بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت
کد تخفیف ۳۰ درصدی ۹۰۰ در ۵۰

۱۶ هزار دانش آموز کم شنوا داریم / جامعه جهانی باید به سمت جامعه دوستدار انسان باشد

۱۶ هزار دانش آموز کم شنوا داریم - خبریفا

۱۶ هزار دانش آموز کم شنوا داریم

به گزارش خبریفا به نقل از مهر، سید جواد حسینی گفت ۱۶ هزار دانش آموز کم شنوا داریم، در نشست خبری مجازی به مناسبت گرامیداشت «هفته جهانی ناشنوایان و نهم مهرماه روز جهانی ناشنوایان»، بیان کرد: معتقدیم جامعه جهانی باید به سمت جامعه دوستدار انسان حرکت کند که این جامعه، جامعه دوستدار کودک، کتاب و انسان‌های با نیاز ویژه است و این زمانی محقق می‌شود که جامعه فراگیر و بدون محدودیت شکل گیرد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش استثنایی ۱۶ هزار دانش آموز دارای مشکل کم شنوایی در بیش از ۲۰ هزار مدرسه پذیرا، ۱۰۰ مدرسه مخصوص ناشنوا داریم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در تمام دوره‌ها آموزش و پرورش با آسیب شنوایی را داریم و بسیاری از مردم نمی‌دانند که حداقل ۲-۳ دوره بیشتر از آموزش و پرورش عادی تعلیم و تربیت بر عهده داریم، این آموزش و پرورش به آموزش و پرورش توانبخشی می‌پردازیم، در شرایط عادی پیش دبستانی اختیاری است اما در آموزش و پرورش استثنایی این دوره اجباری و از بدو تولد است.

حسینی افزود: پیش دبستان ما برای زیر ۴ سال ارائه می شود و ۴۴۲ نوآموز در این حوزه اکنون داریم، ضمن آنکه مداخلات چند حسی را در این دوره اعمال می کنیم همچنین دوره پیش دبستانی یک و دو هم داریم.

وی ادامه داد: در دوره پیش دبستانی و ابتدایی ابتدا شناسایی به موقع شکل میگیرد و یکی از اهداف شناسایی جایگیری مناسب دانش آموزان است.

حسینی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که به آن معتقدیم باید انجام شود و امروز به وفاق رسیدیم آموزش زبان اشاره ایرانی است؛ یکی از مهم ترین وجوه انسان ارتباط است که یک بخش از این ارتیاط ارتباط با خداست، بخشی ارتباط با طبیعت است، بخش دیگر ارتباط با خود است و ناشنوایان نسبت به افراد عادی موفق ترند، بخشی هم از این ارتباط، ارتباط  مردم  با دیگران است.

او با اشاره به اینکه زبان اشاره ارتباطات را تسهیل می کند، گفت: ابتدایی ترین ارتباط حرکاتی بوده است که امروز زبان اشاره موسوم است، مرحله بعد ارتیاط تصویری بود و ارتباط بعدی ارتباط شفاغی ریال بعد از آن اراتیاط نوشتای ، چاپی و موجی شکل است.

حسینی اظهار کرد: دردوره کرونا هم آموزش و پرورش ساکت نبود و همانطور که کادر درمانی و بهداشتی فعالیت داشتند آموزش برای کادر درمانی که در مواجهه بیماران کرونایی ناشنوا بودند ، در دستور کار داشتیم.

رئیس آموزش و پرورش اشتثنایی گفت: بسیار تلاش کردیم که خواسته درست ناشنوایان را در عصر کرونا و مدرسه تلویزوینی محقق کنیم و امروز در تمام آموزش های تلویزوینی زبان اشاره به اکار گرفته شده است و معلمانی هم برای آموزش اشاره داریم.

در حال تکمیل…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.