بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

آیین بزرگداشت حماسه‌های جاوید، شهدای رسانه محور مقاومت

آیین بزرگداشت حماسه‌های جاوید، شهدای رسانه محور مقاومت

آیین بزرگداشت حماسه‌های جاوید، شهدای رسانه محور مقاومت آیین بزرگداشت حماسه‌های جاوید، شهدای رسانه محور مقاومت به میزبانی مجلس شورای اسلامی و دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با حضور مسئولین رسانه‌ای کشورهای جبهه مقاومت و خانواده‌های شهدای مقاومت برگزار شد.

آیین بزرگداشت حماسه‌های جاوید، شهدای رسانه محور مقاومت
به گزارش خبریفا به نقل از ایثار، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه در این مراسم گفت: آنگاه که رزمندگان در حال جهاد در محور مقاومت هستند جهادگران و راویان صادقی برای انتقال درست مفاهیم محور مقاومت بدون هیچ سنگری مشغول انجام وظیفه هستند و برای باطل کردن سحر استکبار در بعد رسانه‌ای تلاش می‌کنند.
سید مجتبی ابطحی افزود: راویان صادق رسانه‌های مقاومت در کنار رزمندگان و در اوج مظلومیت انجام وظیفه می‌کنند و ما منتظر آن هستیم که یک نظام عدل جهانی شکل بگیرد و برای باطل کردن سحر دشمنان و انعکاس واقعیت و اوج مظلومیت مقاومت در مقابل دستگاه رسانه‌ای دشمن به عزیزان مقاومت و شهدای رسانه می‌بالیم و به ادامه مسیر آن‌ها نیازمندیم.رهبری هوشمند ایران اسلامی و مجلس شورای اسلامی در کنار مقاومت ایستاده‌اند
ابراهیم موسوی مسئول کمیته فرهنگی مجلس لبنان نیز با اشاره به مقام شهدا نزد خدا، گفت: مقام شهدا بالاترین مقام و در کنار اولیایی است که می‌توانند شفیع ما نزد خدا در روز قیامت باشند. رهبری هوشمند ایران اسلامی و مجلس شورای اسلامی همواره در کنار مقاومت ایستاده‌اند و با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها به مسیر خود ادامه دادند. امروز در جهان اسلام چالش‌های زیادی داریم که باید هوشیارانه در کنار هم در مواجهه با این چالش‌‌ها بایستیم.
وی با اشاره به تحریم‌های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران کشور بزرگ و صاحب تمدنی غنی و طولانی است و زمانی که در ایران انقلاب اسلامی به وقوع پیوست تقریباً همزمان با معاهده صلح کمپ دیوید میان مصر و صهیونیست‌ها بود اما امروز متأسفانه مصر بدون هیچ تحریم و تهدید و مشکلی و با کمک‌های فراوان با مسائل مختلفی مواجه است اما می‌بینیم ایران با وجود ۴۴ سال تحریم نفت و دارو، تحمیل جنگ و فشارهای مختلف در مقایسه با مصر در کجا قرار دارد و این نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی چگونه توانسته است با استقلال خود در مقابل تحریم‌ها مقاومت کند.
وی خاطرنشان کرد: از مجلس ایران و مجالس اسلامی می‌خواهیم قوانینی را به تصویب برسانند تا کشورهای اسلامی بتوانند با قاموس حقوقی مشترکی به مبارزه با قوانین ضداخلاقی غربی و ضد اجتماعی آن‌ها بپردازند و در مقابل اهانت به مقدسات و پیامبر واکنش واحد و محکمی نشان دهند در حالی که در غرب کسی اجازه سخن گفتن از هولوکاست و یهودی سازی فلسطین اشغالی را ندارد به بهانه‌های مختلف بحث توهین به مقدسات اسلامی را عادی‌سازی می‌کند.

صهیونیست می‌خواهد واقعیت و اصالت را در قدس تغییر دهد
در ادامه این جلسه اسماعیل رضوان عضو جنبش حماس و وزیر اوقاف سابق فلسطین در سخنانی، گفت: چه وعده‌ای بالاتر از اینکه شهید نزد خدا به بالاترین درجه و مقام می‌رسد و خدا او را نزدیک‌ترین بنده به خود می‌داند. از برادران خود در مجلس شورای اسلامی ایران برای بزرگداشت شهدا و خانواده شهدای مقاومت و عزیزان خدا قدردانی می‌کنم.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تلاش صهیونیست‌ها برای تغییر فرهنگ قبله اول مسلمانان، گفت: قدس قبله اول مسلمانان تنها و رنج کشیده است و افراد صادق و مجاهد خون خود را برای دفاع از آن و حیات طیبه مسجدالاقصی در راه خدا تقدیم می‌کنند اما دولت فاشیست صهیونیست تلاش می‌کند واقعیت و اصالت را در قدس تغییر دهد اما این اتفاق نخواهد افتاد چرا که ما جان، مال و اهل خود را فدای آن می‌کنیم.
وی تأکید کرد: به برادران خود در ایران می‌گوییم از شما بابت حمایت از محور مقاومت قدردانی می‌کنیم و بدانید عقیده ما، آرمان ما و هدف ما آزادی قدس است و با وحدت جریانات فلسطینی و حمایت‌های ایران ان‌شاءالله پیروزی نزدیک است و ان‌شاءالله روزی در قدس ما هم حضور پیدا می‌کنیم.

