بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

تخلف و تقلب در کنکور ۱۴۰۰ چه حکمی دارد؟ / بررسی پرونده‌های تخلف در مجلس

تخلف و تقلب در کنکور ۱۴۰۰ چه حکمی دارد؟

تخلف و تقلب در کنکور ۱۴۰۰ چه حکمی دارد؟

تخلف و تقلب در کنکور ۱۴۰۰ چه حکمی دارد؟ سوالات کنکور ۱۴۰۰ لو رفت و گروهی از داوطلبان تقلب کردند. به همین دلیل در آذر ماه گروهی از داوطلبان متقلب مجددا در کنکور سراسری شرکت کردند.

هم اکنون این تخلف از نظر قانونی پیرو آیین نامه اجرایی قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری در حال پیگیری است. در ادامه از جزئیات کامل خبر مطلع می شوید:

احکام مربوط به تخلفات کنکوری‌ها به زودی صادر می‌شود!

اخبار رسیدگی به تخلفات کنکور سراسری ۱۴۰۰ در مجلس

سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۰ لو رفت و گروهی از داوطلبان تقلب و تخلف کردند، هم اکنون این تخلف از نظر قانونی پیرو آیین نامه اجرایی قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری در حال پیگیری است و اخبار این رسیدگی به شرح زیر است:

رئیس کمیسیون آموزش مجلس از بررسی پرونده‌های تخلف در زمینه گزارشات واصله در زمینه تخلفات رخ داده در کنکور سراسری در جلسه اخیر این کمیسیون خبر داد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس که با حضور رئیس سازمان سنجش آموزش برگزار شد، شرح داد: جلسه امروز در رابطه با موضوع بررسی نحوه اجرای قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون سراسری بود که سازمان سنجش به ۲ هزار پرونده در زمینه تخلفات کنکور ورود کرده است.

وی افزود: برخی از این پرونده‌ها مربوط به داوطلبان سال‌های ۹۷ تا ۹۹ بود که در حال حاضر این داوطلبان در دانشگاه در حال تحصیل هستند و برخی دیگر مربوط به داوطلبان کنکور امسال.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: سوال تعدادی از نمایندگان در نشست امروز از رئیس سازمان سنجش این بود که سازمان سنجش بر چه مبنایی پرونده برخی داوطلبان که در حال حاضر دانشجو هستند را رسیدگی و بعضا اظهار نظر شده که این افراد باید مجدداً در آزمون شرکت کنند.

منادی‌ سپیدان ادامه داد: با توجه به انتصاب رئیس جدید سازمان سنجش، این سازمان تعامل مناسبی را با مجلس آغاز کرده و در نشست امروز نیز رئیس جدید سازمان شنونده دغدغه‌های نمایندگان مردم بود. به نظر می‌رسد با توجه به توضیحات ارائه شده در نشست امروز نزدیک ۹۵ درصد از داوطلبان از اتهامات وارده تبرئه خواهند شد چرا که در بسیاری از پرونده‌ها برخی افراد از سر مسائل شخصی نسبت به سایر داوطلبان شکایاتی را به سازمان سنجش ارسال کرده‌اند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: به هرحال سازمان سنجش تمامی موارد تخلف را رسیدگی می‌کند و مجلس نیز بر اجرای عدالت در خصوص پرونده‌های مفتوحه تاکید دارد و ما این موضوع را تا رسیدن به نتایج نهایی پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تأکید کرد: به همه خانواده‌هایی که درگیر این موضوع هستند، این نوید را خواهیم داد که رأی خارج از عدالت صادر نخواهد شد و ما تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیر موضوع خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.