بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

شرایط پذیرش و استخدام دانشگاه علوم قضایی در سال ۱۴۰۱

شرایط پذیرش و استخدام دانشگاه علوم قضایی در سال 1401 در این مقاله از جدیدترین شرایط پذیرش دانشجوی بورسیه و امتیازات تحصیل در دانشگاه علوم قضایی در سال 1401، شرایط بورس تحصیلی دانشگاه علوم قضایی و اداری امتیازات و مزایای تحصیل در این دانشگاه، نحوه ثبت نام و اعلام نتایج پذیرش در دانشگاه علوم قضایی و … مطلع می شوید. واجدین شرایط پذیرش و استخدام دانشگاه علوم قضایی می توانند مطابق مراحل ذکر شده در این صفحه اقدام نمایند.

شرایط پذیرش و استخدام دانشگاه علوم قضایی در سال ۱۴۰۱

شرایط پذیرش و استخدام دانشگاه علوم قضایی در سال 1401

شرایط پذیرش و استخدام دانشگاه علوم قضایی در این مقاله از جدیدترین شرایط پذیرش دانشجوی بورسیه و امتیازات تحصیل در دانشگاه علوم قضایی در سال ۱۴۰۱، شرایط بورس تحصیلی دانشگاه علوم قضایی و اداری امتیازات و مزایای تحصیل در این دانشگاه، نحوه ثبت نام و اعلام نتایج پذیرش در دانشگاه علوم قضایی و … مطلع می شوید. واجدین شرایط پذیرش و استخدام دانشگاه علوم قضایی می توانند مطابق مراحل ذکر شده در این صفحه اقدام نمایند.

شرایط پذیرش و استخدام دانشگاه علوم قضایی در سال ۱۴۰۱

شرایط پذیرش دانشجوی بورسیه و امتیازات تحصیل در دانشگاه علوم قضایی در سال ۱۴۰۱ برای پذیرش دانشجوی بورسیه (کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته) در دانشگاه علوم قضایی خدمات اداری اعلام شد.

شرایط پذیرش و استخدام دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری با هدف تأمین قاضی مورد نیاز قوۀ قضائیه از میان داوطلبان آزمون سراسری در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته در رشته علوم قضایی دانشجوی بورسیه می پذیرد.

همه داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی با رعایت شرایط زیر می‌توانند در زمان انتخاب رشته کد رشته کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی یا کد رشته کارشناسی علوم قضایی در فرم اینترنتی انتخاب رشته خود درج نمایند.

شرایط استفاده از بورس تحصیلی دانشگاه علوم قضایی

شرایط استفاده از بورس تحصیلی دانشگاه علوم قضایی به شرح زیر است:

  • ۱ – داشتن شرایط عمومی آزمون سراسری
  • ۲ – تدین به دین مبین اسلام و التزام عملی به احکام آن
  • ۳ – التزام به ولایت فقیه و مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران
  • ۴ – پذیرش در گزینش صلاحیت های عمومی
  • ۵ – برخورداری از سلامت کامل جسمی و روانی و نداشتن سوء پیشینه کیفری
  • ۶ – سپردن تعهد به تحصیل تمام وقت و عدم اشتغال به کار در زمان شروع به تحصیل
  • ۷ – سپردن تعهد خدمت به قوۀ قضائیه برای تصدی سمت‌های قضایی بر اساس نیازهای قوۀ قضائیه به میزان دو ‌برابر مدت تحصیل

تبصره : تعهد خدمت داوطلبانی که از مزایای قانون گذرانیدن مدت خدمت وظیفه فارغ التحصیلان دانشگاه علوم قضایی در محاکم قضایی کشور مصوب ۱۳۷۳ استفاده می کند ده سال خواهد بود.

  • ۸ – داشتن حداکثر ۲۴ سال تمام تا تاریخ شروع به تحصیل

تبصره : مدت خدمت وظیفه داوطلبانی که دوره سربازی راگذرانده اند به حداکثر سن آنان افزوده می شود.