خاطره‌ای از حضور فرزندان مقام معظم رهبری در جبهه
اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران نیز در این همایش بین‌المللی در سخنانی کوتاه با بیان اینکه مقام معظم رهبری به عنوان حامی اصلی محور مقاومت هیچگاه در برابر ظلم سرخم نکرده‌اند، گفت: زمانی که فرزندان بزرگ مقام معظم رهبری در جبهه حضور پیدا کردند مدتی به دلیل شرایط جبهه‌های نبرد هیچ تماسی با خانه نداشتند و خاطرم هست که روزی من برای سرکشی به محورهای عملیاتی رفته بودم و در بازگشت به من گفتند که آقای خامنه‌ای که آن زمان رئیس جمهور بودند پیغامی برای شما گذاشته‌اند و گفته‌اند از بچه‌های ما خبری بدهید اگر شهید یا جانباز شده‌اند اشکالی ندارد اما سعی کنید اسیر نشوند و من آن روز این پیام را به فرمانده گردان منتقل کردم.
وی افزود: بعدها و در سال‌های پس از جنگ فرصتی حاصل شد که آن فرمانده گردان از محضر مقام معظم رهبری سؤال کردند که چرا آن روز تأکید کردید که اگر آقا مجتبی و آقا مصطفی شهید و یا جانباز شدند اشکالی ندارد اما سعی کنید اسیر نشوند و مقام معظم رهبری جواب دادند اگر آن‌ها شهید یا جانباز شوند ما افتخار خانواده شهید بودن را خواهیم داشت و جانباز شدن نیز برای خودشان افتخاری است اما اگر آن روز اسیر می‌شدند دشمن این را محلی برای فشار و امتیازگیری قرار می‌داد و من لحظه‌ای در مقابل دشمن کوتاه نخواهم آمد و امتیاز نمی‌دهم لذا این را گفتم تا نکند این امکان برای دشمن فراهم شود که به جبهه‌ها و فرمانده‌ها فشاری بیاید.
کوثری در پایان تصریح کرد: فرزندان جبهه مقاومت بدانند مقام معظم رهبری اولین مجاهد و فرمانده و کسی است که خود هرگز در مقابل دشمن سر فرود نیاورده است.

