بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

ضوابط و مقررات تأسیس مدارس عشایری تصویب شد / محمود امانی تهرانی دبیرکل شورای عالی

ضوابط و مقررات تأسیس مدارس عشایری تصویب شد - خبریفا

ضوابط و مقررات تأسیس مدارس عشایری تصویب شد

ضوابط و مقررات تأسیس مدارس عشایری تصویب شد به گزارش خبریفا محمود امانی تهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تصویب ضوابط و مقررات تأسیس مدارس عشایری گفت: به استناد ماده ۳ اساسنامه مدارس عشایری که مصوبه جلسه نهصد و هشتم شورای عالی آموزش و پرورش در تاریخ ۹۳/۱۲/۱۱ است، ضوابط و مقررات تأسیس مدارس عشایری در ۵ ماده و ۱ تبصره به تصویب کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش رسید.

وی بیان کرد: این ضوابط و مقررات برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص شرایط و نحوه تأسیس این مدارس گفت: از جمله شرایط تأسیس مدارس عشایری این است که باید بیش از ۵۰ درصد کودکان شناسایی شده در این مدارس عشایری باشند و دیگر اینکه امکان تخصیص فضا، امکانات و تجهیزات آموزشی و پرورشی، همچنین امکان تأمین نیروی انسانی مورد نیاز نیز وجود داشته باشد و در این اساسنامه ذکر شده که حد نصاب دانش‌آموزی باید رعایت شود به معنای آنکه در مدارس عشایری در دوره ابتدایی با هر تعداد دانش‌آموز، مدرسه می‌تواند تأسیس شود اما برای تأسیس مدرسه عشایری مستقل در دوره اول متوسطه، مجموع دانش‌آموزان سه پایه ۳۰ نفر و در دوره دوم متوسطه نظری در مجموع ۴۲ نفر تعیین شده است.

به گفته وی، برای تأسیس هنرستان‌های عشایری مستقل شاخه کاردانش ۲۵ دانش آموز و شاخه فنی و حرفه‌ای ۳۰ دانش‌آموز تعیین شده است.

آیا امکان تأسیس مدارس عشایری به صورت ضمیمه و نه مستقل وجود دارد؟

امانی تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا امکان تأسیس مدارس عشایری به صورت ضمیمه و نه مستقل وجود دارد؟ بیان کرد: بله، در چنین شرایطی رعایت شرط تعداد دانش‌آموز الزامی نیست و حتی در این اساسنامه آمده که در صورت عدم امکان تأسیس مدارس عشایری جدید چه مستقل و چه ضمیمه، وزارت آموزش و پرورش مکلف است که شرایط ادامه تحصیل دانش‌آموزان عشایری را به شکل‌های مختلف فراهم کند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به نحوه تأسیس این مدارس گفت: این مدارس با اداره آموزش و پرورش عشایر استان‌ها یا ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی و موافقت شورای آموزش و پرورش استان تأسیس می‌شود و کد عشایری به این مدارس از سوی دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر کشور تخصیص پیدا می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.