بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

دیدار قاضی‌زاده هاشمی با نماینده ولی‌فقیه در بوشهر

دیدار قاضی‌زاده هاشمی با نماینده ولی‌فقیه در بوشهر

دیدار قاضی‌زاده هاشمی با نماینده ولی‌فقیه در بوشهر معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح روز پنجشنبه ۲۵ آذر ماه در ادامه سفر استانی به بوشهر با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار قاضی‌زاده هاشمی با نماینده ولی‌فقیه در بوشهر
به گزارش خبری فا به نقل از ایثار، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این دیدار گفت: در سفرهای استانی به جز شرکت در یادواره شهدا چند موضوع را پیگیری می‌کنیم و میز خدمت رسیدگی و پاسخگویی به ایثارگران استان با حضور معاونان و مدیران ستادی برپا می‌شود و مواردی که ایثارگران احساس نیاز می‌کنند که برای حل آنها باید به مرکز مراجعه کنند مرتفع می‌شود.
وی افزود: در جریان سفرهای استانی مسائل مرتبط با جامعه ایثارگری مورد بررسی قرار می‌گیرد و علاوه بر این شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل می‌شود که رئیس این شورا در سطح ملی رئیس جمهور و در هر استانی استاندار است و بنیاد شهید و امور ایثارگران هم نقش دبیری این شورا را به عهده دارد. تشکیل این شورا به این دلیل است که مسائل مربوط به ایثارگران و فرهنگ ایثار و شهادت تنها به بنیاد مربوط نیست بلکه تمام دستگاه‌ها مسئولیت‌های مختلفی در قبال خانواده بزرگ ایثار و شهادت به عهده دارند.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران مراکز یا پروژه‌هایی دارد که نیاز به سرکشی دارند، تأکید کرد: در این سفرها بازدید از این پروژه‌ها انجام می‌شود ضمن اینکه در مورد خدمات‌رسانی به ایثارگران در استان‌ها ارزیابی کلی انجام شده و داده‌ها ثبت و ضبط می‌شود که چه اندازه مأموریت‌هایی که ابلاغ شده، اجرا شده است. بنیاد شهید و امور ایثارگران یک برنامه کلی در راستای سند تحول در دولت تدوین کرده است و در این راستا مجموعه خدمات بنیاد تحت عنوان برنامه عملیاتی در سه هزار خدمت تعریف و ابلاغ شده است.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران از نخستین سازمان‌هایی است که بر اساس برنامه عملیاتی هر ماه یک دوازدهم بودجه را به هر استانی ابلاغ می‌کند و خوشبختانه عقب افتادگی در اجرای این برنامه وجود ندارد و بر این اساس ضمن اینکه در ستاد ارزیابی انطباق صورت می‌گیرد نظارت میدانی هم انجام می‌شود.
وی با اشاره به دیدارهای خود با نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌های کشور، افزود: در برخی موارد اختیارات قانونی و یا منابع اعتباری اجازه حل مسائل را نمی‌دهد و باید با کمک مدیران و مسئولان محلی مشکلات به ترتیب حل و فصل شود، از نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها نیز در این موارد درخواست کمک و همکاری داریم.
دکتر قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: امکانات زیادی در هر استان وجود دارد که اگر بسیج شود مسئله‌ای از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باقی نمی‌ماند و در حال حاضر در چند استان با همین شرایط فعلی کشور بسیاری از مشکلات در حوزه ایثارگران کاهش یافته اما مشکلاتی در سایر استان‌ها وجود دارد که نیازمند کمک همه مسئولان است.
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر نیز ضمن خوشامدگویی به دکتر قاضی‌زاده هاشمی گفت: از تلاش‌های مجدانه شما در عرصه خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران صمیمانه تشکر می‌کنیم و حضور شما در استان دارالحماسه و ولایت‌مدار بوشهر را گرامی می‌داریم.
