بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

ارائه خدمات به ۸۰۰۸ دانش‌آموز روستایی و عشایری استثنایی

ارائه خدمات به ۸۰۰۸ دانش‌آموز روستایی و عشایری استثنایی - خبریفا

ارائه خدمات به ۸۰۰۸ دانش‌آموز روستایی و عشایری استثنایی

به گزارش خبری فا به نقل از مهر، سید جواد حسینی در رابطه با ارائه خدمات به ۸۰۰۸ دانش‌آموز روستایی و عشایری استثنایی با اعلام اینکه در سطح کشور در مجموع ۱۳۶۴ کلاس درس ۸۰۰۸ دانش‌آموز روستایی و عشایری با نیازهای ویژه را تحت پوشش قرار می‌دهند

وی اظهار کرد: در دوره پیش‌دبستان ۱۳۶۲ دانش‌آموز، دبستان ۵۲۲۹، اول متوسطه و پیش حرفه‌ای ۶۶۹ و دوم متوسطه و متوسطه حرفه‌ای ۶۳۸ دانش‌آموز روستایی و عشایر تحت پوشش آموزش‌وپرورش استثنایی قرار دارند.

وی افزود: استان‌های خراسان رضوی شهرستان‌های تهران، گیلان و هرمزگان به ترتیب بیشترین دانش آموزان روستایی با نیاز ویژه را تحت پوشش‌دارند.

وی ادامه داد: در سطح آموزش‌وپرورش کودکان استثنایی کشور و نیز استان‌ها کارگروه جذب و تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه در مناطق صعب‌العبور روستایی بر اساس ماده ۱۲ سند چشم‌انداز ۲۰ ساله که به تحقق عدالت اجتماعی و ایجاد فرصت‌های برابر اشاره می‌کند، راه‌اندازی شده است.

حسینی بابیان اینکه در سند تحول بنیادین بر عدالت آموزشی و فرصت‌های برابر مناطق غیر برخوردار روستایی و حاشیه شهرها و عشایر تأکید دارد، اظهار کرد: در این مناطق اجرای برنامه سنجش سلامت را به انجام می‌رسانیم تا در گام اول شناسایی دانش آموزان محقق گردد و سپس در مدارس در قالب طرح تلفیقی فراگیر و ایجاد کلاس ضمیمه، ضمن ثبت‌نام دانش آموزان به ایشان خدمات ارائه گردد.

وی افزود: درصورتی‌که تعداد دانش آموزان کم‌توان ذهنی حداقل به سه نفر برسد اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان مکلف به تشکیل کلاس ضمیمه در نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت است و درصورتی‌که در مدرسه کلاس ضمیمه تشکیل نشود کارشناسان آموزش متخصص از سوی آموزش‌وپرورش استثنایی استان حداقل ۲ روز در مدرسه حضور می‌یابند و آموزش‌های لازم به معلمان و مدیران آن مدرسه خواهند داد.

حسینی گفت: حتی درصورتی‌که در روستا مدرسه وجود نداشته باشد آموزش‌وپرورش استثنایی استان با استفاده از ظرفیت معلمان رابط، سرباز معلمان و یا اختصاص حق‌التدریس به معلمان رسمی حداقل ۱۲ ساعت آموزش در هفته را برای دانش آموزان فراهم می‌نماید.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی بابیان اینکه برای دانش آموزان روستایی در حوزه استثنایی نزدیک‌ترین مدرسه استثنایی محل تحصیل دانش‌آموز به‌عنوان مدرسه پشتیبان در نظر گرفته می‌شود، اظهار کرد: این امر برای این است که به خدمات آموزشی کیفیت بیشتری داده شود و در این راستا بسته‌های آموزشی مکمل اعم از رهنمودهای آموزشی به معلم و یا تمرین‌های موردنیاز دانش آموزان به‌صورت ماهانه آماده و به مدرسه محل تحصیل ارسال می‌گردد.

وی بابیان اینکه به‌طورکلی با دو سیاست عمده در جهت ارتقا و سطح پوشش دانش آموزان استثنایی در روستا کار را پیش خواهیم برد، اظهار کرد: اولین سیاست، افزایش رویکرد آموزش‌های تلفیقی فراگیر با همه استلزامات آن است و دومین سیاست با آموزش معلمان چند مهارتی از مبدأ یعنی دانشگاه فرهنگیان و آموزش‌های ضمن خدمت معلمان در حین اشتغال کمیت و کیفیت آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه در روستاها و مناطق عشایری را افزایش می‌دهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.