  • ۹ – داشتن حداقل معدل کتبی دیپلم ۱۴ و معدل کل پیش دانشگاهی ۱۴ برای داوطلبان مقطع کارشناسی علوم قضایی .
  • ۱۰ – داشتن حداقل معدل کتبی دیپلم ۱۷ و معدل کل پیش دانشگاهی ۱۷ برای داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی .

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه علوم قضایی ۱۴۰۱

شرایط پذیرش و استخدام دانشگاه علوم قضایی ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

  • ۱ .داشتن تابعیت ایران؛
  • ۲ .اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
  • ۳ .التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
  • ۴ .انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان؛
    تبصره: با عنایت به ماده (۸) مصوبه شماره ۶۷۹۵/۱۴۰۰/دش مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۰۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانش آموختگان برتر
    مشمول تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی بنیاد ملی، نخبگانی که پروژه تحقیقاتی جایگزین خدمت مورد تایید مرکز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح را شروع نموده و دوره آموزش نظامی خود را طی نموده اند، میتوانند قبل از صدور کارت پایان خدمت در آزمون های استخدامی دستگاههای اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ثبت نام نمایند. این دسته از افراد در صورت پذیرفته شدن در آزمون استخدامی، حداکثر تا یکسال (۱۲ ماه) پس از تاریخ برگزاری آزمون (برای وزارت آموزش و پرورش مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۶ و برای سایر دستگاههای اجرایی به غیر از وزارت آموزش و پرورش مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ ،(نسبت به ارائه گواهی پایان خدمت خود به دستگاه اجرائی استخدام کننده اقدام نمایند. در صورت عدم ارائه گواهی پایان خدمت توسط افراد مذکور در زمان مقرر، ادامه فرایند استخدامی آنها متوقف گردیده و حتی در صورت قبولی نهایی در آزمون مربوطه، استخدام و بکارگیری آنها کانلمیکن تلقی میشود. همچنین صدور شماره مستخدم، انعقاد قرارداد پیمانی و صدور حکم کارگزینی در بازه زمانی تعیین شده منوط به ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت دائم میباشد.
  • ۵ .داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند؛
  • ۶ .عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر؛
  • ۷ .نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر؛
  • ۸ .عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاههای اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذیصلاح؛
  • ۹ .داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاههای اجرایی و همچنین بازنشسته باشند؛
  • ۱۰ .به استناد ماده (۹۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پستهای سازمانی در هر یک از دستگاههای اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا میباشند، پس از پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر در زمان استخدام، نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاههای اجرایی باشند.
    تبصره: مسئولیت قبول یا عدم قبول استعفای پذیرفتهشده نهایی بر اساس قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، در زمان صدور شماره مستخدم و انعقاد قرارداد پیمانی و یا صدور حکم کارگزینی، به عهده داوطلب پذیرفته شده آزمون میباشد.
  • ۱۱ .داشتن حداقل بیست (۲۰) سال تمام و حداکثر بیست و پنج (۲۵) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دیپلم، حداکثر سی (۳۰) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق دیپلم، حداکثر سی و شش (۳۶) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس، حداکثر چهل (۴۰) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس و حداکثر چهل و پنج (۴۵) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دکتری و دکترای تخصصی.
    تبصره ۱ :جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف میباشند.
  • تبصره ۲ : موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذیربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
    – پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال؛
    – داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها؛
    – داوطلبانی که به صورت غیررسمی و تمام وقت در وزارت خانه ها و موسسات و شرکت های دولتی، بانک ها و شرکت های تحت پوشش آنها، شرکت های بیمه های دولتی، شهرداری ها و موسسات و شرکت های دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است،
    موسسات و شرکت های ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده میکنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت های تحت پوشش آنها از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ به خدمت اشتغال داشته اند به میزان مدت خدمت غیررسمی آنها.
  • تبصره ۳ :به ازای تاهل و نیز داشتن هر فرزند، یکسال به سقف محدوده سنی داوطلب که در متن دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر درج گردیده، اضافه خواهد شد. حداکثر سنوات قابل افزایش برای تاهل و داشتن فرزند، پنج (۵)سال میباشد.
    امتیازات فوق الذکر، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای ۲/۵ نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری امتحان مشترک فراگیر میباشد.

