بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

حکم قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران سال آینده هم نفوذ اجرایی دارد

حکم قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران سال آینده هم نفوذ اجرایی دارد

حکم قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران سال آینده هم نفوذ اجرایی دارد معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حکم قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌هایی که به نوعی از قانون بودجه کل کشور استفاده می‌کنند از حقوق کسب شده ایثارگران محسوب می‌شود و سال آینده هم این حکم به قوت خود باقی است.

حکم قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران سال آینده هم نفوذ اجرایی دارد
به گزارش خبریفا به نقل از ایثار، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ سؤالی درباره تکرار چنین حکمی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزود: این حکم قانونی همچنان به قوت خود باقی است و دستگاه‌های اجرایی و اداری سال ۱۴۰۲ هم به تبدیل وضعیت ایثارگران باقیمانده خود مکلف هستند.
معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۵۰ هزار ایثارگر مشمول در دستگاه‌ها تبدیل وضعیت شده‌اند که نام و مشخصات ۶۰ هزار از این تعداد در سامانه سازمان امور اداری استخدامی ثبت شده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستگاه‌هایی که تاکنون کمتر به این حکم قانونی عمل کرده‌اند هشدار داد و گفت: این حکم قانون منتفی نمی‌شود مگر آنکه دایره شمولش تغییر یابد و بر همین اساس بی‌اعتنایی دستگاه‌ها در نهاد‌های نظارتی و مجلس قابل پیگیری و رسیدگی است.
بر اساس بند (و) تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور دستگاه‌های اجرایی و اداری مشمول موظف شده‌اند ایثارگران خود را به رسمی، تبدیل وضعیت کنند.
رؤسای سازمان‌های امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه هم در تاریخ ۷ تیر ۱۴۰۱ با صدور و ابلاغ دستورالعملی، مدیران همه دستگاه‌های مشمول اجرایی و اداری را به رعایت کامل حکم قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران مکلف کردند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.