بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

مقایسه دو گوشی narzo 30 5g و  narzo 30 pro 5g hc از نظر دوربین، باتری و …

مقایسه دو گوشی narzo 30 5g و narzo 30 pro 5g این روزها در بازار ایران، برند ریلمی توانسته گرد و خاک بسیاری بلند کند. این برند با عرضه موبایل‌های با کیفیت همراه با قیمت رقابتی، توجه بسیاری را به...

 مقایسه دو گوشی narzo 30 5g و  narzo 30 pro 5g

مقایسه دو گوشی narzo 30 5g و  narzo 30 pro 5g

این روزها در بازار ایران، برند ریلمی توانسته گرد و خاک بسیاری بلند کند. این برند با عرضه موبایل‌های با کیفیت همراه با قیمت رقابتی، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. تنوع مدل این برند نیز بی‌نظیر است و همین موضوع نیز باعث شده تا بسیاری از کاربران به‌دنبال کسب اطلاعات بیشتری درباره موبایل‌های مختلف این برند باشند. امروز قصد داریم تا سری به سری نارزو ریلمی بزنیم. ریلمی نارزو ۳۰ جزو مدل‌های پرفروش و معروف ریلمی است. نارزو ۳۰ در دو مدل پرو و ساده به بازار عرضه شده است. کدام یک عملکرد بهتری دارند؟ آیا ارزش خرید نارزو ۳۰ پرو ۵G بیشتر است؟ با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا هر دو را به‌صورت کامل با هم مقایسه کنیم.

بسیاری از خریداران کنجکاو که به‌تازگی با برند ریلمی آشنا شده‌اند می‌خواهند بدانند: گوشی ریلمی برای کدام کشور است. به این دسته از افراد باید بگوییم باز هم با یک برند برجسته و آینده‌دار چینی دیگر مواجه هستیم. شرکتی با محصولاتی متنوع در دنیای تلفن همراه.

مقایسه دو گوشی narzo 30 5g و  narzo 30 pro 5g از نظر ظاهری

در نگاه اول بهتر است به سراغ تفاوت ابعاد ظاهری برویم. این دو گوشی از برند گوشی موبایل ریلمی شاید در حد چند میلی‌متر از نظر ابعاد ظاهری با یکدیگر تفاوت داشته باشند؛ اما از نظر وزنی، مدل پرو حدود ۱۰ گرم از مدل ساده سنگین‌تر است که این ۱۰ گرم را می‌توان کاملاً نادیده گرفت. هر دو گوشی دارای رویه شیشه‌ای و بدنه و پشت پلاستیکی هستند و طراحی بسیار زیبایی دارند. پس از نظر ظاهری تفاوت خاصی بین این دو گوشی وجود ندارد.

مقایسه دو گوشی narzo 30 5g و  narzo 30 pro 5g از نظر صفحه نمایش

نوبت به بزرگ‌ترین قطعه در گوشی موبایل، یعنی صفحه نمایشگر می‌رسد. وقتی گوشی صفحه نمایشگر باکیفیتی داشته باشد، کاربر حین استفاده از آن واقعاً لذت می‌برد. در هر دو گوشی متأسفانه از صفحه نمایشگر ساده IPS LCD استفاده شده است. البته در مدل نارزو ۳۰ پرو ۵G ، صفحه‌نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۲۰هرتز پشتیبانی می‌کند. در حالی که نارزو ۳۰ ۵G ساده تا نرخ نوسازی ۹۰ هرتز جوابگو خواهد بود. از نظر ابعاد صفحه نمایشگر، تراکم پیکسلی و حتی رزولوشن نیز هر دو گوشی دقیقاً حتی بدون ذره‌ای تفاوت در یک سطح قرار دارند.

مقایسه دو گوشی narzo 30 5g و  narzo 30 pro 5g از نظر پردازنده

 ریلمی Narzo 30 5G نیز مانند سایر محصولات میان‌رده‌ی ریلمی از طراحی ظاهری زیبایی بهره می‌برد.  در پنل جلو می‌توان صفحه‌نمایشی را مشاهده کرد که تقریبا تمامی پنل را در بر گرفته و از حاشیه‌های بسیار کمی نیز برخوردار است.