شرایط پذیرش دانشجوی بورس در دانشگاه علوم قضایی

شرایط پذیرش دانشجوی بورس در دانشگاه علوم قضایی شامل موارد زیر است:

  • ۱ – با توجه به امکانات فعلی دانشگاه علوم قضایی ،پذیرش دانشجوی بورسیه در سال جاری فقط از میان داوطلبان مردخواهد بود.
  • ۲ – سقف مدت استفاده از بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ۸ نیمسال و در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته ۱۲ نیمسال می باشد .
  • ۳ – تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته تمام وقت و ارائۀ دروس اصلی، پیش‌نیاز و کارآموزی در طول هفته مطابق برنامه‌ریزی دانشگاه خواهد بود.
  • ۴ – لازم است دانشجویان مقطع کارشناسی برای ورود به خدمت قضایی حداقل معدل کل ۱۵ کسب نمایند ؛ در غیر این صورت با باز پرداخت هزینه های تحصیلی و مقرری ماهانه، مدرک کارشناسی اخذ خواهند نمود.
  • ۵ – دوره کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی تنها برای اجرا در دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری به تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است و دانشجویان این رشته پس از طی واحدهای مقطع کارشناسی علوم قضایی و در صورت کسب معدل ۱۵ در یکی از گرایش های شش گانه کارشناسی ارشد (حقوق تجارت، حقوق ثبت، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خانواده، حقوق خصوصی و حقوق عمومی ) ادامه تحصیل خواهند داد. دانشجویانی که پس از طی دوره مشترک نتوانند معدل۱۵کسب نمایند یا شرایط لازم برای ورود به خدمت قضایی را نداشته باشند، ادامه تحصیل آن ها در این مقطع (کارشناسی ارشد پیوسته ) منتفی و تنها مدرک کارشناسی علوم قضایی برای آنان صادر خواهد شد.
  • ۶ – چنانچه دانشجو نتواند یا نخواهد تحصیل را به پایان برساند یا شرایط لازم برای ورود به خدمت قضایی را نداشته باشد، باید کلیه هزینه‌های تحصیل و مقرری‌های ماهانه دریافت‌ شده را بازپرداخت نماید.

امتیازات و مزایای بورس تحصیلی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری

امتیازات و مزایای بورس تحصیلی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری شامل موارد زیر است:

  • ۱ – دریافت ابلاغ کارآموزی قضایی در دورۀ تحصیلی و اشتغال به کار قضایی پس از فراغت از تحصیل
  • ۲ – دریافت مقرری ماهانه از زمان دریافت ابلاغ کارآموزی قضایی
  • ۳ – احتساب سنوات تحصیل در دانشگاه در سوابق خدمت
  • ۴ – گذراندن خدمت سربازی در قالب اشتغال در قوۀ قضائیه بر اساس قانون گذرانیدن مدت خدمت وظیفۀ فارغ‌التحصیلان دانشکده علوم قضایی در محاکم قضایی کشور مصوب و آیین نامه اجرایی آن .
  • ۵ – برخورداری از خوابگاه، بیمۀ درمانی و خدمات رفاهی در طول دورۀ تحصیلی در حدود امکانات دانشگاه.

شرایط پذیرش و استخدام دانشگاه علوم قضایی و اداری در سال ۱۴۰۱

شرایط پذیرش و استخدام دانشگاه علوم قضایی در سال ۱۴۰۱ شامل مراحل زیر است:

  • ۱ – داوطلبان تحصیل در دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری به جز ثبت نام در آزمون سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به هیچ‌گونه ثبت نام دیگر یا تکمیل فرم یا مراجعه حضوری نیاز ندارند. بر این اساس، لازم است همانند دیگر داوطلبان به ترتیب زیر اقدام نمایند:
  • ۱-۱ – ثبت نام در آزمون سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در سال ۱۴۰۱
  • ۲ -۱- شرکت در آزمون سراسری ۱۴۰۱
  • ۳ -۱ – تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش و انتخاب کدرشته‌های کارشناسی و یا کارشناسی ارشد پیوسته دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری،در مهلت اعلام‌شده به وسیله سازمان سنجش آموزش کشور.

