بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

افزایش حقوق خانواده شهدا از مهر ماه ۹۹

 افزایش حقوق خانواده شهدا از مهر ماه 99 - خبریفا

افزایش حقوق خانواده شهدا از مهر ماه ۹۹

افزایش حقوق خانواده شهدا از مهر ماه ۹۹ روایت مشاور امور ایثارگران سازمان برنامه و بودجه کشور از پرداخت معوقات ایثارگران / خبر خوش دکتر نوبخت برای افزایش حقوق خانواده شهدا از مهرماه

سردار حسین صفری ضمن اعلام پرداخت بخشی از مطالبات ایثارگران از جمله؛ پاداش پایان خدمت خانواده شهدای مشمول قانون حقوق حالت اشتغال، ذخیره مرخصی شهدای بازنشسته و مطالبات اجرای ماده (۳۸) قانون جامع خدمات ­رسانی به ایثارگران؛ از افزایش حقوق حالت اشتغال خانواده شهدا با موافقت رییس محترم سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد.

به گزارش خبریفا به نقل از شناسنامه قانون، مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در امور ایثارگران با بیان اینکه در مرحله اول، دوهزار و ۵۰۰ میلیون تومان از معوقات ایثارگران در سال ۹۸ به بیمه دی به دستور دکتر نوبخت پرداخت شد؛ افزود: طبق ابلاغیه برنامه ششم توسعه که شامل افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان دولت می‌شد، با موافقت دکتر نوبخت علاوه بر تخصیص اعتبارات جاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ۳۶۷۰ میلیارد تومان نیز بابت پرداخت مطالبات فوق تخصیص پیدا کرد. که در این راستا ۹۳ هزار خانواده جانباز از این قانون استفاده کردند و معوقات آنان پرداخت شد.

وی افزود: از این ماه، خانواده محترم شهدا نیز از این قانون و موضوع متناسب­ سازی حقوق بازنشستگان بهره‌مند می‌شوند.

سردار صفری افزود: همچنین هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز در ماه جاری به بیمه دی پرداخت شده است که علاوه بر مبالغ مذکور  ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بابت اعتبار هزینه­ ای بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکنون تخصیص یافته است.

سردار صفری همچنین با اشاره به شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا گفت: جانبازان و ایثارگران از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند و به واکسن آنفلوانزا نیاز دارند. وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و بنیاد شهید امور ایثارگران قرار بود ۴۱۰ هزار واکسن به جانبازان شیمیایی سخت و صعب‌العلاج و پدر و مادر سالمند شهیدان ارائه دهند که از این تعداد فقط ۶۰ هزار واکسن تهیه شده و هنوز توزیع نشده است و این موضوع نیز در این سازمان در حال پیگیری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.