بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

معرفی برترین فیلم های اکشن جدید ۲۰۲۲ / پر بیننده ترین فیلم های اکشن

معرفی برترین فیلم های اکشن جدید

معرفی برترین فیلم های اکشن جدید

معرفی برترین فیلم های اکشن جدید امروزه هیچ چیزی به اندازه فیلم و سریال نمیتواند اوغات فراقت لذت بخشی را برای ما به وجود بیاورند. با توجه به وجود گزینه های بیشماری که در فیلم و سریال وجود داره ، هیچ وقت نمیتوان گفت که تماشای فیلم و یا سریال مورد مناسبی برای لذت بردن از اوقات فراقت نیست. فیلم ها و سریال ها چه از نظر نوع ساخت و چه از نظر موضوع و محتوای آن به دسته بندی های مختلفی تقسیم میشوند که این دسته بندی ها در دنیای سینما به ژانر معروف است. ژانر ها به ما نشان میدهند که در لحظه علاقه مند به دیدن چه سبک فیلم و یا سریالی هستیم؟ پس برای انتخاب هرچه سریعتر فیلم مورد علاقه مان باید به ژانر آنها توجه ویژه ای داشت.

یکی از محبوب ترین و سرگرم کننده ترین ژانر ها برای دیدن و پر کردن اوقات فراقت ، ژانر اکشن است که همواره از محبوبیت بسیار زیادی در سرتاسر دنیا برخوردار است. از همین رو فیلم های بسیار زیادی سالانه در این ژانر ساخته میشوند که برخی از آنها از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیستند . حال سوال اینجاست که چگونه از بین این همه فیلم میتوانیم بهترین گزینه ها را پیدا کنیم؟ چه معیارهایی برای درست ترین انتخاب وجود دارد ؟ برای پی بردن به این نکته پیشنهاد میکنم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا علاوه بر فهمیدن معیار درست برای انتخاب یک فیلم خوب ، چند اثر عالی در این ژانر را به شما معرفی بکنیم.

چگونه یک فیلم اکشن را میتوان شناخت ؟

فیلم اکشن دارای یک سری خصوصیت هستند که میتوان انها را از دیگر سبک ها به راحتی شناسایی کرد. هر گاه به فیلمی بر خوردید که دارای صحنه های اکتیو با انرژی فوق العاده بالا، دارای صحنه های زد و خورد ، انجام کارهای غیر طبیعی که عمدتا فقط از بدلکاران بر میاید ، صحنه های پر طمطراق از حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و آتش سوزی و به طور کلی دارای صحنه هایی با ریتم بسیار بالا به همراه قهرمانی متفاوت با عموم مردم که عزم جزمی برای حل یک تنه تمام مشکلات را دارد ، مطعن شوید شما در حال تماشای یک فیلم اکشن هستین . فیلم های اکشن بیشتر برای سرگرمی مخاطب ساخته میشود و تمرکز اصلی آنها نه بر روی غنای محتوایی ، بلکه بر روی وجود صحنه های جذاب برای سرگرمی مخاطب میباشد.

عموما ژانر اکشن ارتباط بسیار زیادی با ژانرهایی از قبیل ماجراجویی ، جاسوسی ، هیجان انگیز و … دارد پس احتمال اینکه بر روی اطلاعات یک فیلم کلیک کنید و این ژانرها را در کنار هم ببینید بسیار است . ولی در کل یک ژانر به عنوان ژانر اصلی و یا غالب شمناخته میشود. پس برای تماشای فیلم اکشن ، فاقط کافیست بر روی دسته بندی آن کلیلک کنین تا فیلم های بسیاری در این ژانر به شما نمایش داده شود . از گذشته فیلمسازان و بازیگران بزرگی در همین ژانر، اثار قابل توجهی را ارائه کردند که از بین آنها میتوان به اسم هایی همچون آلفرد هیچکاک (Alfred Hitchcock) و یا بازیگری همچون شان کانری ( Sean Connery ) که اولین نماد سری فیلم های اکشن جیمز باند بود اشاره کرد . امروزه ولی یک سری از بازیگران به کل با بازی در فیلم های ژانر اکشن شناخته میشوند . جیسون استاتهام ، لیام نیسون ، دواین جانسون و… از جمله این نام ها هستند.

