بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

هیئت وزیران با پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان موافقت کرد

هیئت وزیران با پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان موافقت کرد

سخنگوی دولت گفت: هیئت وزیران با پیشنهاد شورای عالی تأمین اجتماعی و وزارت کار برای افزایش حقوق بازنشستگان در چارچوب همان قانونی که برای افزایش حقوق کارگران پیش بینی شده بود، موافقت کرد.

هیئت وزیران با پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان موافقت کرد

به گزارش خبریفا به نقل از مهر، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت ظهر روز (چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: هیأت وزیران با هر چهار پیشنهاد شورای عالی استان‌ها به منظور حمایت بخش‌های متمرکز و غیرمتمرکز دولتی موافقت کرد. بنا بر این مصوبات، بخش‌داری‌ها، فرمانداری‌ها و استان‌داری‌ها مکلف شدند در مواردی که شوراهای اسلامی نیازمند پشتیبانی باشند، در سقف امکانات خود این حمایت را به عمل آورند.

وی افزود: مصوبه دیگری به پیشنهاد معونت علمی، فناوری داشتیم که بنا بر آن دستگاه‌های اجرایی مختلف کشور را مجاز کرد تا بتوانند اموال امکانات و دارایی‌هایی کت در اختیار دارند را به صورت امانی یا قراردادی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهند تا بتوان از امکانات دولتی در جهت اقدامات علمی و آموزشی دانش‌بنیان استفاده بیشتری کرد.

بهادری جهرمی بیان کرد: بنا بر مصوبه دیگری، فهرست کالاهای اساسی که نرخ حقوق گمرکی آنها از ۴ درصد به ۱ درصد کاهش پیدا می‌کند به تصویب هیأت وزیران رسید تا با این کاهش قیمت شاهد افزایش قیمت خاصی در این حوزه‌ها نباشیم.

وی افزود: هیئت وزیران با پیشنهاد تأمین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان به میزان افزایش حقوق مصوبه برای کارگران در سال ۱۴۰۲ موافقت کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به مجوزی که در قانون بودجه داده شده، مطابق مقرره دیگری بنا شد پیشنهاد نهایی درباره تجهیزات دارویی و سایر تجهیزات صنعتی بعد از تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور هیئت دولت قرار بگیرد.

بهادری جهرمی افزود: هیئت وزیران با پیشنهاد شورای عالی تأمین اجتماعی و وزارت کار برای افزایش حقوق بازنشستگان موافقت کرد. همچنین در همان چارچوب، افزایش حقوق برای کارگران نیز پیش‌بینی و به هیئت وزیران ارائه شده بود که به صورت فوری در دستور کار قرار گرفت و در نهایت با آن موافقت شد تا به زودی افزایش حقوق کارکنان برای کارگران نیز محقق شود.

سخنگوی دولت در واکنش به اظهارات یکی از مدیران وزارت رفاه درباره فروش جزایر قشم و کیش، تصریح کرد: شهدا جان خود را فدای یک وجب از خاک این کشور کردند؛ همه ما نیز در خانه‌ها، خانواده‌ها، مدارس و هیئت‌ها یاد گرفته‌ام که بگوییم «جانم فدای یک وجب خاک وطنم». افتخار همه ما این است که جان خود را فدای یک وجب از خاک کشورمان کنیم. هرکس مشکل اقتصادی یا مسئله‌ای دارد لطفاً از جیب خودش برای حل مشکل هزینه کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.