زمانی که مشخصات گوشی موبایل نارزو ۳۰ ۵G و نارزو ۳۰ پرو ۵G را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که از نظر تراشه، پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی تفاوتی جزئی بین این دو گوشی وجود دارد. در وهله اول در گوشی نارزو ۳۰ ساده از تراشه MediaTek MT6833 Dimensity 700 5G استفاده شده است در حالی در گوشی نارزو ۳۰ پرو از تراشه MediaTek MT6853 Dimensity 800U 5G استفاده کرده‌اند. هر دو تراشه از نظر عملکرد در یک سطح قرار دارند؛ اما می‌توان گفت تراشه مدل پرو ارزشمند‌تر است.

وقتی به سراغ پردازنده می‌رویم متوجه می‌شویم که از دو نوع پردازنده Cortex A76 و Cortex A55 در هر دو مدل استفاده کرده‌اند. پردازنده هر دو نیز هشت هسته‌ای است. البته به‌صورت کاملاً جزئی، نرخ سرعت پردازش در مدل پرو افزایش پیدا کرده است. درباره پردازنده گرافیکی نیز باید بدانید که در مدل Narzo 30 5G از پردازنده Mali G57 MC2 و در مدل Narzo 30 pro 5G از Mali G57 MC3 استفاده شده است که تفاوت چندانی با هم ندارند.

 مقایسه دو گوشی narzo 30 5g و  narzo 30 pro 5g از نظر حافظه

مقایسه دو گوشی narzo 30 5g و  narzo 30 pro 5g از نظر حافظه

گوشی نارزو ۳۰ ساده در مدل‌های ۶۴ گیگ رم ۴، ۱۲۸ گیگ رم ۴ و ۱۲۸ گیگ رم ۶ به بازار عرضه شده است. در حالی که فقط امکان خرید مدل‌های ۶۴ گیگ رم ۶ و ۱۲۸ گیگ رم ۸ مدل نارزو ۳۰ پرو وجود دارد. در اصل این موضوع را می‌توان ارتقایی عالی دانست که کاربران را بسیار خوشحال می‌کند.

مقایسه دو گوشی narzo 30 5g و  narzo 30 pro 5g از نظر دوربین

گوشی نارزو ۳۰ ساده دارای لنزهای ۴۸ مگاپیکسلی واید، ۲ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق است. در گوشی Narzo 30 Pro 5G از لنزهای ۴۸ مگاپیکسلی واید، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو استفاده شده است. بر اساس نظر کاربران، دوربین مدل پرو عملکرد بهتری دارد. همچنین فقط در مدل پرو امکان فیلم‌برداری در حالت ۴K برای کاربران مهیا شده است.

مقایسه دو گوشی narzo 30 5g و  narzo 30 pro 5g از نظر باتری

در هر دو مدل از باتری‌های ۵ هزار میلی‌آمپر ساعتی بسیار پرقدرت استفاده کرده‌اند؛ اما تفاوت در نوع شارژر ایجاد می‌شود. در مدل پرو از شارژر ۳۰ واتی و در مدل ساده از شارژر ۱۸ واتی استفاده کرده‌اند. مدل پرو در عرض ۶۵ دقیقه به‌صورت ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود و این یک مزیت عالی به حساب می‌آید. در حالی که برای شارژ مدل نارزو ۳۰ ساده باید مدت بیشتری منتظر بمانید. برتری گوشی های نارزو به گوشی ریلمی سی  ۱۱ از همین خانواده نیز همین است، البته اگر بر اساس قیمت تصمیم بگیریم گوشی c11 قیمت به صرفه تری دارد.

مقایسه دو گوشی narzo 30 5g و  narzo 30 pro 5g از نظر باتری

جمع‌بندی

همان طور که متوجه شده‌اید، تفاوت بین این مدل چندان محسوس نیست. در اصل اگر به‌دنبال سرعت بیشتر رم و عملکرد بهتر نسبی پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی هستید، می‌توانید مدل پرو را انتخاب کنید. با توجه به تفاوت قیمت ناچیز این دو مدل می‌توان گفت که مدل پرو ارزش خرید بیشتری دارد.  

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

1 نظر
  1. زهرا مهدوی می گوید

    بسیار مقایسه ی عالی هستش مننون از مطالب خوبتان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.