بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

پروژه آسمان سرای شاهین / تحلیل کانسپت و نظام معماری پروژه آسمان سرای شاهین

پروژه آسمان سرای شاهین

تحلیل کانسپت و نظام معماری پروژه آسمان سرای شاهین:

پروژه آسمان سرای شاهین - خبریفا

در پروژه آسمان سرای شاهین به طور هوشمندانه ای، گستردگی توده بنا در جهت گردش آفتاب و نور مناسب صورت گرفته است و جدارههای ساختمان و بازشوهای واحدها به سمت زاویه مناسب خورشید و دید به کمربند سبز متمایل شده است.

نظام معماری به گونه ای تعریف شده که تمامی واحدها نور و دید متناسبی دارند به بیان دیگر واحد بد در مجموعه وجود ندارد و کیفیت چند واحد فدای کیفیت واحدهای دیگر نشده است. این در این بنا سه زون ارتباط عمودی جداگانه ای برای دسترسی واحدها تعبیه شده که تداخل رفت و آمدهای ساکنین را به حداقل میرساند.

در فرایند طراحی و ساخت ساختمان آسمان سرای شاهین با استفاده از نگرش و رویکرد دو معمار معاصر ایران (محمد رضا نیکبخت و هومن بالازاده)و برگزاری دهها جلسه شورای معماری به جهت ارتقای کیفیت فضاها، در راستای ایجاد ژانر جدیدی از سکونت با کیفیت در منطقه تلاش شده است.

با سنجش ویژه دوران بهره برداری و نیاز و رفاه ساکنین، امکانات و ویژگیهای مشاعات متعددی برای مجموعه پیش بینی شده است. حیاطهای میانی سبز آسمان سرای شاهین نقطه عطفی در ارتباط ساکنین بنا با طبیعت و محیط مطلوبی است که هم نشینیهای دوستانه را نیز ممکن میسازد. پروژه آسمان سرا شاهین باز تعریفی از مفهوم خانه با بیان معماری معاصراست که در صدد تلاش بازآفرینی ارزشهای یک خانه است.

برخی از این تلاشها میتوان به مواردی همچون اختصاص ۱۰درصد از مساحت هر واحد به تراس، ایجاد فضاهای ارتباطی شناور در نور و هوای تازه، رعایت شاخصه های معماری سبز، توجه ویژه به سبک زندگی، اصالت و نوآوری در نظام معماری، نظام مدیریت پروژه و ساخت با متدهای سسیتماتیک و استانداردهای pm bok وجود کمربند سبز در مجاورت پروژه آسمان سرا شاهین، معماری داخلی بدیع و نوآورانه، توجه به نیاز سنین مختلف اعضای خانواده، ایجاد امنیت برای افراد مسن و کودکان، ایجاد فضاهای مکث در طبقات مختلف برای تعامل انتخابی ساکنین، وجود فضای سبز در تمای سطوح افقی تراسها و حیاط میانی و سطح عمودی نما به مثابه باغ عمودی اشاره کرد. 

هدف شما از ساخت پروژه آسمان سرای شاهین چیست؟

منطقه ۵ تهران مانند مناطقی ازجمله الهیه و جماران جزو مناطق قدیمی تهران نیست و جزو مناطق توسعه یافته پایتخت است، از این رو از شهرسازی قابل قبول تری به نسبت دیگر مناطق برخوردار است. با این حال، منطقه ۵ علیرغم داشتن خیابان های عریض و زمین های بزرگ، از معماری برجسته و مطلوبی برخوردار نیست. یکی از اهداف ما از اجرای این پروژه، این بود که الگوسازی مناسبی از ساخت و ساز مسکونی در منطقه ۵ ایجاد شود. با این رویکرد، پس از تامین زمین مناسب در این منطقه، با همکاری معماران برجسته اقدام به اجرای این پروژه کردیم. ضمن اینکه موقعیت زمین موردنظر این انتظار را برآورده میساخت که پروژه موفقی در آن اجرا شود. در همین حال این پروژه به عنوان یک طرح برتر مورد اقبال شهرداری قرار گرفت و به عنوان الگویی برای سازندگان دیگر مطرح شد. در کنار آن، بحث بهره مندی از ارزش افزوده نیز از دیگر اهداف ما از اجرای این پروژه بود.

آسمان سرای شاهین الگوی برتر ساخت وساز در منطقه ۵ تهران

پروژه پیشرفته و فاخر آسمان سرای شاهین تهران با کاربری مسکونی و با مساحتی درحدود ۴۲ هزار متر مربع زیربنا در خیابان شاهین شمالی واقع در منطقه ۵ تهران در حال ساخت است. این پروژه در ۹ طبقه مسکونی، ۱ طبقه لابی ومشاعات، ۴ زیرزمین و درمجموع با دارا بودن حدود ۱۸۰ واحد مسکونی با مساحت ۱۰۰ تا ۱۶۰ مترمربع در دست اجراست. دید و منظره اکثر واحدهای این پروژه رو به کمربندی سبزی به طول حدود ۱۲ کیلومتر است و اساسا بخشی از کدهای معماری سبز در این سازه منظور شده است. فلسفه نامگذاری این پروژه نیز مربوط به یک منطقه خوش آب و هوا به نام آسمان سرا در استان گیلان است.متن زیر ماحصل گفت و گوی خبرنگار «آرکلاب» با علی مراد فولادوند،مجری پروژه آسمان سرا است که در ادامه می خوانید:

جهت اجرا و تکمیل پروژه آسمان سرا شاهین چه میزان اعتبار پیش بینی شده است؟

ساخت این پروژه به اعتباری بالغ بر سیصد میلیارد تومان نیاز دارد و ارزش زمین آن نیز تقریبا همین مبلغ است و درمجموع حدود ششصد میلیارد تومان جهت اجرای این پروژه سرمایه گذاری شده است. این پروژه اکنون در مرحله فونداسیون قرار دارد و حدود ۲۰۰ نفر به مدت ۳۸ ماه در این مجموعه مشغول به کار خواهند بود که اقدام مثبتی در زمینه کمک به اشتغال زایی در جامعه است.

 

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.