بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

ایده کسب و کار از شهرهای ساحلی از جمله بندر کیاشهر همراه با دکتر علی اکبرزاده کریمی

ایده کسب و کار از شهرهای ساحلی از جمله بندر کیاشهر - خبریفا

ایده کسب و کار از شهرهای ساحلی از جمله بندر کیاشهر همراه با دکتر علی اکبرزاده کریمی

آیا تا به حال به درآمدزایی از طریق دریا و ساحل بندر کیاشهر فکر کرده اید?

ایده کسب و کار از شهرهای ساحلی از جمله بندر کیاشهر ، بندر کیاشهر از شرق با شهر چمخاله، از غرب با زیباکنار و بندر انزلی و از جنوب با شهر آستانه اشرفیه همسایه است ،در سال ۱۳۹۷ به منطقه ویژه اقتصادی ایران پیوست.

بندر کیاشهر دارای ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی است و تجلی پیوند دریا و طبیعت است. در سال‌های اخیر لزوم توجه به گردشگری به عنوان صنعتی درآمدزا اهمیت این شهر ساحلی را بیش از پیش نمایان ساخته است در این مطالعه فقط بر روی کسب و کار در ساحل و دریای بندر کیاشهر انجام شده است :

کسب درآمد از طریق دریا راه های مختلفی دارد، جدا از جذب توریست، گیاهان دریایی خاصیت زیادی هم از لحاظ خوراکی‌ و هم تولید ماسک و لوسیون های بدن دارند و برای دفع سموم از بدن یا پاکسازی سلول های بدن کمک قابل توجهی می کنند ، یکی از این گیاهان دریایی جلبک های سبز است که این راه می تواند ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای جوانان ساحلی باشد.

روش سنتی کسب درآمد ماهیگیری و فروش مستقیم ماهی است که با داشتن خطرات خاص و فصلی بودن این کار یک منبع درآمد محسوب می شود .

حال نگاهی به کلبه های اطراف ساحل داشته باشیم با اجاره دادن کلبه های ساحلی می توان مسافران و گردشگران را جذب کرد و ایجاد درآمد با اجاره این کلبه ها به دست آورد می توان با ایجاد کلبه هایی در نزدیکی ساحل و یا چترهای سرپناهی آفتاب یا رستوران های ساحلی مشابه منطقه آزاد بندرانزلی و ورود بخش خصوصی موجب اشتغال زایی شد.

یکی از جاذبه های گردشگری طبیعی و تفریحی ، پل چوبی بندر کیاشهر است که به طول یک کیلومتر از وسط تالاب بین المللی بوجاق عبور کرده تا به ساحل دریا برسد. این پل که به طول ۷۰۰ متر است، موجب اتصال ساحل به پارک جنگلی می‌شود، قرار گرفتن قایق که با سوار شدن در آنها می‌توان در تالاب و بین نیزارها قایق‌سواری کرد که یکی از روش‌های درآمدزایی در این منطقه محسوب می‌شود ‌. یک راه دیگر کسب و کار که می‌توان پیشنهاد داد قرار دادن کافه در مسیر این پل است که در حالت تفریحی و درآمدزایی داشته باشد.

دیگر مواردی که می‌توان برای ساحل بندر کیاشهر اشاره نمود و موجب کسب درآمد به صورت سرمایه‌گذاری شخصی یا سایر موارد شد، ایجاد یک زمین والیبال ساحلی و فوتبال ساحلی است که با برگزاری مسابقات و بلیط ‌فروشی می توان ایجاد درآمد زایی کرد یا برگزاری نمایشگاه های مجسمه های شنی که اهم موجب جذب توریست و هم رونق کسب و کار می شود، حال با نگاهی بیشتر در کنار ساحل ، یک پیست موتور سواری دیده می‌شود ،که علاوه بر جذب گردشگر هیچ منبع درآمدی برای موتورسواران ندارد، برای ایجاد درآمد می‌توان با سرمایه‌گذاری، در فصل‌های خاص موجب نمایش‌های موتورسواران، فروش‌بلیط، کرایه موتور در در لب ساحل و حتی مسابقات موتور سواری شد و موجب ایجاد کسب و کار برای ورزشکاران در این منطقه می شود.

در ساحل بندر کیاشهر میتوان از صنعت توریست با همکاری دفاتر تور و گردشگری بهره برد ،ولی صنعت گردشگری در این منطقه همچون الماس گرانبها در دل شن ها پنهان شده است و نیاز به کار گیری افراد و نیروهای متخصص و مطالعات علمی وهمکاری با دفاتر گردشگری و جذب توریست دارد.

علاوه بر ایجاد درآمد در بازی‌های و گردش های ساحلی می‌توان برای هتل و مکان های کرایه ویلا در این منطقه نیز ایجاد کسب و کار نمود، چون بیشتر گردشگرانی که به بندر کیاشهر یا سایر شهرهای ساحلی سفر می‌کنند و خواستار استفاده از جاذبه های دریایی و ساحلی هستند ،همانند سایر کشورهای دنیا ورزش و تفریحات آبی همچون غواصی ،اسکی روی آب ، قایق سرعتی، جت اسکی ،اسکوتر ها و پاراگلایدر های آبی را می توان راه اندازی کرد و همچنین با مشخص کردن جاهای مناسب تفریحی برای حضور خانواده ها برای صید ماهی موجب رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال شد.

حال با آینده نگری در بندر کیاشهر و ایجاد رستوران‌کشتی، که هم موجب تقویت صنعت گردشگری و هم جذب سرمایه گذار در این منطقه می‌شود، موجب اشتغالزایی و ایجاد درآمد برای جوانان این شهر را فراهم نمود و امید است با نگاهی اقتصادی، توریستی و تفریحی به این ساحل زیبا موجب ارتقای این منطقه و کسب درآمد از ساحل و دریای ثروت ساز خزر شد.

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.