هیچ جهادی بدون پشتیبانی رسانه‌ای پیروز نخواهد شد
علی نیکزاد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت و شهدای رسانه و رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام و خانواده‌های آن‌ها و قدردانی از همکاران مجلس شورای اسلامی در برگزاری این اجلاس بین‌المللی گفت: جلسات گرامیداشت شهدا جلسات یادآوری برای ما است، با مرام شهدا عنصر بیشتری بگیرید و این الگو را الگوی عینی تقوا و بصیرت قرار دهید.
وی افزود: ویژگی مهم شهدا مسیری بود که آن‌ها در سیر و سلوک خود طی می‌کردند و ما در مناجات شعبانیه که این روزها می‌خوانیم از خدا می‌خواهیم که خدایا نهایت قطع وابستگی من از غیر خودت را فراهم کن تا فقط وجود من در تو خلاصه شود و فقط به تو بیندیشیم و به حق شهدا اینگونه بودند و وقتی انسان فقط در خدا فانی باشد به مقام شهادت می‌رسد.
نایب رئیس مجلس ادامه داد: در این صورت است که انسان بزرگ می‌شود و قدرت روحی و معنوی والایی پیدا می‌کند و می‌تواند دنیا را متحول کند و اینگونه است که فرمانده بزرگ محور مقاومت حاج قاسم سلیمانی توانست مقاومت را توسعه دهد و در سایه تقوا به مقام شهادت برسد.
وی با بیان اینکه جنگ امروز جنگ روایت‌ها و رسانه‌ها است، گفت: هرکسی در جنگ روایت‌ها پیروز باشد می‌تواند واقعیت‌ها را آنگونه که می‌خواهد جلوه دهد و برجسته کند و حرف‌های کذب را باطل کند و یا دروغ‌ها را به یک باور عمومی تبدیل کند لذا امروز هیچ جهادی چه در عرصه نظامی و چه در سایر بخش‌ها بدون پشتیبانی جهاد رسانه‌ای پیروز نخواهد شد.
وی تأکید کرد: در قیام امام حسین (ع) نیز شاهد آن بودیم که یک فاجعه انسانی در کربلا توسط دشمن خونخوار رقم خورد تا چراغ اسلام خاموش شود اما جهاد تبیین به رهبری امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) نه تنها دشمن را در اهداف خود ناکام گذاشت بلکه به خواست خدا پیام عاشورا را برای همیشه در تاریخ جاودان کرد و اگر امام حسین (ع) و ۷۲ یار شهیدش حماسه عاشورا را با تقویم خون خود سرودند حضرت زینب (س) نیز با جهاد تبیین این روایت را جاودانه کرد و با سخنرانی‌های افشاگرانه خود اجازه نداد لشگر شام در جنگ روایت‌ها پیروز شود.
نیکزاد خاطرنشان کرد: امروز نیز جنگ، جنگ روایت‌ها است و اگر مجاهدت بندگان خالص خدا در سپاه انقلاب اسلامی، گروه‌های مقاومت و انصارالله یمن و مبارزان فلسطینی و جریان مقاومت سوریه و حزب‌الله و لبنان و همه گروه‌های مقاومت در سرتاسر دنیا از طریق جریان رسانه‌ای تبیین نشود ما در جنگ رقابت‌ها مغلوب خواهیم شد.
وی ادامه داد: برادران ایران و عراقی بعد از هجوم داعشی که مورد حمایت آمریکا و صهیونیست بود، متحد و یکپارچه کنار هم ایستادند و داعش در عراق را نابود کردند اما دشمن تلاش کرد این پیروزی را در جنگ روایت‌ها جور دیگری منعکس کند و اتحاد و برابری را از بین ببرد و شایعات مختلفی را در ایران و عراق مطرح کند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دشمنی ۴۴ ساله استکبار با ایران، گفت: همین شیطنت‌ها ۴۴ سال است که در مورد روابط ایران و فلسطین انجام می‌شود، دشمنان تلاش کردند یکرنگی و برادری را از بین ببرند اما به برکت مجاهدت مجاهدان رسانه‌ای و سربازان جهاد تبیین دشمنان ما شکست خوردند.
وی خاطرنشان کرد: در این سال‌ها لشگر رسانه‌ای غرب تلاش کردند تا آرمان فلسطین را ابتدا در دل‌های مسلمین خاموش کنند و سپس بر روی زمین کار را تمام کنند اما به برکت حضور رهبری و امام راحل این توطئه با شکست مواجه شد و آرمان فلسطین همچنان اولویت اول جهان اسلام است و اگر غربی‌ها واقعاً در مورد آزادی صادق هستند در یک انتخابات آزاد و مستقل با حضور همه فلسطینیان با هر دین و آئینی حق انتخاب را به آن‌ها بدهند.
وی تأکید کرد: امروز جریان رسانه‌ای غرب به دنبال انزوای محور مقاومت است، آن‌ها از تصاویر حاج قاسم در شبکه‌های اجتماعی نیز وحشت دارند، آن‌ها از پخش شبکه‌های تلویزیونی محور مقاومت می‌ترسند، آن‌ها از شنیدن پیام اسلام ناب محمدی (ص) وحشت دارند تا مبادا نسخه اسلام واقعی و مقاومت وجدان‌های بیدار آزادگان جهان را به خود متمایل کند و من سؤال می‌کنم اگر غرب ادعای آزادی رسانه‌ای دارد چرا سال‌ها است سخنرانی‌های رهبر حکیم انقلاب اسلامی را در رسانه‌های خود منعکس نمی‌کند آیا چیزی جز هراس از شنیده شدن صدای عزت و اقتدار و استقلال‌خواهی و آزادی حقیقی در دنیا است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینجا است که جهاد رسانه‌ای اهمیت خود را نشان می‌دهد و این خون پاک شهدای رسانه است که باعث شد در جنگ ۳۳ روزه بارها صهیونیست‌ها اعلام کردند ما از دوربین‌های مقاومت شکست خوردیم و جنایت به شهادت رساندن خانم شیرین ابوعاقله در قدس شریف نیز برای ترس از رسانه‌ها و مقاومت بود اگر جهاد رسانه‌ای نباشد دشمنان ما واقعیت‌ها را وارونه جلوه خواهند داد لذا در این عرصه فعالیت رسانه‌ای ضروری و مهم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.