بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

افزایش بیش از ۷ برابری اعتبارات مدرسه‌ سازی / سخنان محسن حاجی میرزایی

افزایش بیش از ۷ برابری اعتبارات مدرسه‌ سازی - خبریفا

افزایش بیش از ۷ برابری اعتبارات مدرسه‌ سازی

به گزارش خبریفا به نقل از مهر افزایش بیش از ۷ برابری اعتبارات مدرسه‌ سازی، محسن حاجی میرزایی در حاشیه آئین افتتاح ۱۰۰ مدرسه سبز بنیاد برکت و انعقاد تفاهم‌نامه احداث ۱۵۰۰ واحد آموزشی با بنیاد برکت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد:

تلاش‌های وزارت آموزش‌ و پرورش برای تأمین فضای آموزشی باهمت خیرین تقویت می‌شود. بر اساس مصوبه هیئت دولت و مقررات موجود اگر خیران در ساخت مکان‌های آموزشی در روستاها ۳۰ درصد و در سایر مناطق هم ۵۰ درصد منابع را تأمین کنند، باقی‌مانده منابع مورد نیاز را دولت تأمین خواهد کرد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، ۱۰۰۰ واحد آموزشی از سوی آموزش‌وپرورش و بنیاد برکت ساخته شود و امیدوارم این تفاهم‌نامه سرآغازی برای توسعه فرصت‌های آموزشی در مناطق محروم باشد. همچنین ۵۰۰ مدرسه دیگر در مناطق محروم و هم در مناطق شهری به‌صورت مشارکتی ساخته می‌شود که ۵۰ درصد منابع آن از طریق آموزش‌وپرورش و ۵۰ درصد دیگر از سوی بنیاد برکت تأمین می‌شود.

پاسخ به سوال کمبود فضای مجازی:

حاجی میرزایی در پاسخ به سؤالی در خصوص کمبود فضای آموزشی گفت: ۲۰ درصد مدارس به دلیل قدمت زیاد، نیازمند بازسازی و یا مقاوم‌سازی هستند. مهاجرت و جابجایی جمعیت هم باعث شده تا برخی مدارس خالی از دانش‌آموز شوند اما در محدوده شهرهای بزرگ با تراکم جمعیت دانش‌آموزی مواجه بوده و نیازمند احداث فضاهای آموزشی جدید هستیم.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل به‌طور روزانه ۲۹ کلاس درس در کشور ساخته‌شده است و اعتبارات نوسازی مدارس در ۸ سال گذشته بیش از ۷ برابر افزایش داشته و اعتبارات خیرین نیز به حدود ۲,۵۰۰ میلیارد تومان در سال رسیده است.

وزیر آموزش‌وپرورش در پایان گفت: ۳۰ درصد مدارس در سال ۹۵ نیازمند بازسازی بود که با تلاش‌های صورت گرفته در طول این سال‌ها این رقم درحال به ۲۰ درصد کاهش‌یافته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.