بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

پیامک، ساده‌ترین راه گرفتن خلافی ماشین + کد دستوری خلافی ماشین

پیامک، ساده‌ترین راه گرفتن خلافی ماشین + کد دستوری خلافی ماشین

استعلام جریمه‌ها از طریق پیامک یکی از ساده‌ترین راه‌های گرفتن خلافی است.

پیامک، ساده‌ترین راه گرفتن خلافی ماشین شما به کمک راه‌های گوناگونی می‌توانید لیست تخلفات رانندگی خود را دریافت کنید. برخی از این روش‌ها کمی پیچیده و بعضی دیگر خیلی ساده هستند. استعلام جریمه‌ها از طریق پیامک یکی از ساده‌ترین راه‌های گرفتن خلافی است. برای استفاده از این روش باید شماره پیامک خلافی خودرو را بدانید. همچنین به کد VIN ماشین‌تان نیاز دارید. اگر مایلید با ساده‌ترین روش‌های استعلام خلافی با موبایل آشنا شوید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

شماره پیامک خلافی خودرو

روزبه‌روز بر تعداد ماشین‌ها در خیابان‌های شهرهای کشور اضافه می‌شود و به همان نسبت مصادیق تخلفات رانندگی افزایش می‌یابد. آمار بالای تصادفات، شکایات و استفاده از بیمه شخص ثالث این موضوع را تایید می‌کند. در چنین شرایطی اعمال جریمه برای رانندگان متخلف می‌تواند نقش بازدارنده داشته باشد. در اصطلاح به مجموعه جریمه‌های رانندگی خلافی خودرو می‌گویند. کسانی که از وسیله نقلیه خود استفاده روزمره دارند بیشتر در معرض جریمه شدن هستند. بنابراین توصیه می‌شود که حداقل هر دو هفته یکبار تخلفات خود را از طریق شماره پیامک خلافی خودرو استعلام کنند.(برای کسب اطلاعات بیشتر میتوایند راهنمای بیمه شخص ثالث را مطالعه کنید).

عواقب سهل‌انگاری در تسویه به موقع خلافی ماشین

معمولا مهلت پرداخت قبض‌های جریمه ۶۰ روز است. خلافی افرادی که در موعد مقرر برای تسویه جرائم خود اقدام نمی‌کنند به صورت اتوماتیک ۲ برابر می‌شود. مبلغ جریمه‌ها هر چقدر بیشتر باشد دردسرهای پرداخت آن نیز بیشتر است. مبالغ زیر ۱ میلیون را می‌توان به ساده‌ترین شکل ممکن و در کمترین زمان تسویه کرد. هر چقدر به این مبلغ اضافه شود، باید با مراجعه حضوری به مراکز پلیس راهنمایی و رانندگی برای پرداخت آن اقدام کنید. جریمه‌های بالای ۳ میلیون تومان هم وسیله نقلیه را در معرض توقیف قرار می‌دهد. این اتفاق می‌تواند خیلی آزاردهنده باشد که ماشین شما را در اتوبان توقیف کنند و به پارکینگ بفرستند. از همه اینها گذشته بدون پرداخت خلافی نمی‌توانید اتومبیل‌تان را معامله کنید.

یکی دیگر از دلایل توقیف خودرو نداشتن بیمه شخص ثالث معتبر است.

یکی دیگر از دلایل توقیف خودرو نداشتن بیمه شخص ثالث معتبر است. اگر اعتبار بیمه‌نامه شما روبه اتمام است، ریسک نکنید. برای خرید بیمه شخص ثالث می‌توانید به بخش محصولات سایت کارگزاری بیمه دات کام بروید. در صورتیکه به مشاوره نیاز دارید، با شماره ۰۲۱-۴۳۷۲ تماس بگیرید. نگران هزینه نباشید؛ خدمات مشاوره تخصصی در کارگزاری بیمه دات کام به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

راه‌های استعلام تخلفات رانندگی

در این بخش از مقاله می‌خواهیم شما را با ساده‌ترین راه‌های استعلام جرائم رانندگی با موبایل آشنا کنیم.

