بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

نیروی کار ایران خودرو ۲۰ برابر کیاموتورز کره! / کیفیت، فدای تیراژ!

نیروی کار ایران خودرو ۲۰ برابر کیاموتورز کره!

نیروی کار ایران خودرو ۲۰ برابر کیاموتورز کره! خودروسازان داخلی درحالی به فعالیت خود ادامه می‌دهند که در مقایسه با خودروسازان بزرگ دنیا کارکنان بیشتری دارند، اما همچنان درگیر کیفیت و استاندارد پایین محصولاتشان هستند.

نیروی کار ایران خودرو 20 برابر کیاموتورز کره!

به گزارش خبریفا به نقل از تجارت‌نیوز، خودروسازان داخلی مدعی هستند روزانه بابت تولید هر خودرو متحمل ضرر می‌شوند. البته آن‌ها این ضررها را با راهکارهایی، از جمله حذف آپشن یا عرضه خودرو در بورس کالا کاهش می‌دهند. اما اصلی‌ترین مساله‌ای که در رابطه با زیان خودروسازان مطرح است، به شیوه اداره شرکت‌های خودروسازی دولتی، یعنی شیوه دستوری مربوط می‌شود.

دخالت دولت در اداره شرکت‌های خودروسازی به مرحله‌ای رسید که تعداد تیراژ محصولات به دست دولت و وزارت صمت تعیین و نسخه‌های متعددی را برای نجات این صنعت تجویز می‌شد. در آخر نیز حتی عزل و نصب مدیرعاملان نیز به دست دولت درآمد. امری که موجب شد مدیران مختلف طی دوره‌ای کوتاه سیاست‌هایی را اعمال کنند که آن هم در نهایت به ثمر نمی‌شینند.

در این میان، برخی از افراد دست به استخدام افرادی می‌زنند که در واقعیت حضور آن‌ها کارآمد نیست. برای مثال، احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مجلس دست به افشاگری‌هایی زد و اعلام کرد که ۸۰۰ نفر کارمند ایران خودرو از طرف نمایندگان مجلس به صورت سفارشی و غیرعادلانه استخدام شدند و تنها یک نماینده ۳۰ نفر را در این شرکت خودروسازی استخدام کرده است.

طبق آخرین آمار منتشرشده، ایران‌خودرو با حدود ۵۶ هزار نیرو درحال حاضر سالانه حدود ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید می‌کند. این درحالی است که یکی از بزرگترین خودروسازان جهان شرکت کیاموتورز که در کارخانه‌ خود در جورجیای آمریکا با ۲۷۰۰ نیرو حدود  ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید می‌کند. خودروسازان درگیر افزایش تیراژ دستوری

حال این مساله مطرح می‌شود که چرا خودروسازانی که در کشور در آستانه ورشکستگی قرار دارند، باید ظرفیت تولید خود را تا این حد بالا ببرند و در مقابل، خودروسازان بزرگ دنیا در برخی از مواقع تولیدات خود را به یک میلیون دستگاه نیز نمی‌رسانند؟

ممنوعیت واردات خودرو به کشور باعث شد تا بازار خودروی ایران با کمبود عرضه شدیدی مواجه شود. در نتیجه، این دولت بود تا خودروسازان را مجبور به افزایش تولید و به زیان انباشته آن‌ها اضافه کرد. در ایران تنها تیراژ مهم است؟

نکته دیگری در رابطه با مقایسه وضعیت تولید خودروهای ایران خودرو و شرکت خودروسازی کیا وجود دارد، کیفیت محصولات تولیدی است.

خودروسازان داخلی با تمرکز بر تیراژ تولید، کیفیت را فراموش کرده‌اند و محصولات آن‌ها با نارضایتی‌های فراوانی از سوی مشتریان مواجه می‌شود. این درحالی است که خودروسازان بزرگ دنیا در زمانی توان رقابت در بازارهای جهانی را کسب کردند که خودروهایی با کیفیت بالا و تکنولوژی روز دنیا تولید کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.