بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

وام کارفرمایی ۴ میلیارد تومان شد / جزئیات مصوبات ستاد حمایت از مشاغل

وام کارفرمایی ۴ میلیارد تومان شد

وام کارفرمایی ۴ میلیارد تومان شد مطابق مصوبات جدید ستاد ملی توسعه و حمایت از مشاغل خانگی افزایش وام کارآفرینی از ۲به ۴میلیارد تومان به زودی به استان ها ابلاغ می شود.

وام کارفرمایی ۴ میلیارد تومان شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یکی از اقدامات برای کاهش نرخ بیکاری رونق در کسب و کارهای خانگی است که این مسئله در دولت سیزدهم با اهتمام بیشتری دنبال می شود. به گفته ی بیرانوند,معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرعت صدور مجوز‌های خانگی ۳۸۰درصد رشد داشته و خانواده‌های عزیز برای دریافت مجوز خانگی، به درگاه ملی کسب و کار مراجعه می‌کنند.

آنطور که معاون وزیرکار می گوید سرعت مجوز‌ها بالا رفته و مشاغل خانگی رشد داشته اند،به عبارتی ۵۰ درصد تامین مالی  در شغل‌های خانگی افزایش داشته و پرداخت هزینه مشاغل خانگی ۱۰برابر رشد یافته است.

اما در جلسه اخیر ستاد ملی توسعه و حمایت از مشاغل خانگی ۱۲مصوبه تصویب شده است که مهمترین آنها افزایش رشته‌های مشاغل خانگی از ۵۲۱به ۶۵۵رشته بود.

از دیگر مصوبات این جلسه تشکیل تعاونی های تأمین نیاز استان ها در مشاغل خانگی بوده است که طبق گزارش وزارت کار با همکاری معاونت تعاون این موضوع شروع شده است. از دیگر مصوبات این است که با همکاری وزارت نیرو متقاضیان مشاغل خانگی به راحتی می توانند برای نصب پنل خورشیدی مجوز دریافت کنند و با نصب نیروگاه پشت بامی و تولید برق درآمد زایی داشته باشند.

یکی از مصوبات مهم این جلسه افزایش تسهیلات برای حمایت از مشاغل خانگی بود که به گفته ی آزیتا همتیان، رییس دبیر خانه توسعه و حمایت از مشاغل خانگی رقم وام خود اشتغالی از ۱۰۰به ۱۵۰میلیون تومان و وام کارفرمایی از ۲به ۴میلیارد تومان افزایش یافته که به زودی به استان‌ها برای اجرا ابلاغ می‌شود.

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.