بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

رئیس دیوان محاسبات کشور انتخاب شد

رئیس دیوان محاسبات کشور انتخاب شد

رئیس دیوان محاسبات کشور انتخاب شد نمایندگان مجلس شورای اسلامی سید احمدرضا دستغیب را به عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور انتخاب کردند.

رئیس دیوان محاسبات کشور انتخاب شد

به گزارش خبری فا به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه در جریان انتخاب رئیس دیوان محاسبات کشور، با ۱۴۱ رای از مجموع ۲۵۳ رای، سید احمدرضا دستغیب را به عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور انتخاب کردند.

پژمان پشمچی زاده نیز دیگر کاندیدای ریاست دیوان محاسبات کشور بود.

پیش از این مهرداد بذرپاش ریاست دیوان محاسبات کشور را بر عهده داشت که پس از استعفا از این سمت، با رای اعتماد نمایندگان مجلس وزیر راه و شهرسازی شد.

دستغیب: با نمایندگان مجلس تعامل خواهم داشت

دستغیب کاندیدای ریاست دیوان محاسبات کشور پیش از رای گیری در دفاع از برنامه هایش گفت: ماه‌هاست در حال مطالعه برنامه‌های دیوان محاسبات هستم و کل برنامه‌های ادوار مختلف را مورد مطالعه قرار دادم و عهد بستن اقدامات مثبت را ادامه می‌دهیم، نقاط ضعف را برطرف و اولویت‌ها را مشخص می‌کنیم؛ این اولویت ها را نیز در ساختمان شیشه‌ای ونک تعیین نمی‌کنیم بلکه در کمیسیون‌ برنامه و بودجه آنها را بررسی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۵ سال است که در مجلس حضور دارم، افزود: ۸ سال سابقه نمایندگی دارم و در هیئت رئیسه و کمیسیون‌های برنامه و بودجه و تلفیق بودجه حضور داشتم و کمیسیون‌های مختلف را تجربه کرده‌ام. محیط کارم را خوب می‌شناسم چراکه هم نماینده بودم و از درد و مشکل و مواجهه نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه مطلعم و هم می‌دانم که نمایندگان مجلس چه زحمتی را برای به ثمر رساندن یک پروژه متحمل می‌شوند؛ بر همین اساس نیز ادامه کارم با تعامل با نمایندگان مجلس است.

این کاندیدای ریاست دیوان محاسبات کشور با تاکید بر اینکه ارائه گزارشات را مستمر ادامه می‌دهم، اظهار کرد: ارائه گزارش تفریغ بودجه به تنهایی کافی نیست و حتما باید منتج به نتیجه و تصمیم‌گیری اقتصادی شود. از امسال ارزیابی عملکرد وزارتخانه‌ها و مدیران را در دستور کار قرار می‌دهیم؛ دستگاه‌ها باید بدانند احکام مجلس شورای اسلامی حکم قانون دارد و قانون نیز لازم‌الاجرا است. ۱۵ سال است که احکام مختلفی اجرایی نشده است و ما با کمک نمایندگان احکامی را قرار می‌دهیم که اجرایی شود.

دستغیب گفت: مردم بدانند مطالعات یک دانشجوی حوزه حکمرانی و سیاستگذاری و مدیریت مالی می‌گوید که این مجلس در دو سال پیاپی با قرار دادن تبصره ۱۹ تمام گلوگاه‌ها را بسته است و دولت نیز آیین نامه‌های آن را تصویب کرده است؛ هر کاری بوده برای جلوگیری از فساد و رفع هرگونه انحراف و تبعیض صورت گرفته است اما گاهی گزارشات ناجوانمردانه به مردم داده می‌شود و اطلاعات به درستی به مردم داده نمی‌شود و ظلم می‌شود؛ نباید انحراف را تخلف قلمداد کرد و با آبروی مدیران و نظام بازی کنیم بلکه باید با کمک همدیگر گلوگاه‌های فساد را ببندیم.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت حسابرسی شرکت‌ها دولتی و تکالیف قانونی، اظهار کرد: کدام شرکت دولتی تاکنون حسابرسی شده است؟ اگر فقط بودجه دولت است که آن عددی نیست و بیت‌المال فراتر از بودجه سالانه است.

کاندیدای ریاست دیوان محاسبات کشور گفت: سالهاست که دیوان محاسبات یک جزیره جدای از مجلس است و در شمال تهران قرار دارد درحالی که اینجا (مجلس) بهارستان است؛ باید معاون اجرایی مجلس کمک کند تا ساختمان مجلل دیوان در قانون برنامه مجلس قرار بگیرد و ما باید در کنار مجلس قرار بگیریم.

دستغیب با اشاره به طرح برخی اظهارات درباره وجود کسری بودجه در کشور با طرح این پرسش که مگر ما کشور نداری هستیم؟ عنوان کرد: تورم بالایی در کشور وجود دارد اما انضباط مالی وجود ندارد و به حکم مجلس عمل نکردند؛ اگر به حکم مجلس عمل کنند و حساب واحد خزانه را راه اندازی کنند، این حساب رسوب را نشان می‌دهد. کشور برای تولید و اشتغال آماده است و ما با امید پیش می‌رویم و برنامه داریم و مجلس انقلابی در کنار دولت انقلابی این کار را انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: من حسابرسی در اتاقهای در بسته و ساختمان شیشه‌ای ونک را رها می‌کنم بلکه به خود شهرستان ها می رویم و تمام مدیران کل دیوان با هماهنگی نمایندگان تا تومان آخر اعتبارات را باید در شهرستان‌ها هزینه کنند؛ اجازه نمی‌دهیم که یک پروژه اگر اعتباری تخصیص یافته به بهانه رعایت استاندارد متوقف شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.