بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

راهنمای راه اندازی کسب و کار تا فروش / فروش؛ مهم‌ترین بخش کسب و کار

راهنمای راه اندازی کسب و کار تا فروش

راهنمای راه اندازی کسب و کار تا فروش چطور کسب و کار خودمان را راه بیاندازیم؟ اگر وارد بازار کار شده‌اید یا درس می‌خوانید و برای آینده‌تان فکر و خیال‌هایی در سر دارید، قطعا این سوال را یکی دو بار از خودتان پرسیده‌اید. اما افرادی که وارد این حوزه شده‌اند می‎دانند که راه اندازی کسب و کار به این آسانی نیست. در رویاپردازی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایمان، همیشه یک خط تولید تاسیس می‌کنیم، یک محصول جدید می‌سازیم که نیاز میلیون‌ها نفر را براورده می‎کند، یا خدمتی ارائه می‌دهیم که زندگی همشهری‌هایمان را دگرگون می‎کند. هیچکدام از این‌‌ها غیرممکن نیستند اما راه اندازی کسب و کار و رسیدن به سود مناسب و مداوم، به این آسانی‎ها هم نیست. چرا بسیاری از افرادی که با شوق و انگیزه یک برند تاسیس می‌کنند در چند سال اول شکست می‌خورند؟ چرا میلیون‌ها استارت‌آپ شکست‌خورده داریم که ایده‎هایشان روی کاغذ بی‌نظیر به نظر می‎رسند؟ در این مطلب سعی می‌کنیم به این سوال‎ها جواب بدهیم و البته راهنمای کلی و کوتاهی برای راه اندازی کسب و کار و دریافت مشاوره فروش هم در اختیار شما بگذاریم. اگر می‌خواهید از فضای کارمندی فاصله بگیرید و کار خودتان را داشته باشید، یا کنجکاوید که بدانید تاسیس یک کسب و کار پایدار چه اصولی دارد، این مطلب را از دست ندهید.

اصول راه اندازی کسب و کار

یکی از بهترین توصیه‌ها برای راه اندازی کسب و کار شاید این باشد که «به اندازه خرید مسواک به آن اهمیت بدهید». وقتی می‌خواهیم یک مسواک بخریم احتمالا چندین ساعت (یا حتی چندین روز) بررسی‌اش می‌کنیم، قیمت و برندش را، کشور سازنده‌اش را، نرم بودن دندانه‎‌ها، قابلیت‌های مختلف و… در نهایت تصمیم می‌گیریم که مناسب ما هست یا نه. راه اندازی یک کسب و کار هم متفاوت نیست، و شاید برایتان جالب باشد که بعضی از افراد بدون وقت گذاشتن به اندازه انتخاب مسواک سراغش می‌روند. پس قبل از هر چیز، بررسی کنید، بررسی کنید، بررسی کنید، حتی اگر یکی دو سال طول بکشد و برای مشاوره فروش حرفه‌ای هزینه پرداخت کنید، حتی اگر آن هزینه در ابتدا به نظرتان زیاد بیاید. این چند اصل را هم در ابتدای مسیر خوب به یاد داشته باشید:

  • مشاوره فروش و بازاریابی هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است. پس تا جایی که می‌توانید سخاوتمندانه برایش خرج کنید.

راهنمای راه اندازی کسب و کار تا فروش

  • یک ایده واحد و مشخص داشته باشید. ایده‌ای که در یکی دو خط بگوید که قرار است چه نیازی را برطرف کنید.
  • مراقب همکاران و بنیان‌گذاران باشید. وقتی حال افراد در یک کسب و کار خوب باشد، با احتمال بیشتری موفق می‎شوند.
  • در صورت لزوم سرمایه جذب کنید و تمام سرمایه شخصی‌تان را صرف کسب‌ و کار نکنید.
  • روی ایده‌های اشتباه پافشاری نکنید، مخصوصا اگر مشاورتان در مورد آن‎ها نظر مثبتی ندارد.

چرا کسب و کارها شکست می‎خورند؟

چرا کسب و کارها شکست می‎خورند؟

یکی از اولین و مهم‌ترین دلایل شکست در ابتدای راه اندای کسب و کار، مسلط نبودن بر مسائل و چالش‎های مالی است. کمبود سرمایه و پیش‌بینی نکردن عملیات، حقوق‌ها، تعداد نیروهای مورد نیاز، هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده و… کسب و کارها را به سمت شکست می‌برند. دلیل دوم نداشتن مدیریت مناسب است. بسیاری از افراد ایده‌پردازهای خوبی هستند اما مدیران باسابقه و مناسبی برای کسب و کار (آن هم یک کسب و کار تازه) محسوب نمی‌شوند. این باعث می‌شود فرایندها به انتها نرسند یا اصلا شروع نشوند. دیگر دلایل شکست کسب و کارها عبارت‌اند از:

  • نداشتن برنامه‌ریزی
  • غیبت مارکتینگ
  • نداشتن پیش‌بینی رشد
  • هماهنگ نبودن با تغییرات بازار
  • مسائل پیش‌بینی‌ناپذیر
  • نظم و ترتیب نداشتن در کار
  • موفق نشدن در جذب سرمایه‌گذار یا کنار کشیدن سرمایه‌گذاران اولیه
  • اختلافات داخلی بین کارمندان

فروش؛ مهم‌ترین بخش کسب و کار

کسب و کارها به مشتریانشان زنده هستند و حتی اگر بهترین محصول یا خدمت دنیا را ارائه بدهید، اگر کسی آن را تهیه نکند محکوم به شکست هستید. این قانون ساده، هم درمورد کسب و کارهای کوچک خانگی (مثلا فروش کوکی خانگی) صادق است و هم درمورد کمپانی‌های بزرگ دیجیتال. و فروش، کار هر کسی نیست. برای همین است که کسب و کارها از ابتدا یک مدیر فروش استخدام می‌کنند (حتی اگر فقط ۴ نفر نیرو داشته باشند). علاوه بر این اگر کار شما از خودتان شروع شده و فعلا نیرو ندارید، این یعنی باید اصول اولیه فروش را یاد بگیرید و حتی اگر حرفه‌ای نیستید، سعی کنید بر خلاف آن‎ها پارو نزنید. نقش فروش در ایجاد وفاداری و اعتماد بین کسب و کار و مخاطب کلیدی است. این وفاداری، عامل اصلی پیش‌برنده هر مخاطب است که باعث می‎شود نیازش را با شما براورده کند، نه با رقبایتان. و حتی در مرحله بعد، شما را به دوستان و خانواده‌اش هم معرفی کند. اگر قدم‎های اولیه کسب و کار را برمی‎دارید، مشاوره فروش را در اولویت‌هایتان بگذارید.

فروش؛ مهم‌ترین بخش کسب و کار

مراقب عوامل غیرقابل‌پیش‌بینی باشید

بعضی اوقات راه اندازی یک شغل به صورتی کاملا اصولی و همراه با مشاوره فروش کامل و حرفه‎ای جلو رفته اما خیلی ناگهانی و بدون این که بتوانید برنامه‎ریزی کنید، در یک موقعیت بحرانی قرار می‌گیرید. در این موقعیت‌ها باید خیلی فوری و به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن منافع تمام افراد و مشتریان را در نظر بگیرید. بنابراین همیشه زیرساخت‌ها را طوری طراحی کنید که در یک موقعیت پیش‌بینی‌نشده کمترین آسیب ممکن را ببینید. این عوامل عبارت‎اند از:

  • تغییرات ناگهانی وضعیت بازار
  • بالا و پایین شدن قیمت ارز
  • قطعی اینترنت
  • اتفاقات اجتماعی بزرگ و تاثیرگذار
  • تغییر الگوریتم‌های شبکه‎های اجتماعی (که روی فروش اینترنتی شما تاثیر زیادی می‌گذارند)
  • استعفای ناگهانی یک یا چند همکار
  • نیاز شدید و فوری به پول (مثلا برای یک عمل جراحی)
  • و…

مشاوره راه اندازی کسب و کار و فروش

راه اندازی یک کسب و کار بدون دریافت مشاوره (مخصوصا مشاوره فروش) مثل وارد شدن به یک خیابان پررفت‌وآمد با چشم‌های بسته است. خبر خوب این است که مشاوران می‌توانند روی گوشه و کنارهای تاریک مسیر شما نور بیاندازند و جلوی خیلی از اشتباهات مبتدی را بگیرند. کارمنتو، یک پلتفرم ارائه مشاوره آنلاین است که در بسیاری از حوزه‌ها (از جمله راه اندازی کسب و کار) مشاوره تخصصی ارائه می‌دهند. مشاوران کارمنتو افراد کارشناس و متخصصی هستند که راه و چاه این حوزه‌ها را می‌شناسند و مشاوره‌های کاربردی در اختیارتان می‌گذارند، نه صرفا «توصیه». علاوه بر این‎ها، داشتن مهارت و ابزار حل مسئله می‌تواند شما را به عنوان یک صاحب کسب و کار تازه، مجهزتر کند تا نه تنها در مراحل اولیه از چالش‌ها عبور کنید، بلکه بتوانید به مرور در مواجهه با هر مشکل یا مسئله‎ای، تفکر منطقی داشته باشید. استارتاپ‌ها و کسب  و کارها شکست می‌خورند چون از همان ابتدا، کار را به کاردان نمی‌سپارند. فراموش نکنید که کار یک مشاور فروش، موقعیت شغلی متفاوتی با مدیر یا مشاور دیجیتال مارکتینگ دارد. مشاوره فروش حرفه‌ای مقدار بسیار زیادی از هزینه‌های شما را در آینده کسب و کارتان کم خواهد کرد، هزینه‌های که به دلیل نداشتن دانش حرفه‌ای می‌پردازید. برای دریافت مشاوره حرفه‌ای فروش و کسب و کار، همین الان به کارمنتو سر بزنید.

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.