بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اسنادی و رسانه‌ای بنیاد شهید و امور ایثارگران

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اسنادی و رسانه‌ای بنیاد شهید و امور ایثارگران و نهاد ریاست جمهوری

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اسنادی و رسانه‌ای بنیاد شهید و امور ایثارگران و نهاد ریاست جمهوری آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری «اداره‌‌کل پژوهش و اسناد معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور» و «اداره‌کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران» با حضور مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرکل پژوهش و اسناد ریاست جمهوری در دفتر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اسنادی و رسانه‌ای بنیاد شهید و امور ایثارگران و نهاد ریاست جمهوری
به گزارش خبری فا به نقل از ایثار، تفاهم‌نامه همکاری میان اداره‌کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران به نمایندگی «رحیم نریمانی» و اداره‌کل پژوهش و اسناد معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور به نمایندگی «ایوب نصیری» سه‌شنبه بیست‌وهفتم دی‌ماه ۱۴۰۱ در راستای معرفی شهدای دولت، همکاری اسنادی، صنعت نشر، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بهره‌گیری بیشتر از اسناد شهدا و تألیف آثار مرتبط با شهدا و ایثارگران امضا شد.
همکاری نشر شاهد و نشر جمهور در تالیف، چاپ و نشر کتاب‌های سندی مرتبط با توجه به آرشیو غنی هر دو مجموعه و همچنین تدوین زندگینامه شهدای دولت» و «برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی مشترک» از محورهای همکاری این دو نهاد است.
همچنین از دیگر محورهای همکاری این دو مجموعه می‌توان به برگزاری نشست‌های مشترک تخصصی (کارگاه‌های آموزشی، جلسات نقد کتاب‌های مرتبط و…)، تبادل اطلاعات علمی-پژوهشی مرتبط در زمینه‌های مرجع‌نگاری، فهرست‌نویسی، نمایه‌سازی، خدمات مرمت اسناد و برگزاری نمایشگاه اسنادی شهدای دولت اشاره کرد.
طبق این تعهدات «برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌ها و جلسات نقد و بررسی علمی و تخصصی مورد نیاز نهاد برابر درخواست با استفاده از فضای بنیاد برای بهره‌گیری عموم» در چهارچوب برنامه مصوب سالانه اداره‌کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار خواهد گرفت.
همچنین اداره‌کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران متعهد شد تا ظرفیت‌های موزه شهدا برای برگزاری همایش‌های فرهنگی را در اختیار قرار دهد. طی این مصوبه بنیاد شهید و امور ایثارگران متعهد شد تا فضای مناسبی را به اخبار حوزه ایثار و شهادت هیئت دولت در سایت «نوید شاهد» اختصاص دهد.
«تحویل کامل و دقیق آثار به فارسی روان و رعایت آیین نگارش و سجاوندی به همراه مقدمه، فهرست‌ها، شرح تصاویر، پانویس‌ها و دیگر ملحقات ضروری و مجوزهای لازم بنیاد» و همچنین «پذیرش و اعمال نظریه‌های اصلاحی بنیاد در جهت تکمیل اثر» از تعهدات اداره‌کل پژوهش و اسناد معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور محسوب می‌شود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.