یک منبع آگاه با اشاره اخبار به منتشر شده اخباری مبنی بر فیلتر شدن اپلیکیشن پیام رسان واتسآپ بعد از فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام گفت: اپلیکیشن واتس‌اپ فیلتر نشده و اختلال این پیام‌رسان به صورت جهانی است و کشورهایی همچون امارات و ترکیه نیز مشکل اختلال دارند. مردم بدانند که هیچ دستوری مبنی بر فیلترینگ واتس آپ صادر نشده است.

وی تاکید کرد: فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام با دستور نهادهای ذی ربط به صورت موقت تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

به روزرسانی: اینطور که مشخص شد، مسدود شدن واتس اپ موقتی بوده و در حال حاضر بدون مشکل کار می‌کند. در صورت فیلترینگ مجدد در خبریفا اعلام خواهد شد.

واتس‌اپ (به انگلیسی: WhatsApp) یک برنامه پیام‌رسانی فوری برای تلفن‌های هوشمند است. این برنامه توسط شرکت سهامی واتس‌اَپ ساخته شده‌است. مؤسس شرکت و سازنده این برنامه یان کوم است.

پیام‌رسان واتس‌اپ، سامانه‌ای نرم‌افزاری برای گوشی‌های هوشمند اندروید.سونی، آیفون، نوکیا، بلک‌بری، و سیمبیان است. این پیام‌رسان از ارتباط دیتا یا وای-فای برای فرستادن پیام استفاده می‌کند. افزون بر توانایی فرستادن متن ساده می‌توان پرونده‌هایی مانند پی‌دی‌اف، نگاره، آوا و ویدئو را با واتس‌اَپ فرستاد.[۱۲]

در ژانویه ۲۰۱۶، این پیام‌رسان اعلام کرد که برای همیشه رایگان خواهد بود.[۱۳] پیش از آن این سرویس پیام‌رسانی تنها سال اول رایگان بود و پس از آن ۰٫۹۹ دلار آمریکا در سال باید پرداخت می‌شد. همچنین مدیر واتس‌اَپ در تاریخ ۱۸ فروردین ۹۵ اعلام کرد که همه پیام‌ها و تماس‌های این مسنجر به صورت کامل رمزنگاری می‌شوند. واتس‌اَپ و نرم‌افزارهای شبیه به آن امروزه با گسترش اینترنت همراه، جایگزینی برای پیامک یا پیام‌های متنی کلاسیک شده‌اند.[۱۴] این پلتفرم در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ در سیستم ویندوز فون به کار خود پایان داد.