بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

دستورالعمل نظارت های بهداشتی ماه محرم / پروتکل های بهداشتی توسط مردم اجباری است

دستورالعمل‌ های بهداشتی ماه محرم - خبریفا

 دستورالعمل نظارت های بهداشتی ماه محرم

به گزارش خبریفا دکتر رضا سعیدی عضو هیات علمی دانشگاه در رابطه با دستورالعمل نظارت های بهداشتی ماه محرم توضیحاتی داد.

در تمامی استان ها رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم اجباری است و برخی از هیات ها از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری می کنند

در هرمزگان،فریده فخار گفت: عزاداری ماه محرم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا متفاوت از سال گذشته خواهد بود. و باید با برنامه ریزی و رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی ویژه این ماه برگزار شود.

وی افزود: مردم نسبت به اجرای پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در عزاداری ماه محرم تشویق شوند تا شاهد کوچکترین خطر برای سلامت مردم نباشیم.

فخار اظهار داشت: نظارت های بهداشت محیط در ایام محرم و صفر با توجه به ویروس کرونا تشدید خواهد شد؛ کارشناسان سلامت محیط کار معاونت بهداشتی از اماکن و هیئت ها و مساجد سطح استان بازدید خواهند کرد و این نظارت ها و کنترل ها از ابتدای ماه محرم تا پایان صفر ادامه دارد.

وی بیان کرد: با توجه به همه گیری ویروس کرونا تهمیداتی باید اتخاذ شود که نذورات ایام محرم در قالب بسته های جیره خشک و حمایتی بین محرومان توزیع شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: معیار نهایی در برگزاری مراسم‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی بوده و تمام افراد باید به این دستورالعمل‌ها پایبند باشند.

موسی خلیل اللهی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص برگزاری مراسم‌های عزاداری در ایام محرم، اظهار کرد: معیار ضابطه و ملاک، مصوبات ستاد مبارزه با کرونا است.

وی با بیان این‌که به عنوان نماینده مردم به دنیال تامین حقوق مردم و پیشگیری از آسیب دیدن مردم است، گفت: با توجه به این مساله شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دستورالعمل‌هایی کلی را آماده و طی جلسه‌ای با هیئت‌های حسینی ابلاغ و توجیه شده‌اند.

به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، وی با اشاره به اعلام آمادگی برخی هیات‌های حسینی برای صرف هزینه برگزاری مراسم در امور خیریه، خاطرنشان کرد: معیار نهایی در برگزاری مراسم‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی بوده و تمام افراد باید به این دستورالعمل‌ها پایبند باشند.

در ویدیو زیر صحبت های دکتر رضا سعیدی در رابطه با دستورالعمل نظارت های بهداشتی ماه محرم را می بینیم

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.