معرفی چند فیلم اکشن جدید

آنچارتد (Uncharted)

۱ – آنچارتد (Uncharted)

آنچارتد یکی از بهترین فیلم ها در ژانر اکشن است که در سال ۲۰۲۲ ساخته و در سینماهای جهان به نمایش درآمد . این فیلم بر اساس یک بازی کامپیوتری مشهور ساخته شده که انحصارا برای کنسول پلی استیشن سونی عرضه شد . بازی آنچارتد به حدی در بین مخاطبین محبوب شد که حتی یک عنوان بازی سال را هم برای سوین شماره آن یدک میکشد. از همین رو سازنگان فیلم تصمیم گرفتن یک لایو اکشن (برگردان یک اثر غیر واقعی به یک فیلم) ار روی این داستان محبوب بسازند . فیلم مملو از صحنه های اکشن است . از صخره نوردی های عجیب و غریب  تا صحنه های تیراندازی جذاب ، به همراه یک قهرمان با تمامی المانهای قهرمانان اکشن به نام ناتان درک با بازی بسیار خوب تام هالند (Tom Holland). در بسیاری از موارد لایو اکشن ها به حد و اندازه های اثر اصلی نیستند ولی آنچارتد جزو معدود لایو اکشن های موفق دنیای سینما محسوب میشود.

عوامل فیلم :

کارکردان : روبین فلیشر

تهیه کننده گان : چالز روون ، آوی آراد

بازیگران : تام هالند ، مارک والبرگ ، سوفیا تیلور علی

امتیاز Imdb : 6.7 از ۱۰

مرد شمالی (The Northman)

۲ – مرد شمالی (The Northman)

یکی از پر بیننده ترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۲ که توجه منتقدین رو به خودش جلب کرد . داستان این فیلم ازین قرار است که در سال ۸۹۵ پس از میلاد، پادشاه اوروندیل وار-ریون  پس از فتوحات خارج از کشور به پادشاهی خود در جزیره هافن‌سی  بازگشته و با همسرش ، ملکه گودرون  و پسر و وارثش ، شاهزاده آملث ، دوباره متحد شده‌است . برای آماده کردن آملث برای اینکه روزی پادشاه شود ، این دو در مراسمی روحانی شرکت می‌کنند که توسط دلقک دربار هیمیر نظارت می‌شود . صبح روز بعد ، جنگجویان نقابدار به رهبری فیونیر  برادر پادشاه اوروندیل به او کمین می‌کنند و او را می‌کشند . آملث پس از دیدن قتل‌عام روستای خود و گرفتن مادرش توسط عمویش ، با قایق فرار می‌کند و قسم می‌خورد که انتقام پدرش را بگیرد ، مادرش را نجات دهد و فیونیر را بکشد.

این فیلم از باریگران مطرحی استفاده کرده که از بین آنها میتوان به نامهایی همچون الکساندر اسکاشگورد و نیکول کیدمن اشاره کرد.

عوامل فیلم:

کارگردان : رابرت اگرز

تهیه کنندگان : مارک هوفام ، لارس نودسن ، اکساندر اسکاشگورد

بازیگران : اکلساندر اسکاشگورد ، نیکول کیدمن ، کلیس بنگ ، آنیا تیلور جوی

امتیاز Imdb : 7.2 از ۱۰

در پایان شایان ذکر است که شما میتوانید فیلم های معرفی شده به همراه تعداد زیادی از فیلم های اکشن دیگر را از رسانه نماشات تماشا کنین و لذت ببرین.

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.