بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

درآمد مدیرعامل اپل در سال ۲۰۲۳ چقدر است؟

درآمد مدیرعامل اپل در سال ۲۰۲۳ چقدر است؟

درآمد مدیرعامل اپل در سال ۲۰۲۳ چقدر است؟ مدیرعامل اپل، پس از دریافت مبالغ سنگین حدود ۱۰۰ میلیون دلاری به عنوان درآمدهای سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، حال ظاهراً با کاهش درآمدی شدید برای سال ۲۰۲۳ روبرو خواهد شد.

بنظر شما درآمد مدیرعامل اپل در سال ۲۰۲۳ چقدر خواهد بود؟

درآمد مدیرعامل اپل در سال 2023 چقدر است؟

به گزارش خبریفا به نقل از شهر سخت افزار طی سال‌های گذشته، درآمد هنگفت تیم کوک با حقوق تقریباً سالانه ۱۰۰ میلیون دلار، توجه را به خود جلب نموده بود؛ رقمی که ۱۴۴۷ برابر متوسط حقوق کارمندان این شرکت محسوب می‌شد. با این آمار و ارقام، تیم کوک توانسته بود در لیست یکی از پردرآمدترین مدیران عامل در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ جای بگیرد.

اما اپل به‌تازگی پرونده نمایندگی سهام خود را در جلسه سالانه سهامداران در سال ۲۰۲۳ منتشر کرد و گزارش ۱۱۳ صفحه‌ای این پرونده نشان داد که تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل، در سال ۲۰۲۳ کاهش دستمزد عجیبی خواهد داشت؛ درآمد تیم کوک با ۳۵ میلیون دلار کاهش به مبلغ ۴۹ میلیون دلار یعنی چیزی در حدود نصف خواهد رسید.

مدیر عامل اپل برای سال ۲۰۲۳ حدود ۴۹ میلیون دلار درآمد خواهد داشت که از ۸۴ میلیون دلار سال گذشته کاهش چشمگیری دیده است.

با این حال، دستمزد پایه او کماکان ۳ میلیون دلار و مشوق نقدی سالانه ۶ میلیون دلاری آن بدون تغییر باقی می‌مانند. تنها تفاوت بزرگ، ناشی از تعدیل ارزش سهام اوست؛ این در حالی است که چهار مدیر ارشد اجرایی دیگر در کوپرتینو هیچ کاهشی در حقوق یا مشوق‌های خود دریافت نکردند.

مدیرعامل اپل

عمده درآمد مدیرعامل اپل به سود سهام وی باز‌می‌گشت. ارزش سهام تیم کوک برای سال ۲۰۲۲، ۷۵ میلیون دلار بود، در حالی که برای سال جاری میلادی، این عدد به ۴۰ میلیون دلار خواهد رسید. با این حال، بسته به قیمت سهام اپل، او همچنان ممکن است بیشتر از مقدار پیش‌بینی‌شده درآمد داشته باشد.

گفته می‌شود این کاهش دستمزد توسط خود تیم کوک و با توجه به بازخوردهای دریافتی پیشنهاد شده است.

تیم کوک در آگوست ۲۰۱۱ پس از کناره‌گیری استیو جابز سکان هدایت اپل را بر عهده گرفت و از آن زمان تاکنون ارزش سهام اپل بیش از ۱۰۰۰ درصد افزایش یافته است. طوری که در آگوست ۲۰۱۸ اپل توانست عنوان اولین شرکت ۱ تریلیون دلاری را از آن خود کند و حدود ۲ سال بعد ارزش آن به ۲ تریلیون دلار رسید. اکنون نیز رکورد ۳ تریلیون دلار برای این شرکت ثبت شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.