بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

فاصله قیمت صرافی و بازار آزاد حذف شد

فاصله قیمت صرافی و بازار آزاد حذف شد

فاصله قیمت صرافی و بازار آزاد حذف شد بانک مرکزی در راستای اجرای سیاست های جدید خود برای کنترل بازار ارز، نقش محوری به صرافی بانک ملی داده است.

الزام فروش اسکناس ارز صادرکنندگان فقط به صرافی بانک ملی، افزایش سقف فروش ارز به هر نفر تا ۵ هزار یورو و حذف فاصله قیمتی ارز صرافی ملی و بازار متشکل ارزی سیاست های جدید بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز است که موجب شکل گیری سیر نزولی ارز در اولین روز اجرای این سیاست شد.

فاصله قیمت صرافی و بازار آزاد حذف شد

به گزارش خبریفا به نقل از فارس بر این اساس، همه صادرکنندگانی که بخشی از صادرات خود را به صورت اسکناس وارد می کنند، برای رفع تعهد ارزی باید ارز خود را به صرافی بانک ملی بفروشند. صرافی بانک ملی هم هر روز در بازار متشکل ارزی منابع ارزی خود را برای صرافی ها به حراج می گذارد.

تا پیش از این قیمت ارزی که صرافی بانک ملی خریداری کرده و می فروخت فاصله زیادی با قیمت در بازار آزاد داشت و همین مساله موجب می شد دارندگان ارز و صادرکنندگان انگیزه ای برای فروش ارز به صرافی ملی نداشتند. اما در راستای سیاست جدید بانک مرکزی، قیمت ارز خریداری شده توسط صرافی بانک ملی به بالاترین سطح در بازار رسیده و نرخ فروش ارز هم مماس با نرخ بازار آزاد است. در لحظه تنظیم این گزارش، صرافی ملی هر دلار را به قیمت ۴۳ هزار و ۴۰۰ تومان فروش و ۴۲ هزار و ۹۶۶ تومان خریداری می‌کند. بهای ارز در بازار متشکل ارزی هم ۴۳ هزار و ۴۰۰ تومان درج شده است.

این اقدام موجب افزایش تقاضای فروش ارز به صرافی ملی و خرید ارز از این صرافی می شود که نتیجه آن رهبری قیمت توسط صرافی ملی در بازار ارز خواهد بود. علاوه بر این، تقاضای کاذبی که ناشی از مابه التفاوت قیمت در بازار آزاد و نرخ فروش ارز در صرافی ها بود از بین می رود.

با این اقدام بانک مرکزی، امروز تا این لحظه بهای دلار حدود ۵۰۰ تومان، یورو ۵۴۰ تومان و درهم ۱۴۵ تومان کاهش یافته است.

همچنین سکه طرح جدید ۷۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۳۳ هزار تومان افت قیمت داشته را ثبت کرده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.