مراحل ثبت نام : داوطلبان استخدام در زمان ثبت نام میتوانند علاوه بر شغل محل و دستگاه اجرایی مورد تقاضا به عنوان انتخاب اصلی، یک محل دیگر را به شرط یکسان بودن شغل (سهمیه، جنسیت، شرایط احراز و…)، به عنوان اولویت دوم انتخاب نمایند.
دستگاههای اجرایی میتوانند حداکثر تا شش (۶) ماه پس از اعلام نتیجه نهایی آزمون تا قبل از زمان برگزاری آزمون بعدی با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان سنجش آموزش کشور در هر یک از شغل محل هایی که داوطلب نداشته و یا افراد پذیرفته شده کمتر از نیاز دستگاه باشند، از میان داوطلبان آزمون با در نظر گرفتن اولویت دوم داوطلبان و رعایت شرایط تعیین شده در شغل محل های مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر برای دستگاه مورد نظر (اعم از داشتن حد نصاب، سهمیه،جنسیت، شرایط احراز و…)، به ترتیب نمرات فضلی در آزمون کتبی، نسبت به دعوت از آنها جهت انجام سایر مراحل استخدامی اقدام نماید.
تذکر: بدیهی است، مبنای اعلام نتیجه امتحان مشترک فراگیر اولویت اول انتخابی داوطلبان میباشد و اولویت دوم صرفا در مرحله
تکمیل ظرفیت (در صورت انجام)، مد نظر قرار خواهد گرفت.
> تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت نام اینترنتی آماده نماید:
عکس ۴× ۳ که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام رخ) فقط باید با فرمت JPG باشد. اندازه عکس اسکن شده باید حداقل ۳۰۰×۲۰۰ پیکسل و حداکثر ۴۰۰×۳۰۰ باشد. تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد. حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلوبایت بیشتر باشد. حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد. حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تذکر (۱) :اسکن عکس از روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و …) قابل قبول نمی باشد و داوطلبان لازم است از اصل عکس و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.
تذکر (۲) :عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تذکر (۳) :با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً
برای داوطلبانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام میشود رخ داده است. تاکید میگردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی،
حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما الصاق نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
> پرداخت وجه ثبت نام به صورت اینترنتی از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۷ لغایت روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۰۲ انجام خواهد پذیرفت. مدت
ثبت نام به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود.
متقاضیان واجد شرایط باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی سایت سازمان سنجش مراجعه و پس از پرداخت مبلغ ۱/۲۵۰/۰۰۰ (یک میلیون و دویست و پنجاه هزار) ریال به صورت الکترونیکی و با کارت های بانکی متصل به شبکه ی شتاب نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند.
موکداً تاکید میگردد مدت زمان تعیین شده برای ثبت نام در آزمون تمدید نمی گردد و متقاضیان باید در مدت زمان فوق نسبت به
ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند. متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی باید پس از پایان ثبت نام شماره پرونده و کد رهگیری خود را یادداشت نموده و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند. به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی گردد.
> تکمیل تقاضانامه ثبت نام– در ردیف های ۱ ،۲ و ۳، داوطلب باید در محل مورد نظر نام خانوادگی (فامیلی)، نام و نام پدر خود را مطابق با شناسنامه بطورکامل وارد نماید (از بکاربردن مد، تشدید، الف محذوف یا همزه خودداری شود).

نحوه اعلام نتایج پذیرش دانشگاه علوم قضایی

پس از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان از آنان برای شرکت در مصاحبه حضوری و طی مراحل گزینش از طریق سایت دانشگاه به نشانی www.ujsas.ac.ir دعوت به عمل خواهد آمد . لذا لازم است علاقه مندان پس از انتخاب رشته ، از طریق سایت دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری ، از زمان اعلام اسامی و دعوت پذیرفته شدگان اطلاع حاصل نمایند.

جدول شغل محل های دانشگاه علوم قضایی

با توجه به اینکه در آزمون های استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی چندین سازمان و ارگان دولتی همزمان در یک دفترچه راهنمای آزمون شرایط خود را اعلام می‌دارند و این امر باعث شده کاربران برای بررسی دفترچه با حجم بالای مطالب دچار سردرگمی شوند، بر همین اساس گروه کارشناسان سایت ایران استخدام دفترچه آزمون را بر حسب شغل محل های مورد نیاز هر ارگان تفکیک نموده و در اختیار داوطبین متقاضی شرکت در نهمین آزمون استخدام دستگاه های اجرایی قرار داده است.

دانلود فهرست شغل محل های دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری

دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه علوم قضایی و اداری

مطابق دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه علوم قضایی و اداری مفاهیم و تعاریف برخی از اصطلاحات بکار رفته در متن دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر به شرح ذیل است:

الف) دستگاه اجرایی
کلیه وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی، شرکتهای دولتی و کلیه دستگاههایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک ها و بیمه های دولتی، (کلیه دستگاههای موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری) دستگاه اجرایی نامیده میشوند.
ب) ایثارگران
ب-۱ ) ایثارگران سهمیه بیست و پنج (۲۵) درصد شامل:

جانبازان
آزادگان
همسر و فرزندان شهدا
همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر
همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت
پدر، مادر، خواهر و برادر شهید

 

ب- ۲) ایثارگران سهمیه پنج (۵) درصد شامل:

رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد
فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت

 

تذکر: مراجع تأیید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از:
۱ .معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود؛
۲ .معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از
مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل؛
۳ .معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران.
ج) داوطلب بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استانها)
به داوطلبی اطلاق میگردد که” متولد” یا “ساکن با سابقه ده سال سکونت” در همان شهرستان محل تقاضا باشد.
ج-۱ ) بومی بودن افراد از طریق شرایط ذیل احراز میگردد:
۱ .شهرستان محل تولد مندرج در شناسنامه داوطلب با شهرستان مورد تقاضا یکی باشد
تبصره: با توجه به تغییرات تقسیمات کشوری در سالهای مختلف، در صورت اختلاف نظر یا ابهام در خصوص شهرستان محل تولد، ملاک عمل نظر اداره کل ثبت احوال استان مربوطه خواهد بود.
۲ .استفاده از اولویت بومی از طریق سکونت بموجب تایید ساکن بودن و حداقل ده سال سکونت با ارائه استشهاد محلی (بر اساس فرم پیوست) ممهور به مهر نیروی انتظامی (پاسگاه یا کلانتری محل) در شهرستان مورد تقاضا خواهد بود.
تبصره: داشتن گواهی تحصیل در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان در شهرستان محل مورد تقاضا با تایید اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوطه میتواند به عنوان تمام یا قسمتی از سابقه ده سال سکونت به شرط ارائه استشهاد محلی مبنی بر تایید ساکن بودن فعلی فرد در شهرستان محل مورد تقاضا ملاک محاسبه قرار گیرد.
۳ .مبنای شهرستان برای تعیین بومی بودن، تقسیمات کشوری در اولین روز ثبت نام (۱۴۰۰/۱۱/۲۷)برای آزمون میباشد.
تبصره: افراد بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استانها) متقاضی بهرهمندی از اولویت بومی، میبایست در زمان ثبت نام، گزینه «من متقاضی استفاده از اولویت بومی هستم» را انتخاب نمایند. ارائه فرم استشهاد (مطابق فرم پیوست) محل سکونت برای برخورداری از اولویت بومی منحصراً برای داوطلبانی که بعد از اعلام نتایج آزمون برای مرحله بعدی استخدام به دستگاههای متقاضی معرفی میشوند، ضروری میباشد.

منابع آزمون دانشگاه علوم قضایی در سال ۱۴۰۱

الف- آزمون عمومی
مواد آزمون عمومی عبارتند از:
۱ .فنّاوری اطلاعات (مهارتهای هفتگانه I.C.D.L)؛
۲ .ریاضی و آمار مقدماتی؛
۳ .زبان و ادبیات فارسی؛
۴ .معارف اسلامی؛*
۵ .زبان انگلیسی ـ عمومی؛
۶ .اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی؛
۷ .هوش و توانمندی های عمومی.
تبصره: اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوال های معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوال های آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.
ب- آزمون تخصصی
مواد آزمون تخصصی برای هر یک از مشاغل در جدول شماره ۱ مشخص شده است و همان منابع آزمون دستگاه های اجرایی ۱۴۰۱ است.

