بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

قابلیت‌های جدید نرم‌افزار رتبه‌بندی معلمان

قابلیت‌های جدید نرم‌افزار رتبه‌بندی معلمان

قابلیت‌های جدید نرم‌افزار رتبه‌بندی معلمان سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: آینده هر کشور به امروز آموزش‌وپرورش آن وابسته است.

قابلیت‌های جدید نرم‌افزار رتبه‌بندی معلمان

به گزارش خبریفا به نقل از ایسنا رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش در دیدار با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تشکر از تلاش‌های مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات،  اظهار کرد: اجرایی نشدن رتبه‌بندی در دولت گذشته بیشتر از آنکه به دلیل مسائل مالی بوده باشد به دلیل مشکلات فنی و اجرایی آن بود، زیرا رتبه‌بندی کار فوق‌العاده پیچیده پردامنه و متنوعی بوده است و تیم جوان آموزش‌وپرورش در این دولت شجاعت کافی برای ورود به این طرح را داشت.

 سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به ابعاد رتبه‌بندی گفت: ۹۴۰ هزار معلم تقاضای رتبه کرده بودند که پرونده ۹۳۳ هزار نفر موردبررسی قرار گرفت، ۵۹ میلیون سند در سامانه قرار گرفت که این سامانه ظرف ۳/۵ ماه ساخته شد و این ۵۹ میلیون سند در ۱۵ تا ۲۰ پنجره گردش کار انجام داد که این گردش کار حجم کار را به‌یک‌باره چندین برابر کرد. در طول رتبه‌بندی ۲۰ میلیون حکم صادرشده است.

وی بابیان این‌که نباید شأن و منزلت معلم به دلیل مسائل معیشتی کاسته شود، اظهار کرد: در مورد رتبه‌بندی چند کار در حال انجام است؛ اول اینکه فرایند رسیدگی به اعتراضات آغازشده است که در اعتراضات اجازه بارگذاری مدرک جدید داده نمی‌شد که به‌فوریت اجازه بارگذاری مدرک جدید را خواهیم داد، البته باید قابلیت‌های جدیدی در سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.irبرای این کار ایجاد شود و معلمان می توانند در مؤلفه مورد اعتراض، مدارک تکمیلی را ارائه دهند.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: کمیته نظارت و پایش بر رتبه‌بندی شروع به کارکرده است و گروهی مختصات عمومی هر یک از رتبه‌ها را مشخص کرده‌اند که بر اساس آن، رتبه‌ها را کیفیت‌سنجی می‌کنند.

وی با تأکید بر این‌که باید نقش آموزش‌وپرورش در برنامه هفتم پررنگ دیده شود، اظهار کرد: در این حوزه تمام تلاش خود را می‌کنیم تا آموزش‌وپرورش نقش ویژه‌ای در برنامه هفتم داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.