بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

حل مشکل اشتغال ایثارگران نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، گفت: چنانچه ایثارگری فاقد شغل، بیمه و درآمد باشد طبق تبصره ۱۶ قانون بودجه مبلغ ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی قابل پرداخت است که این رقم با توجه به وضعیت جغرافیایی هر استان متفاوت خواهد بود.

حل مشکل اشتغال ایثارگران نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است

حل مشکل اشتغال ایثارگران نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است

حل مشکل اشتغال ایثارگران نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است به گزارش خبری فا به نقل از ایثار، علیرضا محمدی در همایش صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران که در مجموعه فرهنگی و تفریحی ایثار استان البرز برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران و تبریک هفته بسیج گفت: ایثارگران نشان دادند روحیه بسیجی که در سال‌های دفاع مقدس داشتند را حفظ کردند، روحیه‌ای که باعث می‌شد آنان در سخت‌ترین شرایط کشور پای نظام و آرمان‌های انقلاب و امام راحل بمانند، امروز این روحیه باید به نسل جوان منتقل شود تا ما در تمام حوزه‌ها شاهد اتفاقات خوب و مبارکی در کشور باشیم.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در ادامه با اشاره به اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: بیش از ۴۰ سال از عمر بنیاد می‌گذرد، نهادی که به فرمان امام راحل در اسفند ۱۳۵۸ در راستای حمایت از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران آغاز به‌کار کرد. امروز مدیران و مسئولان کشور باید در راستای بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اشتغال و کارآفرینی که همواره تأکید بر آن دارند گام بردارند.

وی افزود: جامعه بزرگ و معظم ایثارگری مشکل اشتغال دارند و بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌عنوان متولی پیگیری امور این عزیزان، موظف است برای حل این مشکل گام‌های مؤثری بردارد.

محمدی گفت: ما باید نگاه جامعه معظم ایثارگری به کارآفرینی و اشتغال را تغییر دهیم و با هدایت درست این عزیزان به‌سوی بازار کار و مشاوره شغلی در حوزه اشتغال‌زایی به نتیجه برسیم. صندوق اشتغال و کارآفرینی از سال ۱۳۹۶ در بنیاد راه‌اندازی شد و این صندوق نوپا برای رشد و شکوفایی نیاز به یک نگاه جهادی و تلاش شبانه‌روزی دارد.

رئیس هیئت‌مدیره صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با اشاره به اینکه‌ شأن جامعه ایثارگری بالا است و این شأن باید حفظ شود، افزود: دکتر قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین دولتمردان دولت سیزدهم در برنامه ۵ ساله هفتم نگاه ویژه‌ای به ایثارگران دارند و باید منتظر اتفاقات خوبی در حوزه اشتغال و کارآفرینی باشیم.

وی بابیان اینکه تسهیلات ویژه اشتغال و کارآفرینی به ایثارگران پرداخت می‌شود، اظهار کرد: چنانچه ایثارگری فاقد شغل، بیمه و درآمد باشد طبق تبصره ۱۶ قانون بودجه مبلغ ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی قابل پرداخت است که این رقم با توجه به وضعیت جغرافیایی هر استان متفاوت خواهد بود.

محمدی در ادامه تصریح کرد: کارشناسان حوزه اشتغال بنیاد باید با همفکری و ارائه راهکار گامی در جهت حل مشکل بیکاری ایثارگران بردارند، بنیاد در این راه نیاز به تعامل و همکاری سایر ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی دارد و به‌تنهایی قادر نخواهد بود این مشکل را حل کند.

وی افزود: ۲۳۰ هزار نفر متقاضی اشتغال در سامانه سجایای بنیاد شهید و امور ایثارگران ثبت‌نام کردند که قطعاً در برنامه توسعه ۵ ساله هفتم با برنامه‌ریزی می‌توان آنها را سامان داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.