، ایجاد اعتماد میان کاربران و افزایش فروش اشاره کردیم. باید دانست که محتوا در سالهای اخیر از آن به عنوان ” محتوا پادشاه است” یاد میشود و بدون شک لایق این مقام است.
این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود |