بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

قیمت بلیط اتوبوس مسیرهای محبوب در خرداد ۱۴۰۱ / استرداد بلیط اتوبوس

قیمت بلیط اتوبوس مسیرهای محبوب در خرداد ۱۴۰۱

قیمت بلیط اتوبوس مسیرهای محبوب در خرداد 1401

قیمت بلیط اتوبوس مسیرهای محبوب در خرداد ۱۴۰۱ اتوبوس یکی از قدیمی‌ترین روش‌های سفر در تمام دنیا محسوب می‌شود. اتوبوس‌ها این روزها پیشرفت بسیاری کرده‌اند. دیگر اتوبوس‌های امروزی را نمی‌توان با اتوبوس‌های قدیمی که صداهای عجیب و غریب می‌دادند مقایسه کرد. امروزه اتوبوس‌هایی که مخصوصاً در مسیرهای طولانی فعالیت می‌کنند، بسیار شیک هستند و امکانات بسیاری دارند. همچنین هنوز هم قیمت بلیط اتوبوس در مقایسه با قیمت روش‌های دیگر سفر بسیار مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است. از‌این‌رو هنوز هم باید گفت که اتوبوس محبوبیت خاص به خود را دارد. در این مقاله قصد داریم تا درباره معروف‌ترین مسیرهای جاده‌ای اتوبوس صحبت کنیم. همچنین قیمت بلیط اتوبوس این مسیرها را در خرداد سال ۱۴۰۱ به شما معرفی کنیم. به این ترتیب می‌توانید برای سفر خود برنامه‌ریزی دقیق و جامعی داشته باشید.

معروف‌ترین مسیرهای اتوبوس

همه روزه در سراسر ایران از شهرهای مختلف به شهرهای دیگر اتوبوس‌های بسیاری حرکت می‌کنند. در این میان برخی از مسیرها تردد بیشتری دارند و بسیار پرتردد هستند. در این بخش قصد داریم درباره پرترددترین مسیرهای اتوبوسی در ایران صحبت کنیم و قیمت بلیط اتوبوس این مسیرها را در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ بررسی نماییم. به این ترتیب می‌توانید برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر خود داشته باشید.

بلیط اتوبوس تهران مشهد

خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد

همه ساله هزاران هزار زائر از سرار ایران برای زیارت امام رضا عازم مشهد مقدس می‌شوند. انواع مختلف روش‌های سفر به مشهد از جمله اتوبوس، بسیار پرطرفدار هستند. بیشتر مسافران مشهد را مسافران تهرانی تشکیل می‌دهند. به همین خاطر فروش بلیط اتوبوس مشهد از مبدا تهران بسیار پرطرفدار است. همه روزه چندین و چند اتوبوس مختلف، تهران را به مقصد مشهد مقدس ترک می‌کنند. شرکت‌های مسافربری مختلفی از جمله همسفر، شرکت سیر و سفر و … در این مسیر چندین و چند اتوبوس مختلف دارند. در حقیقت محال است در هر لحظه اتوبوس تهران مشهد بخواهید و اتوبوس نصیب شما نشود. البته در دوران پرتردد همانند عید نوروز، اکثر اتوبوس‌ها تکمیل هستند و خبری از جای خالی نیست. اتوبوس‌های تهران مشهد همگی اتوبوس‌های VIP هستند. این اتوبوس‌ها صندلی تخت‌خواب شو دارند. همچنین امکاناتی از قبیل مانیتور و شارژر اختصاصی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند قیمت بلیط اتوبوس تهران مشهد VIP در تاریخ ۲۰ خرداد از ره بال آسمان ۲،۴۸۵،۰۰۰ ریال است. هیچ تفاوتی هم از نظر قیمتی بین شرکت‌ها و اتوبوس‌های مختلف وجود ندارد.

بلیط اتوبوس مشهد تهران

همان طور که اشاره کردیم، همه ساله هزاران زائر تهرانی به مشهد سفر می‌کنند. این مسافران برای بازگشت به شهر خود از اتوبوس استفاده می‌کنند. به همین خاطر بلیط اتوبوس مشهد تهران نیز بسیار پرفروش و پرطرفدار است. همچنین علاوه بر زائران، افراد دیگری هستند که برای انجام امور اداری، درمانی و تجاری به تهران سفر می‌کنند. به همین خاطر در حقیقت تعداد مسافران مشهد تهران از تهران مشهد نیز بیشتر خواهد بود. طول مسیر حدود ۹۵۰کیلومتر است. اتوبوس حدود ۱۳ الی ۱۴ ساعت در راه خواهد بود. به همین خاطر مسافران سریعاً خسته می‌شوند. از‌این‌رو تقریباً تمام اتوبوس‌های مشهد تهران، اتوبوس‌های VIP تخت‌خواب شو هستند. این اتوبوس‌ها راحتی و امنیت بسیار عالی دارند. همچنین امکاناتی از قبیل شارژر اختصاصی و مانیتور را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. قیمت بلیط اتوبوس مشهد تهران در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ بین تمامی شرکت‌ها یکسان و ۲،۴۵۰،۰۰۰ ریال است.

بلیط اتوبوس تهران اصفهان

خرید بلیط اتوبوس تهران اصفهان

اصفهان از جمله مهم‌ترین شهرهای توریستی ایران در سطح جهانی است. بسیاری از گردشگران خارجی هم ایران را به اصفهان می‌شناسند. جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی اصفهان مثال‌زدنی و بسیار دوست‌داشتنی هستند. همچنین بیابان‌های بسیار خاصی همانند خور و بیابانک در نزدیکی اصفهان وجود دارند که یک جاذبه گردشگری خاص محسوب می‌شوند. همه این‌ها باعث شده‌اند تا همه ساله هزاران گردشگر و توریست از شهرهای مختلف عازم اصفهان شوند. سهم بسیاری از مسافران به ساکنان پایتخت تعلق دارد. سفر به اصفهان بین ساکنین پایتخت بسیار رایج و پرطرفدار است. با توجه به اینکه مسیر هم چندان طولانی نیست، مسافران ترجیح می‌دهند تا با حداقل هزینه و با کمک اتوبوس به اصفهان سفر کنند. همین موضوع باعث شده تا شرکت‌های مسافربری مختلفی همه روزه تهران را به مقصد اصفهان ترک کنند. در حال حاضر قیمت بلیط اتوبوس تهران به اصفهان از ۹۷۵،۰۰۰ ریال آغاز می‌شود و تا ۱،۲۲۰،۰۰۰ تومان ادامه دارد. همان طور که تصور می‌کنید، بلیط‌های گران‌تر مربوط به اتوبوس‌های VIP هستند. این اتوبوس‌ها کیفیت بسیار عالی دارند و در عین حال تفاوت قیمت چندانی با اتوبوس‌های معمولی برای شما نخواهند داشت.

بلیط اتوبوس اصفهان تهران

بسیاری از مسافرانی که از تهران عازم اصفهان می‌شوند، اقدام به خرید بلیط رفت و برگشت اصفهان می‌کنند. به این ترتیب خودشان را برای برگشت نیز آماده می‌کنند. از‌این‌رو بخشی از مسافران اصفهان تهران، همواره ساکنین پایتخت هستند. تمامی مسافرانی که از اصفهان دیدن کردند، بلاخره باید از زیبایی اصفهان دل بکنند و به شهر خود بازگردند. از طرف دیگر برخی ساکنین اصفهان نیز برای انجام امور اداری، تجاری و درمانی عازم تهران می‌شوند. از‌این‌رو تعداد مسافران اصفهان به تهران از مسافران تهران به اصفهان گاهی بیشتر می‌شود. زمانی که به قیمت بلیط اتوبوس اصفهان تهران نگاه می‌کنید، می‌بینیم که همه شرکت‌ها فقط اتوبوس‌های VIP با صندلی تخت‌خواب‌شو را با قیمت ۱،۲۱۰،۰۰۰ ریال ارائه می‌دهند. این یعنی تفاوتی با قیمت بلیط رفت ندارند. توجه داشته باشید که در تاریخ ۲۰ خرداد، خبری از اتوبوس‌های معمولی نیست و همگی VIP هستند.

بلیط اتوبوس تهران شیراز

خرید بلیط اتوبوس تهران شیراز

از تخت جمشید تا باغ ارم، از حافظیه تا سعدیه، واقعاً که شیراز عجب شهر زیبایی است. شهر بهارنارنج که در اردیبهشت به بهشتی خوشبو و سرسبز تبدیل می‌شود. شیراز یکی از زیباترین و پرطرفدارترین شهرهای ایران محسوب می‌شود. زمانی که نام ایران را به انگلیسی در سایت‌های خارجی جستجو کنید، با عکس‌هایی از شیراز و تخت جمشید رو‌به‌رو می‌شوید. همه ساله هزاران گردشگر به عشق تخت جمشید عازم شیراز می‌شوند. تهران تا شرایط حدود ۹۰۰ کیلومتر فاصله دارد. به همین خاطر اکثر مسافران ترجیح می‌دهند که به جای وسیله شخصی، با اتوبوس سفر کنند. در شیراز آنقدر برنامه گردش شما فشرده خواهد بود که وقتی برای خستگی پشت فرمان نخواهید داشت. با توجه به طولانی بودن مسیر، تقریباً تمامی اتوبوس‌های تهران شیراز، اتوبوس‌های VIPهستند. روی صندلی این اتوبوس‌ها به‌راحتی می‌توان استراحت کرد. همچنین کسانی که به استفاده از گوشی موبایل اعتیاد دارند، می‌توانند از شارژر اختصاصی هر صندلی استفاده کنند. قیمت بلیط اتوبوس تهران شیراز در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ از ۲،۰۸۰،۰۰۰ ریال آغاز می‌شود. نهایت قیمت مربوط به اتوبوس‌های حرفه‌ای ۲۵ نفره هستند که ۲،۴۷۰،۰۰۰ ریال قیمت دارند.

بلیط اتوبوس شیراز تهران

تهران یک قطب اقتصادی و سیاسی محسوب می‌شود. به همین خاطر همه روزه مسافران بسیاری از شهرهای دیگر به تهران سفر می‌کنند. برخی برای انجام امور اداری، برخی برای تجارت و برخی برای درمان عازم تهران می‌شوند. حتی برخی افراد برای مهاجرت عازم تهران خواهند شد. از طرف دیگر برای راحتی بیشتر، مسافران تهرانی که عازم شیراز هستند، بلیط خود را به‌صورت رفت و برگشت تهران می‌کنند. پس با تمام این اوصاف می‌توان گفت که تعداد مسافران شیراز تهران از تعداد مسافران تهران شیراز نیز تا حدودی بیشتر است. قیمت بلیط اتوبوس شیراز تهران حدود ۲،۵۰۰،۰۰۰ تومان است. این اتوبوس‌ها همگی اتوبوس‌های VIP هستند. همچنین تقریباً ۱۳ تا ۱۴ ساعت در مسیر خواهید وبد.

بلیط اتوبوس تهران کرمانشاه

خرید بلیط اتوبوس تهران کرمانشاه

کرمانشاه از جمله زیباترین شهرهای ایران است. طبیعت کرمانشاه را در هیچ کجای دیگر نمی‌توانید پیدا کنید. جاهای دیدنی کرمانشاه بسیار خاص و دوست‌داشتنی هستند. به همین خاطر بسیاری از مسافران تهرانی که عاشق طبیعت بکر و آب‌وهوای عالی هستند، کرمانشاه را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. سفر به کرمانشاه از مبدا تهران می‌تواند از طریق جاده کمی دشوار باشد. با توجه به اینکه بخش‌هایی از مسیر کوهستانی است، رانندگی در آن نیاز به تمرکز بالایی دارد. به همین خاطر بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند تا به جای استفاده از ماشین شخصی، از اتوبوس برای سفر به کرمانشاه استفاده کنند. اتوبوس‌های کرمانشاه، اکثراً VIp هستند. اتوبوس‌های VIP صندلی‌های تخت‌خواب‌شو دارند. به همین خاطر می‌توانید به‌راحتی استراحت کنید و اصلاً متوجه طول مسیر نشوید. تهران تا کرمانشاه حدود ۵۷۰ کیلومتر فاصله دارد. این یعنی تقریباً حدود ۷ ساعت در راه خواهید بود. قیمت بلیط اتوبوس تهران کرمانشاه در تاریخ ۲۰ خرداد از ره بال آسمان حدود ۱،۶۹۰،۰۰۰ ریال است. پس می‌توانید با حداقل هزینه از زیبایی این شهر تماشایی لذت ببرید.

بلیط اتوبوس تهران کاشان

کاشان یکی از شهرهای زیبای استان اصفهان است. شهری کویری که تاریخی بسیار غنی را به دوش می‌کشد. این شهر آثار تاریخی بسیاری از جمله حمام فین دارد. همه ساله هزاران گردشگر داخلی و خارجی برای بازدید از حمام فین و محل کشته‌شدن امیرکبیر، عازم کاشان می‌شوند. زیبایی کاشان فقط محدود به جاهای دیدنی تاریخی نیست. بلکه همان طور که می‌دانید، گلاب کاشان شهرت بسیاری دارد. مناطقی همانند قمصر و همچنین نیاسر، دارای طبیعت بکر و تماشایی هستند. در فصل گلاب‌گیری، بسیاری از ساکنین تهران برای تماشای گلاب‌گیری از نزدیک و همچنین خرید گلاب دو‌آتیشه قمصر و نیاسر، عازم کاشان می‌شوند. همچنین انواع تورهای بیابان‌گردی نیز در کاشان برگزار می‌شود. با توجه به اینکه کاشان فاصله چندانی تا تهران ندارد، بد نیست که با اتوبوس و هزینه بسیار منطقی به کاشان سفر کرد. قیمت بلیط اتوبوس تهران کاشان حدود ۶۰ تا ۶۵هزار تومان است.

روش خرید بلیط اتوبوس

روش خرید بلیط اتوبوس

برای خرید بلیط اتوبوس می‌توانید به‌صورت حضوری یا غیرحضوری اقدام کنید. در روش حضوری باید به ترمینال اتوبوس شهر مبداء مراجعه نمایید. برای مثال می‌توانید به ترمینال جنوب بروید. در این حالت باید به‌دنبال شرکت‌های مختلف مسافربری بگردید که به مقصد شما حرکت می‌کنند. گاهی در همان روز می‌توانید اتوبوس مناسب پیدا کنید. گاهی هم باید برای روزهای آتی بلیط تهیه کنید .این یعنی برنامه دقیقی برای سفر خود نخواهید داشت. همچنین باید در ترافیک سنگین شهرهایی همانند تهران، اصفهان یا مشهد، خودتان را به ترمینال برسانید. با توجه به اینکه هر شرکت مسافربری از قیمت سایر شرکت‌ها اطلاع ندارد، به‌راحتی نمی‌توانید قیمت بلیط اتوبوس شرکت‌های مختلف را در روزهای متفاوت با هم مقایسه کنید.

روش دوم خرید بلیط اتوبوس، روش خرید اینترنتی بلیط اتوبوس است. در این روش می‌توانید به سایت شرکت‌های توریستی معتبر همانند ره بال آسمان مراجعه نمایید. مبدا، مقصد و همچنین تاریخ سفر را نیز انتخاب کنید. سپس لیستی از اتوبوس‌های مختلف به شما نمایش داده می‌شود. با بررسی قیمت، ساعت حرکت و همچنین نوع اتوبوس، می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید. بعد پرداخت هزینه، بلیط نیز برای شما صادر می‌شود. تمامی این مراحل کمتر از ۵ دقیقه زمان می‌برد. همچنین می‌توانید با استفاده از هر نوع وسیله‌ای که به اینترنت دسترسی دارد، این کار را انجام دهید.

استرداد بلیط اتوبوس

گاهی به هر دلیل شما نمی‌توانید در زمان مقرر به اتوبوس برسید. در این شرایط حتماً می‌خواهید بلیط اتوبوس خودتان را کنسل کنید. روش‌های مختلفی برای استرداد بلیط اتوبوس وجود دارد. در صورتی که بلیط خود را به‌صورت حضوری از ترمینال خریداری کرده باشید، باید برای استرداد نیز دوباره به ترمینال مراجعه نمایید. حال اگر خرید خود را به‌صورت اینترنتی از سایت‌هایی مثل ره بال آسمان انجام داده باشید، می‌توانید از پشتیبانی مجموعه کمک بگیرید و استرداد بلیط اتوبوس را خود به‌صورت غیرحضوری انجام دهید. همین موضوع نشان می‌دهد که بهتر است بلیط خود را به‌صورت اینترنتی خریداری کنید تا در وقت شما صرفه‌‌جویی شود.

خرید بلیط اتوبوس از ره بال آسمان

ره بال آسمان با ۱۰ سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات مختلف توریستی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس محسوب می‌شود. سایت این مجموعه طراحی بسیار کاربرپسند دارد. به محض ورود به سایت، می‌توانید روی گزینه بلیط اتوبوس بزنید. سپس مبدا، مقصد و همچنین تاریخ سفر را انتخاب می‌کنید. به این ترتیب تمامی اتوبوس‌های آن تاریخ به شما نمایش داده می‌شوند. سپس یکی را انتخاب کرده و پرداخت را انجام می‌دهید. در نهایت بلیط برای شما صادر خواهد شد. به یاد داشته باشید که امکان سفارش بلیط به‌صورت تلفنی نیز وجود دارد. پس هیچ نیازی به مراجعه حضوری نیست.

خب درباره معروف‌ترین و پرترددترین مسیرهای جاده‌ای اتوبوسی در ایران صحبت کردیم. همچنین قیمت بلیط اتوبوس این مسیرها را در خرداد سال ۱۴۰۱ با هم بررسی نمودیم. فقط به یاد داشته باشید که خرید اینترنتی بلیط اتوبوس بهترین روش خرید بلیط محسوب می‌شود. همچنین بهتر است بلیط اتوبوس رفت و برگشت تهیه کنید تا برای تهیه بلیط برگشت در تاریخ مقرر دچار مشکل نشوید. گاهی اتوبوس‌های مناسبی در تاریخ مدنظر شما پیدا نمی‌شوید. همچنین بهتر است در مسیرهای طولانی فقط از اتوبوس‌های VIP استفاده کنید. تفاوت قیمت این اتوبوس‌ها با اتوبوس‌های معمولی چندان محسوس نیست؛ اما کیفیت بسیار بهتری را ارائه می‌دهند.

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.