بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

رونمایی از «سامانه برپا» آموزش و پرورش برای جبران افت کیفیت تحصیلی

رونمایی از «سامانه برپا» آموزش و پرورش برای جبران افت کیفیت تحصیلی دانش آموزان

رونمایی از «سامانه برپا» آموزش و پرورش برای جبران افت کیفیت تحصیلی دانش آموزان طرح «سامانه برپا» جهت بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان رونمایی شد. سامانه برپا به دانش آموزان کمک خواهد کرد تا مهارت هایشان را افزایش دهد و سریع‌تر به اهدافشان برسند.

رونمایی از «سامانه برپا» آموزش و پرورش برای جبران افت کیفیت تحصیلی دانش آموزان

به گزارش خبریفا به نقل از مهر مراسم رونمایی از طرح “سامانه برپا” (برنامه پشتیبان آموزشی) با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و آقا محمدی جانشین وزیر کشور و رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماعی محور ۲۰۲۰ محله صبح امروز در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

آقا محمدی در این برنامه با اشاره به همزمانی ماه مبارک و دهه مبارک فجر و آغاز اجرای طرح برپا گفت: ما حدود ۲۰۲۰ محله داریم که کمتر برخوردار هستند و حدود نوزده میلیون و هفتصد هزار نفر در این مناطق ساکن هستند. هر گاه توانستیم جایگاه این افراد را تغییر دهیم توانستیم تحولی را ایجاد کنیم. این افراد را به دو دسته کمتر و بیشتر از سی سال تقسیم کنیم. افراد کمتر از سی سال باید زمان باارزش تری پیدا کنند.

آقا محمدی گفت: ما باید کاری کنیم هر ثانیه یک فرد در مناطق کم‌تر برخوردار ۶۰۰ هزار تومان ارزش داشته باشد و این موضوع به کمک آموزش و پرورش محقق خواهد شد.

معاون وزیر کشور افزود: بازماندگان از تحصیل که ۸۸۴ هزار نفر هستند شناسایی شدند؛ تاکنون ۱۵۰ هزار نفر از این افراد مشغول تحصیل شدند. دسته دیگر دانش آموزانی که تحصیل داشتند اما وضع تحصیل خوبی ندارند. برای این افراد کلاس های آنلاین کنکور را به همت معلمان دبیرستان البرز در نظر گرفتیم.

آقا محمدی با تاکید بر اینکه موضوع برپا برای دانش آموزانی است که در یک یا چند درس ضعف دارند؛ گفت: در این طرح بانک زمان امیدواریم بتوانیم از ساعت خالی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان برای جبران عقب ماندگی دانش آموزان استفاده کنیم.

حمیدرضا خان محمدی هم در آیین افتتاحیه سامانه برپا با بیان اینکه در حوزه ساخت مدارس، در مناطق مختلف حاشیه در نظر گرفتیم که مدارس نوساز را بنا کنیم؛ افزود: عضویت دبیر پرورشی در جمع اصلاحگران محله ۲۰۲۰ این نوید را می دهد که مسائل آسیب های اجتماعی در حاشیه شهرها رسیدگی شود.

وی با اشاره به بانک زمان گفت: در مناطق گوناگون مناطق مختلفی را دیدیم و بررسی کردیم. دانش آموزانی که به هر دلیل توانایی شرکت در کلاسهای درس ندارند؛ می توانند در سامانه برپا حضور پیدا کنند. سامانه برپا به دانش آموزان کمک خواهد کرد تا مهارت هایشان را افزایش دهد و سریعتر به اهدافشان برسند.

خان محمدی خاطر نشان کرد: امیدواریم پس از شروع قدم امروز، راه اندازی سامانه به سرعت اجرایی شود و اقدامات ما که در وزارت کشور انجام شده است به نتیجه برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.