بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

برندینگ محصول استراتژیک شهرستان آستانه ‌اشرفیه بادام زمینی همراه با دکتر علی اکبرزاده

برندینگ محصول استراتژیک شهرستان آستانه ‌اشرفیه بادام زمینی همراه با دکتر علی اکبرزاده - خبریفا

برندینگ محصول استراتژیک شهرستان آستانه ‌اشرفیه

برندینگ محصول استراتژیک شهرستان آستانه ‌اشرفیه بادام زمینی همراه با دکتر علی اکبرزاده ؛ شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندر کیاشهر دارای ۱۰۷ روستا است که با داشتن حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی و زمین های کشاورزی که ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار برنج،۳۲ هزار و ۵۰۷ هکتار مابقی آن دیگر محصولات کشاورزی است.

از کانون‌های مهم کشاورزی در استان گیلان محسوب می‌شود اما برند سازی یا به عبارتی عملی کردن حرف برندینگ از نظر محصولات کشاورزی یعنی بخشی از هویت یک شهر یا یک شهرستان به طوری که مصرف‌کننده با شنیدن و دیدن محصول چه نشانه یا معرفی از این شهر یا شهرستان در ذهن خود تداعی می‌کند.

در حال حاضر در حوزه خشکبار کشاورزی بادام زمینی به هشت کشور صادر می‌کنیم که سه کشور ترکیه پاکستان و افغانستان بیشترین صادرات را از ایران در حوزه بادام دارند از کل نیاز کشور در حوزه بادام زمینی ۸ هزار تن آن در آستانه اشرفیه تولید می‌شود.

نیاز کشور در حوزه مصرف بادام‌زمینی ۳۰ هزار تومان است ولی متاسفانه ۲۰ هزار تن به کشور وارد می‌شود با توجه به اینکه کارهای مهمی برای کشت و برداشت بادام و محصولات کشاورزی در استان انجام شده ولی برای اینکه بتوانیم باعث توسعه این محصول شویم.

باید بادام را به عنوان محصول ارزشمند کشاورزی ثبت و سپس فرآوری کنیم که در آستانه اشرفیه ۲۵۰۰ تن فرآوری می‌شود حال می‌توان با ورود به منطقه اوراسیا نگاهی صادراتی داشت چون لازمه پیشرفت کشور صادرات است که باعث افزایش تولید محصول و رفع نیاز کشور و همچنین ایجاد اشتغال برای جوانان محترم شهرستان آستانه اشرفیه خواهد شد.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا در کشاورزی در سال ۲۰۱۴ و با توافق میان کشورهای بلاروس، روسیه، ارمنستان، قرقیزستان و قزاقستان شکل گرفت.

تعرفه گمرگی در تجارت کالا بین اعضای این اتحادیه براساس تعهد صفر است. ارزش افزوده تبدیل بادام زمینی به فرآورده‌های گران قیمت همانند محصولات آرایشی، بهداشتی و شیمیایی بیش از تبدیل این محصول به فرآورده‌ها غذایی است.

پیوستن به یک بازار ۱۸۰ میلیون نفری، بازار وسیع با فرصت‌های صادراتی فراوان برای کشاورزی ایران بوجود خواهد آورد که می‌توان برای محصول استراتژیک بادام زمینی در کنار سایر محصولات شرایط صادرات را فراهم شود.

سنتی بودن فرآیند کشت این بادم زمینی در کشاورزی در آستانه اشرفیه و کمبود صنایع فرآوری مرتبط در گیلان  از مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلات پیش روی این محصول می باشد.

یکی از مهم ترین موارد برای  موفقیت یک برند در حیطه خوراک بسته بندی محصولات است وقتی صحبت از برندینگ خوراکی ها و مواد غذایی می شود بسته بندی خیلی اهمیت پیدا میکند ، مورد دیگر موفقیت رسالت برند است که با توجه به ارگانیک بودن بادام زمینی وجه تمایز محصول شما با رقبا از لحاظ طعم خواهد بود.

۷۰ درصد مصرف بادام‌زمینی کشاورزی در دنیا به‌صورت روغن بوده و فقط ۳۰ درصد آن به‌صورت آجیل مصرف می‌شود.

با فرآوری حرفه‌ای و کشت مکانیزه بادام در کشاورزی می‌توان اقتصاد گیلان را متحول کرد.

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

شهروند خبرنگار خبریفا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.