بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

نکات مهم خرید محافظ برق و چندراهی / انواع محافظ برق موجود در بازار

نکات مهم خرید محافظ برق و چندراهی درباره نکات مهم خرید محافظ برق و چندراهی تا چه حد آشنایی دارید؟ آیا می دانید این نکات مهم جهت راهنمایی شما عزیزان برای تجربه یک خرید اقتصادی است؟ سطح خرید و فرو...

نکات مهم خرید محافظ برق و چندراهی

درباره نکات مهم خرید محافظ برق و چندراهی تا چه حد آشنایی دارید؟ آیا می دانید این نکات مهم جهت راهنمایی شما عزیزان برای تجربه یک خرید اقتصادی است؟ سطح خرید و فروش لوازم الکتریکی اعم از محافظ برق و چندراهی در بازار بسیار زیاد می باشد. چرا که هر یک از این تجهیزات را جهت انجام کار خاصی نظیر محافظت از لوازم الکتریکی و اتصال چندین دستگاه مختلف به کار می برند.

 اهمیت کاربرد هر یک را نیز زمانی می توان متوجه شد که با آن احتیاج پیدا کنید. لازم به ذکر است که اکثر افراد این دو دستگاه را با یکدیگر اشتباه می گیرند، در صورتی که هر یک دارای عملکرد متفاوتی می باشند. و به همین‌ منظور است که باید حتما به نکات مهم خرید چندراهی و محافظ برق و توجه بسیار زیادی داشت. در ادامه توضیحات کاملتری را جهت شناخت بیشتر شما عزیزان ارائه می دهیم.

خرید محافظ برق و چندراهی

نکته های مورد توجه خرید محافظ برق و چندراهی

محافظ برق و چندراهی هر دو یکی از لوازم‌ الکتریکی بسیار کاربردی هستند که مصرف زیادی دارند. هر یک از این محصولات جهت مصارف مختلفی با ساختار ویژه ای طراحی شده اند. یک‌‌ محافظ برق همانگونه که از نامش پیداست، وظیفه محافظت از لوازم الکتریکی و چند راهی نیز به عنوان نوعی رابط مورد استفاده قرار می گیرد. هر یک از این لوازم بر حسب نوع کاربرد خود دارای اهمیت بالایی بوده و سطح فروش بالایی نیز دارند. یکی از مهمترین پارامترهای مهم داشتن محافظ و چندراهی خوب، توجه به نکات مهم خرید است. زمانی که شما برای خرید محافظ برق و چندراهی اقدام‌ می کنید، ابتدا بایستی به نوع نیاز خود توجه نمایید. چرا که اگر به هنگام خرید نتوانید انتخاب درستی داشته باشید، هرگز خرید مقرون بصرفه و موفقی را تجربه نخواهید کرد. برخی از نکات مهم خرید محافظ برق و چندراهی عبارتند از:

  • یکی از نکات مهم خرید توجه به طول سیم ای دو محصول است. شما باید دقت داشته باشید که طول سیم محافظ یا چندراهی که قرار است بخرید حداقل به اندازه فاصله وسایل الکترونیکی شما تا پریز برق بوده و این حد استاندارد رعایت گردد.
  • یک‌ چندراهی معمولا به عنوان رابط چندین دستگاه با یک پریز است و باید حتما دارای اتصالات کافی باشد. اما در محافظ برق چون هر محافظی تنها برای یک دستگاه الکتریکی خاصی به کار می رود؟ پس اتصالات زیاد مطرح نیست؛ اما چنانچه برای چندین نوع لوازم صوتی و تصویری مختلف و یا دستگاه هایی با سطح ولتاژ یکسان می خواهید محافظ بخرید، حتما تعداد اتصالات را در نظر بگیرید.

پارامترهای مهم انتخاب بهترین محافظ برق و چندراهی

  • یکی از مهمترین نکات خرید محافظ برق و چندراهی توجه به میزان فاصله برای دو شاخه ها می باشد. معمولا در تمامی انواع محافظ برق ممکن است آدابتور ها سایز های مختلفی داشته و گاهی برای اتصال همه ی دو شاخه ها در کنار یکدیگر فضا کافی نباشد.
  • مهمترین نکته خرید یک‌ محافظ درجه یک توجه به علامت استاندارد ساخت است. استاندارد ساخت چنین دستگاه هایی نیز FCC و CE است که به معنای ضد آتش بودن این دو دستگاه می باشد.
  • زمان پاسخ دهی یکی از مهمترین پارامترهای خرید یک محافظ برق درجه یک است که به معنای مدت زمان پاسخ محافظ در برابر شوک الکتریکی و نوسان ایجاد شده می باشد. درواقع این زمان شامل مدتی است که محافظ نوسان را شناسایی کرده و پس از واکنش سریع و قطع مدار مجددا جریان برق به حالت اولیه خود باز می گردد.
  • نوع برند مهمترین نکته دیگری است که هنگام خرید محافظ برق و چندراهی باید به آن توجه نمود. برندهای بسیار زیادی از انواع محافظ برق در بازار وجود دارند که هر کمپانی انواع محافظ برق و چندراهی را معمولا با مشخصات، مزایا، کیفیت و حتی ساختار ویژه ای طراحی می کند. شما نیز وظیفه دارید تا با شناخت بهترین گزینه و بررسی آن با نوع نیاز خود یک مدل ایده آل را انتخاب نمایید.
  • قیمت دیگر پارامتری است که هنگام خرید محافظ برق و چندراهی مطرح می گردد. اما قبل از آنکه به بررسی قیمت پرداخته شود، ابتدا باید نوع مدل، کیفیت، ساختار و برند مورد توجه قرار بگیرد.

خرید محافظ برق

انواع محافظ برق موجود در بازار

محافظ برق به عنوان یکی از انواع تجهیزات الکتریکی پر کاربرد، به منظور محافظت از انواع لوازم الکتریکی در برابر  جریانات اضافی به کار می رود. حال اینکه این دستگاه بر اساس پارامترهای مختلفی تقسیم بندی می شود و مهمترین آن تقسیم بندی بر اساس نوع ولتاژ می باشد. هنگام خرید محافظ برق و چندراهی باید حتما به این پارامتر توجه ویژه ای کنید تا انتخاب درستی را انجام دهید. برخی از انواع محافظ برق از لحاظ نوع ولتاژ تحملی شامل:

  • محافظ برقی که محدوده تحمل ولتاژ آن حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ ولت آمپر می باشد. این دسته از محافظ های برق مجهز به کلید روشن و خاموش هستند و بیشتر مناسب استفاده جهت تجهیزات برقی نسبتا کم مصرف می باشند.
  • محافظ برق با حداکثر توان خروجی ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ ولت آمپر که فاقد کلید روشن و خاموش هستند. این نوع محافظ را بیشتر برای لوازم الکتریکی بزرگی چون یخچال و فریزر استفاده می کنند که به صورت مدام باید به برق متصل بوده و نیازی به دکمه خاموش و روشن ندارند.
  • محافظ برق در محدوده توانی ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ ولت آمپر که مجهز به کلید روشن و خاموش می باشد. این دسته از انواع محافظ برق بیشتر برای استفاده انواع کولر گازی و پکیج ها گزینه مناسبی هستند.
  • محافظ برق با حداکثر توان ۶۰۰۰ ولت آمپر که پر قدرت ترین نوع محافظ برق در میان‌ تمامی انواع محافظ ها شناخته می شود. معمولا این نوع محافظ ها برای کنترل و محافظت از تمام لوازم الکتریکی خانه و یا کل سیستم ساختمان به کار می روند.

خرید چندراهی برق

نتیجه

آشنایی با راهنمای خرید محافظ برق و چندراهی یکی از مهمترین پارامترهایی است که تمامی مشتریان بایستی قبل از خرید به بررسی آن بپردازند. محافظ برق و چندراهی هر دو جزو مهمترین تجهیزات الکتریکی بسیار پر فروشی هستند. که هر کدام با ساختار خاص و ویژه ای جهت استفاده های مختلفی به کار می روند. یک محافظ برق همانگونه که از نامش پیداست، جهت محافظت از انواع لوازم الکتریکی به کار می رود. اما چندراهی ها شامل رابط هایی هستند که قابلیت اتصال چندین وسیله برقی را به یک پریز مهیا می کنند. اگرچه ساختار این دو دستگاه کمی مشابه یکدیگر می باشد. اما یک محافظ برق و چندراهی تفاوت های بسیار زیادی با یکدیگر دارند. در هر صورت هدف اصلی تهیه یک محافظ و چندراهی درجه یک است که با سطح کیفی بسیار بالا و قیمت مناسب خریداری شود.

اما کدام شرکت بهترین انواع چندراهی و محافظ برق را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت روانه بازار می کند؟ فروشگاه برقیجات، بزرگترین مرکز فروش انواع چندراهی و محافظ برق در بازار است که بهترین کیفیت برندهای محبوب جهان را برای شما به ارمغان می آورد. با خرید اینترنتی و اقتصادی بهترین لحظات را تجربه کنید.

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.