بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

نحوه دریافت سرباز کارت / مدارک مورد نیاز دریافت سرباز کارت

نحوه دریافت سرباز کارت - خبری فا

نحوه دریافت سرباز کارت 

نحوه دریافت سرباز کارت چگونه است؟ سرباز کارت بانک سپه چیست ؟ این سوالی است که در ذهن مشمولان شاغل پیش میاید. ما در این مقاله توضیح میدهیم که سرباز کارت چیست و چگونه می توان آن را دریافت نمود

نحوه دریافت طرح سرباز کارت به چه صورت می باشد؟

به گزارش خبری فا طبق گزارش های منتشر شده از سوی رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی که چنین  گفت:‌ در راستای اجرای ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح و به منظور تسهیل و تسریع در فرآیند پرداخت حقوق و مزایای کارکنان وظیفه نیروهای مسلح نیز (( طرح  سرباز کارت )) اجرا شد تا حقوق کارکنان وظیفه نیز از طریق بانک سپه واریز  می شود.

سردار مهری با بیان و عنوان  اینکه  طرح سرباز کارت فقط تا پایان خدمت سربازی اعتبار دارد چنین افزود : براساس هماهنگی‌های انجام شده پس از ثبت درخواست اعزام به خدمت و  مشمولان از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ((پلیس+۱۰)) و  اطلاعات آنان به سیستم بانک سپه منعکس و پس از افتتاح حساب و  شماره حساب مشمولان به سامانه وظیفه عمومی منتقل می‌شود و سربازان می‌توانند با مراجعه به یکی ازشعب بانک سپه سراسر کشور و  کارت عابر بانک خود را دریافت کنند.

جزئیات  کلی طرح سرباز کارت بانک سپه

 کمالی در مورد فرآیندی که منجر به کاهش زمان صدور کارت پایان خدمت شده است و  اظهار و عنوان  کرد: در سامانه ای که طراحی شده است، زمان اعزام به خدمت سربازان ثبت شده و زمان ترخیص آنان نیز محاسبه می شود که این امر باعث شده تا از یکی دوماه پایانی خدمت سربازان مراحل صدور کارت پایان خدمت نیز آغاز شده و طی یکی دو روز تا نهایتا یک هفته پس از ترخیص کارت این افراد صادر شده و به آدرسشان ارسال شود.رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح درباره اینکه چرا روند صدور کارت پایان خدمت برخی از افراد طولانی شده است  به گفت: اولا لازم است این افراد مطمئن شوند که آیا کارت به آدرس شان ارسال شده یا نه. چرا که ممکن است هنگام ارسال کارت  کسی در خانه و آدرس اعلام شده حضور نداشته باشد.

کمالی ادامه داد: اما دو گروه ممکن است فرآیند ارسال کارت پایان خدمتشان طولانی شود و حتی گاهی به مدت دو تا سه ماه نیز طول بکشد. دسته اول افرادی هستند که در روزهای پایانی خدمت و  مرتکب غیبت یا ترک چند روز محل خدمت می شوند. برای این افراد اضافه خدمت صادر و در سامانه نیز ثبت می شود که به همین دلیل کارت پایان خدمتشان با تاخیر صادر می شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد که حقوق کلیه کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح از طریق بانک سپه پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبری فا به نقل از ایسنا، سردار تقی مهری درباره طرح تجمیع حساب‌های بانکی کارکنان وظیفه، اظهارکرد: در راستای اجرای ابلاغیه ستاد کل نیرو‌های مسلح و به منظور تسهیل و تسریع در فرآیند پرداخت حقوق و مزایای کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح، طرح سرباز کارت اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در این طرح، کلیه کارکنان وظیفه که از ۱۸ آبان ماه مشغول به خدمت شده‌اند به صورت یکپارچه از طریق بانک سپه حقوق و مزایای خود را دریافت می‌کنند.

مهری با بیان اینکه سربازکارت فقط تا پایان خدمت سربازی اعتبار دارد، گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده پس از ثبت درخواست اعزام به خدمت، مشمولان از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، اطلاعات آنان به سیستم بانک سپه منعکس و پس از افتتاح حساب، شماره حساب مشمولان به سامانه وظیفه عمومی منتقل می‌شود و سربازان می‌توانند با مراجعه به یکی ازشعب بانک سپه سراسر کشور، کارت عابر بانک خود را دریافت کنند.

براساس اعلام سایت پلیس، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: علاوه بر حقوق سربازان، سایر هزینه‌ها مانند هزینه سفر، جیره بین راهی و … کارکنان وظیفه نیز به حساب بانک سپه آنان واریز می‌شود.

نحوه دریافت سرباز کارت

طبق قانون نظام وظیفه، تمامی سربازانی که تاریخ اعزام آن ها از تاریخ ۱۸ آبان ماه سال ۱۳۹۸ به بعد بوده و مراحل اعزام به خدمت را طی کرده اند، مشمول طرح سرباز کارت می باشند و می توانند این کارت را دریافت کنند؛ اما شاید برای مشمولان این سوال پیش بیاید که نحوه دریافت سرباز کارت چیست؟

سرباز کارت، یک کارت بانکی مالی است که به همه سربازان در زمان اعزام به سربازی داده می شود و بعد از اتمام سربازی نیز این کارت فاقد اعتبار قانونی می باشد. تمامی سربازانی که قصد دریافت سرباز کارت را دارند، باید طبق مراحل زیر پیش بروند. سرباز کارت از سوی بانک سپه برای تمامی سربازان صادر می شود و مشمولان می توانند از طریق یکی از شعب بانک سپه، سرباز کارت خود را دریافت نمایند. مراحل دقیق دریافت سرباز کارت به شرح زیر می باشد.

تمامی مشمولان ابتدا باید به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی. و یا همان پلیس +۱۰ مراجعه کنند و مراحل مربوط به ثبت اطلاعات اعزام خود را انجام دهند. در این مرحله مشمولان می بایست که دفترچه نظام وظیفه خود را تکمیل کنند و اطلاعات کلی خود را برای اعزام به خدمت سربازی انجام دهند.

سپس، در همان دفاتر پلیس +۱۰ اطلاعات مشمولان به صورت سیستمی به بانک سپه منعکس می شود.

در مرحله بعدی بانک سپه، موظف به افتتاح حساب برای مشمولان می باشند. پس از افتتاح حساب، شماره حساب مشمولان به سامانه نظام وظیفه عمومی منتقل خواهد شد.

سپس، مشمولان می توانند به یکی از شعب بانک سپه در سراسر کشور مراجعه کنند و کارت عابر بانک خود را دریافت کنند.

پس از افتتاح حساب در بانک سپه، هزینه های مربوط به سربازی به شماره کارت سربازی یا همان سرباز کارت بانک سپه واریز می شود.

معمولا، سربازان در حال خدمت، می توانند چند روز بعد از اعزام به خدمت سربازی خود به یکی از شعب بانک سپه مراجعه کنند و کارت بانکی خود را دریافت کنند. امکان دریافت سرباز کارت قبل از اعزام به خدمت سربازی وجود ندارد.

3 نظرات
  1. جواد می گوید

    بخره تو سرشون

  2. Abolfazl می گوید

    اخرش هم نگفتین چه مدارکی نیازه برای این سرباز کارت ک رفتیم بانک معطل نشیم

  3. محمود می گوید

    سپاس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.