بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

اخذ مالیات خودروها براساس قیمت روز تصویب شد

اخذ مالیات خودروها براساس قیمت روز تصویب شد

اخذ مالیات خودروها براساس قیمت روز تصویب شد نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، اخذ مالیات از خودرو‌ها در سال آتی را بر اساس قیمت روز خودرو و با توجه به تاریخ ساخت یا واردات آن و صرفاً براساس مشخصات مالک خودرو مندرج در شناسنامه خودرو تعیین کردند.

اخذ مالیات خودروها براساس قیمت روز تصویب شد

به گزارش خبری فا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت دوم روز گذشته مجلس، بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ را بررسی کرده و بند خ تبصره ۶ را به تصویب رساندند.

بر اساس بند خ تبصره ۶؛ انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکین اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که قیمت روز خودروی آن‌ها بیش از سی میلیارد (۳۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد (۱%) می‌گردند.

۱- مأخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند قیمت روز انواع خودرو با توجه به تاریخ ساخت یا واردات آن و صرفاً براساس مشخصات مالک خودرو مندرج در شناسنامه خودرو صادره توسط نیروی انتظامی (برگ سبز) به‌عنوان سند رسمی خودرو است که توسط سازمان امور مالیاتی کشور هر ساله تا پایان فروردین‌ماه تعیین و اعلام می‌گردد. مأخذ مزبور برای انواع خودرو که بعد از اعلام سازمان تولید یا وارد می‌شوند، بلافاصله پس از تولید یا واردات آن توسط سازمان مزبور تعیین و اعلام خواهد شد. سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است مراتب را به نحو مقتضی به اطلاع اشخاص مشمول برساند. کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودرو‌های تحت تملک خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن‌ماه هر سال پرداخت نمایند. ثبت نقل و انتقال خودرو‌هایی که به‌موجب این بند برای آن‌ها مالیات وضع گردیده است قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال شامل مالیات بر دارایی، نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است. متخلفان از حکم این بند در پرداخت مالیات متعلقه مسؤولیت تضامنی دارند.

همچنین نمایندگان با پیشنهاد محمد مهدی مفتح مبنی بر حذف جز ۲ این بند موافقت کردند. بر اسای این بند که حذف شد؛ به دولت اجازه داده می‌شود بر اساس پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و متناسب با شرایط اقتصادی کشور، هر سه سال یک‌بار نسبت به کاهش یا افزایش قیمت پایه تعیین شده فوق‌الذکر اقدام و مراتب را ابلاغ نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.