بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

پرونده واردات خودروهای فرانسوی بسته شد؟

پرونده واردات خودروهای فرانسوی بسته شد؟

پرونده واردات خودروهای فرانسوی بسته شد؟ با گذشت بیش از یک ماه از آغاز ثبت سفارش خودرو وزارت صنعت پرونده واردات خودروهای فرانسوی را در کشور بست.

پرونده واردات خودروهای فرانسوی بسته شد؟

به گزارش خبری فا به نقل از تسنیم، آبان ماه امسال بعد از کشمکش های بسیار در تصویب آیین نامه واردات خودرو و رفع ایرادات سه گانه ای که رئیس مجلس شورای اسلامی به آیین نامه وارد کرده بود، در نهایت آیین نامه واردات خودرو اصلاح و روند ثبت سفارش برای واردکنندگان واجد شرایط آغاز شد.

در گام نخست ثبت سفارش ها، وزارت صمت اعلام کرد ۲۴ درخواست برای واردات خودرو مطرح شده است که در نهایت ۷ شرکت واجد شرایط ثبت سفارش واردات خودرو شدند اما به مرور آمار شرکتهای واجد شرایط افزایش پیدا کرد و در مجموع در حال حاضر ۱۲ شرکت می توانند نسبت به ثبت سفارش خودرو اقدام کنند.

براساس اعلام وزارت صمت شرکت های سایپا، پارس خودرو، سایپا سیتروئن، تجارت بین الملل و پشتیبانی کرمان خودرو، خودروسازی فردا، مکس موتور، آرین موتور پویا، بهمن خودرو، ایران خودرو، معین خودرو، ایرتویا ودیار خودرو شرایط لازم را برای واردات خودرو براساس آیین نامه احصا کرده اند و می توانند مراحل واردات را برای فروش خودروها در بورس کالا انجام دهند.

در حال حاضر با گذشت بیش از ۱ ماه از آغاز ثبت سفارش واردات خودرو، همچنان شرکت ها درگیر بارگذاری اطلاعات و طی کردن مراحل ثبت سفارش خودرو و دریافت مجوز سازمان استاندارد هستند و عملاً هنوز خبری از ورود خودروهای وارداتی نیست. جالب اینجاست در جدیدترین اظهارنظر وزیر صنعت گفته شده “وزارت صنعت در حال حاضر برنامه‌ای برای اجازه دادن به واردات خودروهای فرانسوی ندارد”.

بیان این موضوع فعالیت شرکت سایپا سیتروئن را به عنوان یکی از شرکت های متقاضی واردات خودرو متوقف خواهد کرد و عملاً باید گفت پرونده واردات خودروهای فرانسوی در کشور بسته شده است.

یک مقام مسئول در وزارت صنعت در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم می‌گوید: با توجه به صحبت های وزیر صنعت در این مرحله ثبت سفارش واردات خودروهای فرانسوی انجام نخواهد شد .

وی در رابطه با ثبت سفارش خودروهای فرانسوی پیش اعلام صحبت های وزیر صنعت در ممنوعیت واردات این خودروها گفت: بعید می دانم شرکتی برای واردات خودروهای فرانسوی اقدامی کرده باشد.

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.