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از حیث شأن و مقام الهی دارای رتبه ویژه‌ای هستند، شهدا در راه اسلام و انقلاب فداکاری می‌کنند و خانواده‌هایشان را به نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌سپارند و این مسئولیت بسیار بزرگی است که نظام در قبال خانواده‌های معظم شهدا دارد.
وی ادامه داد: این خانواده‌ها امانت شهدا هستند و طبق فرمایشات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری باید در نهایت دانش برنامه‌ریزی و مدیریت میدانی به این خانواده‌ها پرداخت. ما از شما به واسطه نگاه و دانشی که در طراحی برنامه دارید تشکر می‌کنیم که امثال طرح‌های دانش بنیان و برنامه‌ریزی‌های علمی و مدیریت خوب سبب شده که آرامشی در سطح ملی برای این خانواده‌های عزیز ایجاد شود و در استان ما این موضوع کاملاً مشهود است.
نماینده ولی‌فقیه در بوشهر با بیان اینکه جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از ارکان نزول رحمت هستند، خاطرنشان کرد: با خدماتی که به این عزیزان ارائه می‌کنید برای نظام توفیق می‌آفرینید. خدمت به جامعه بسیار مهم است اما خدمت به جامعه ایثارگری گذشته از اینکه نوعی خدمت و حکمرانی است سبب نزول رحمت الهی نیز هست.
وی ادامه داد: خانواده‌های معظم شهدا به لحاظ سنی شرایط خاصی دارند، همین حالا هم فضای شهادت مفتوح است و به همین دلیل جغرافیا و خدمات‌دهی شما از لحاظ سنی متفاوت است و هرکدام این ایثارگران اقتضائات خاص خودشان را دارند، موضوعاتی همچون سلامت و بهداشت و درمان، ایجاد اشتغال، ارائه خدمات معیشتی، مشکل مسکن، عرصه‌های ورزشی و تفریحی، حفظ یاد تجلیلی و تعلیمی شهدا، حفظ حقوق خانواده‌ها، استفاده از ظرفیت‌های استان‌ها، برنامه‌ریزی برای ایجاد اشتغال پایدار و کار فرهنگی بسیار باعث پیشرفت کارها خواهد شد.
وی افزود: یکی از مشکلات بنیاد شهید و امور ایثارگران عدم توازن اعتبارات موجود با نیازها است و این موضوع با توجه به شرایط اقتصادی نیازمند توجه ویژه است.
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه مفهوم شهید و شهادت در استان بوشهر به اوایل قرن دهم هجری بازمی‌‌گردد، گفت: از زمانی که پرتقالی‌ها به بوشهر حمله کردند، عنوان شهید و شهادت و دفاع مقدس شکل گرفت و طی چهار بار حمله انگلیسی‌ها به بوشهر از زمان محمدشاه قاجار و دفاعی که مردم و سرداران از این سرزمین کردند و حکم این دفاع را هم علما دادند، این استان با شهادت عجین است. رییسعلی دلواری و تعدادی از علمای ما در آن زمان و همچنین دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
وی تأکید کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های استان بوشهر تنوع نوع مجاهدت‌هاست، ما شهدای فرهنگی بسیاری داریم که در داخل و خارج از کشور در راه دفاع از فرهنگ انقلاب و اسلام جان خود را فدا کردند، شهدای دریایی، هوایی و زمینی نشان می‌دهد این استان در تمام عرصه‌های دفاع حضور داشته و بلکه پیشقدم هم بوده است.
امام‌جمعه بوشهر ادامه داد: ما در استان به خصوص در بخش وزارت نفت آمادگی همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش ایجاد اشتغال را داریم، در رابطه با اعتبارات استانی نیز باید بخشی به ایثارگران اختصاص یابد. همچنین تمام امکانات جهت درمان خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در خدمت بنیاد است. اردوگاه‌های استان بوشهر نیز می‌تواند در خدمت ایثارگران عزیز قرار گیرد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.