پیامک، ساده‌ترین راه گرفتن خلافی ماشین

ساده‌ترین راه گرفتن خلافی اتومبیل فرستادن پیام به شماره پیامک خلافی خودرو است. احتمالا موقع جستجو در سایت‌های مختلف با چند شماره مواجه می‌شوید. اما فقط شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ معتبر است. کد VIN وسیله نقلیه خود را به این سرشماره پیامک کنید. این کد پشت کارت ماشین درج شده است. بعد از چند دقیقه مجموع تخلفات رانندگی برای شما ارسال می‌شود.

هزینه استفاده از خدمات پیامکی پلیس راهور

طبق اعلام پلیس راهور هزینه هر پیامک در این روش ۳۵۰ تومان است. از طریق اس‌ام‌اس اگر مایل باشید می‌توانید شناسه قبض و شناسه پرداخت را هم دریافت کنید. سپس برای پرداخت جریمه به دستگاه‌های ATM مراجعه نمایید. در این روش، لازم نیست گوشی هوشمند داشته باشید. یکی از معایب فرستادن پیام به شماره پیامک خلافی خودرو این است که افراد نمی‌توانند حساب تخلفات‌شان را تسویه کنند. همچنین در پیامک نوع جرائم مشخص نیست. در ضمن هنگام پرداخت با دستگاه ATM هم امکان انتخاب جریمه‌ها را ندارید.

کد USSD خلافی خودرو

راه ساده دیگر گرفتن لیست جرائم رانندگی فرستادن VIN ماشین به کد *۱۱۰# است. مراحل انجام آن به شرح زیر است:

  • ابتدا کد USSD را شماره‌گیری کنید.
  • گزینه «استعلام خلافی خودرو» را انتخاب نمایید.
  • شماره VIN که یک کد ۱۷ رقمی مندرج بر کارت ماشین است را وارد نمایید. بهتر است از قبل کارت خودرو را آماده کنید. زیرا زمان محدودی برای وارد کردن VIN دارید. وارد نکردن کد در زمان مقرر باعث دریافت پیغام خطا از سیستم می‌شود. در صورت دریافت این پیام مجبورید که دوباره مراحل قبلی را انجام دهید.
  • در این مرحله می‌توانید انتخاب کنید که فقط مبلغ خلافی برای شما پیامک شود یا شناسه قبض و پرداخت را هم می‌خواهید.
  • هزینه استفاده از این خدمت ۳۵۰ تومان برای هر پیامک است.
  • در نهایت برای پرداخت جریمه به دستگاه‌های ATM مراجعه کنید.

راه‌های زیادی برای گرفتن فهرست تخلفات رانندگی وجود دارد.

شماره تماس خلافی ماشین

در قسمت‌های قبل با فرستادن پیام به شماره پیامک خلافی خودرو و کد USSD آشنا شدید. در این بخش می‌خواهیم درباره روش تلفنی دریافت لیست جریمه‌های رانندگی صحبت کنیم. برای استفاده از این روش ابتدا با شماره ۰۲۱۸۸۲۸۸۸۸۸ تماس بگیرید. بعد از برقراری تماس کافی است شماره پلاک ماشین را اعلام کنید. بعد از چند دقیقه اطلاعات خلافی برای شما پیامک می‌شود.

اپلیکیشن‌های استعلام و تسویه جرائم رانندگی

در روش‌های ذکر شده لازم نبود که گوشی هوشمند داشته باشید. اما در این روش ابتدا باید نسخه اندروید یا آیفون اپلیکیشن‌هایی مانند قبضینو، فرمون، خلافی و… را روی گوشی‌تان نصب کنید. استعلام و پرداخت در این برنامه‌ها از طریق VIN ماشین امکان‌پذیر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استعلام خلافی ماشین با پیامک به این مقاله در سایت بیمه دات کام مراجعه نمایید: https://bimeh.com/mag/traffic-infringement-inquiry-with-sms/

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.