تذکر: کلیه سوالات مواد آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهارگزینه ای با ضریب یک (۱) میباشند. ضمناً به ازای هر پاسخ اشتباه به سوالات، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

امتیازات و سهمیه های قانونی دانشگاه علوم قضایی

الف) سهمیه ایثارگران
جذب ایثارگران مورد تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور و از محل سهمیه های قانونی ۲۵ و ۵ درصد از مجموع مجوزهای هر یک از دستگاههای اجرایی و با رعایت ساز و کارهای ذیل صورت میپذیرد:
۱ .با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران در دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر مشخص گردیده است. داوطلبان ایثارگر تأیید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل محل های مشخص شده در سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد را انتخاب نمایند.
۲ .ایثارگران متقاضی بهره مندی از سهمیه استخدامی ۲۵ درصد موضوع ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای ثبت نام و بهره مندی از سهمیه مزبور، لازم است ابتدا اطلاعات خود را در سیستم سجایا (سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) ثبت نموده و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تأیید گردد. در صورت عدم تأیید بنیاد مذکور داوطلبان مجاز به انتخاب شغل محل های مشخص شده برای سهمیه یاد شده نمی باشند.
۳ .جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر از شرط حداقل معدل و حداکثر سن معاف میباشند.
۴ .آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان از کارافتاده کلی، آزادگان از کارافتاده کلی و فرزندان آنان که علاوه بر سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران با کسب حد نصاب قبولی و رعایت ترتیب نمرات مکتسبه در سهمیه آزاد پذیرفته میشوند، میتوانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافیت حداقل معدل و حداکثر سن بهره مند گردند.
۵ .سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه ۵ درصد ایثارگران در دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا گردیده است و داوطلبان ایثارگر برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل محل های مشخص شده در سهمیه ایثارگران ۵ درصد را انتخاب نمایند.
۶ .کسب حد نصاب نمره امتحان مشترک فراگیر برای مشمولین سهمیه ۲۵ و ۵ درصد ایثارگران تا سقف سهمیه الزامی نمیباشد.
بدیهی است در صورتی که ایثارگران موضوع این سهمیه ها در شغل محل های سهمیه آزاد شرکت نمایند کسب حد نصاب نمره امتحان در شغل مربوط الزامی است.
تبصره: بر اساس تبصره ۳ ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران، کلیه ایثارگران مشمول سهمیه های ۲۵ و ۵ درصد متقاضی استخدام در ادارات آموزش و پرورش و وزارت علوم تحقیقات و فناوری بایستی حداقل هشتاد درصد (۸۰ درصد) حدنصاب علمی آخرین نفر پذیرفته شده را کسب نمایند.
۷ .استخدام مازاد بر سهمیه استخدامی (۲۵ درصد و ۵ درصد) ایثارگران در صورت کسب حد نصاب آزمون، از طریق رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در صورت وجود ظرفیت و جنسیت متناسب، صرفاً در مرحله معرفی افراد برای بررسی مدارک و تا قبل از مرحله مصاحبه استخدامی در همان شغل محل جنسیت صورت میپذیرد.
تذکر:
۱ .معرفی نهایی ایثارگران در سهمیه استخدامی مربوط به آنها صرفاً از میان آن دسته از ایثارگران واجد شرایطی خواهد بود که سهمیه ثبت نامی و شرکت در آزمون کتبی آنان در سهمیه ایثارگران صورت گرفته باشد.
۲ .در صورتی که داوطلب ایثارگری براساس نمره فضلی در آزمون کتبی در رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در همان شغل محل جنسیت به عنوان داوطلب آزاد معرفی شده باشد، سایر مراحل آزمون و فرآیند استخدام خود را به عنوان داوطلب سهمیه آزاد ادامه خواهد داد.
