بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

واکنش وارت آموزش و پرورش به ادعای تقلب در امتحانات نهایی

واکنش وارت آموزش و پرورش به ادعای تقلب در امتحانات نهایی

واکنش وارت آموزش و پرورش به ادعای تقلب در امتحانات نهایی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز امیدواری کرد که تجربه برگزاری کنکور دوبار در سال و تفکیک بین سئوالات تخصصی و عمومی و کیفیت بخشیدن و نقش دادن به سوابق تحصیلی در حوزه سؤالات عمومی منشأ آموزش و پروش قوی‌تر با خروجی عمیق‌تر شود و شاهد کیفیت بهتری در ورودی دانشجویان کشور باشیم.

واکنش وارت آموزش و پرورش به ادعای تقلب در امتحانات نهایی

به گزارش خبریفا به نقل از ایسنا، دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه ۸۷۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دستور این جلسه بررسی اولویت‌ها و سیاستهای فرهنگی اجتماعی و علم و فناوری برنامه توسعه هفتم بود. در برنامه توسعه هفتم ۱۲ موضوع کلیدی پیش بینی شده که هر ۱۲ موضوع در حوزه اقتصادی و زیربنایی است و حوزه فرهنگی، اجتماعی و علم و فناوری در این موضوعات کلیدی نیامده است، این در حالی است که باید بر مبنای سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری ظرفیت بسیار خوبی برای حوزه فرهنگ و جامعه و علم و فناوری پیش بینی شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: دستور مذکور بر مبنای ماده ۱۰ سند تحول که تاکید می‌کند: “شورای عالی انقلاب‌فرهنگی، اولویت‌ها و سیاست‌های فرهنگی، علمی، فناوری و نوآوری را حسب مورد جهت لحاظ در لوایح قانونی مربوط به برنامه و بودجه کشور، تصویب و به دولت اعلام می‌نماید” تدوین شد.

عاملی تاکید کرد: البته مصوبات شورای عالی لازم الاجرا است. به این استناد، ماده واحده ای ۷ بندی تنظیم شد که ناظر بر لحاظ موضوعای کلید حوزه فرهنگ، علم و فناوری و آموزش و پرورش است و تکالیف را برای سایر احکام برنامه در خصوص لحاظ پیوست فرهنگی تعیین می‌کند و سهم اثرگذاری را برای بودجه تحقیق و توسعه تعیین کرده است. در این جلسه این موضوع مورد تصویب و توافق قرار گرفت که علم و فرهنگ به موضوعات کلیدی برنامه هفتم توسعه اضافه شود و جزئیات ماده واحده به شورای معین واگذار شد تا به بررسی و تصویب آن اقدام کند.

دکتر عاملی ادامه داد: در این جلسه گزارشی درباره اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی با همکاری سازمان برنامه و بودجه در ۱۰ کارگروه تدوین برنامه هفتم ارائه شد. بر اساس این گزارش، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطالعات عمیقی درباره چالش‌ها و مشکلات کشور در حوزه جامعه و فرهنگ انجام داده و بیش از ۱۷ گزارش مهم در این خصوص تهیه شده است.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی افزود: همچنین گزارشی از کمیسیون تدوین احکام برنامه هفتم توسعه در حوزه جامعه و فرهنگ در قالب ۱۰ کارگروه به ریاست وزرا و روسای سازمان‌ها ارائه شد. شایان ذکر است که کمیته تلفیق حوزه فرهنگ در سال ۹۸ در ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی مورد تصویب قرار گرفت؛ اعضای این ستاد دبیر شورا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه و به ریاست دبیر شورا تشکیل می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه خاطرنشان کرد: در این جلسه گزارش وزیر آموزش و پرورش در خصوص آنچه در شبکه‌های مجازی عنوان شده مبنی بر اینکه سوالات امتحانات نهایی در اختیار دیگران قرار گرفته است، استماع شد؛ وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد که به هیچ وجه تقلبی در امتحانات نبوده است و امتحانات در سلامت کامل برگزار شده و قبل از برگزاری، سوالات در اختیار کسی قرار نگرفته است؛ همچنین بازرسی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از شرایط برگزاری امتحانات نیز نشان می‌دهد که امتحانات با کیفیت خوب و در سلامت کامل برگزار شده است؛ درواقع سولات امتحانات نهایی با کد مخصوص در جلسه امتحان باز می‌شود و هیچ کس، مگر در جلسه امتحان، از سوالات اطلاعی نمی یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.