۳ .پس از انجام مصاحبه استخدامی، اعلام نتایج نهایی داوطلبان بر مبنای سهمیه معرفی شده داوطلب، برای مرحله مصاحبه استخدامی انجام خواهد پذیرفت.
ب) سهمیه معلولین
جذب معلولین مورد تأیید سازمان بهزیستی کشور از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور و از محل سهمیه قانونی سه (۳) درصد (قانون جامع حمایت از معلولان) از مجموع مجوزهای هر یک از دستگاههای اجرایی و با رعایت ساز و کارهای ذیل صورت میپذیرد:
۱ .سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه ۳ درصد معلولین مورد تأیید سازمان بهزیستی کشور در دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر مشخص گردیده است. داوطلبان معلول تأیید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل محل های مشخص شده در سهمیه معلولان را انتخاب نمایند.
۲ .معلولین باید توانایی لازم برای انجام کاری که جهت آن استخدام میشوند را داشته باشند.
۳ .بر اساس ماده (۵) آیین نامه وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، استخدام معلولان به شرط آنکه به تشخیص سازمان بهزیستی کشور، معلولیت آنان مانع از مأموریت کاری آنها نباشد، بلامانع میباشد.
۴ .استخدام مازاد بر سهمیه استخدامی ۳ درصد معلولین در صورت کسب حد نصاب، از طریق رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در صورت وجود ظرفیت و جنسیت متناسب، صرفاً در مرحله معرفی افراد برای بررسی مدارک و تا قبل از مرحله مصاحبه استخدامی در همان شغل محل جنسیت صورت می پذیرد.
تذکر:
۱ .معرفی نهایی معلولین در سهمیه استخدامی مربوط به آنها صرفاً از میان آن دسته از معلولین واجد شرایطی خواهد بود که سهمیه ثبت نامی و شرکت در آزمون کتبی آنان در سهمیه معلولین صورت گرفته باشد.
۲ .در صورتی که داوطلب معلول براساس نمره فضلی در آزمون کتبی در رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در همان شغل محل جنسیت به عنوان داوطلب آزاد معرفی شده باشد، سایر مراحل آزمون و فرآیند استخدام خود را به عنوان داوطلب سهمیه آزاد ادامه خواهد داد.
۳ .پس از انجام مصاحبه استخدامی، اعلام نتایج نهایی داوطلبان بر مبنای سهمیه معرفی شده داوطلب، برای مرحله مصاحبه استخدامی انجام خواهد پذیرفت.
ج) سایر امتیازات
۱ .حافظین قرآن
بر اساس مصوبه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، ۱۰ درصد به امتیاز نمره مکتسبه آزمون کتبی حافظان قرآن دارای درجات (۱ تا ۳) برای حافظین قرآن در مشاغل مربی امور تربیتی مدارس و دبیر معارف اسلامی لحاظ خواهد شد.
همچنین برای مشاغلی که شرایط احراز آنها دیپلم میباشد، درجه پنج حفظ قرآن به شرط دارا بودن گواهینامه پایان دوره اول متوسطه از لحاظ استخدامی همتراز دیپلم می باشد و امتیاز ذکر شده نیز به افراد واجد شرایط اعلام شده در متن دفترچه راهنمای ثبت نام امتحان مشترک فراگیر تخصیص خواهد یافت.
۲ .بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استانها)
داوطلبان بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استانها) نسبت به سایر داوطلبان غیر بومی دارای اولویت میباشند.
اولویت بومی به این شرح اعمال خواهد شد. «نمره مکتسبه داوطلب بومی شهرستانی در آزمون کتبی (مجموع وزن چهل درصد (۴۰%) برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰ %) برای حیطه تخصصی) با ضریب «یک و چهاردهم» (۱/۴) محاسبه و ملاک عمل قرار میگیرد.»
۳ .قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت
به ازای تاهل و نیز هر فرزند دو (۲) درصد، مجموعاً حداکثر تا ده (۱۰) درصد به امتیاز مکتسبه آزمون کتبی داوطلب اضافه میشود.
تذکر: امتیازات مطروحه در بند فوق الذکر، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای ۲/۵ نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری امتحان مشترک میباشد.

منابع : دانشگاه علوم قضایی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.