بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

تزریق واکسن کرونا با اولویت جانبازان شیمیایی انجام می‌شود / سخنان معاون بهداشت و درمان

تزریق واکسن کرونا با اولویت جانبازان شیمیایی انجام می‌شود - خبریفا

تزریق واکسن کرونا با اولویت جانبازان شیمیایی

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران: تزریق واکسن کرونا با اولویت جانبازان شیمیایی انجام می‌شود. از پیگیری تزریق واکسن کرونا برای جامعه ایثارگری خبر داد و گفت: تزریق واکسن کرونا با اولویت جانبازان شیمیایی انجام خواهد شد.

به گزارش خبریفا به نقل از فارس از زنجان، عبدالرضا عباسپور ظهر امروز در جمع مدیران استان زنجان اظهار کرد: در تلاش هستیم با سفرهای استانی به صورت میدانی در جریان مشکلات جامعه ایثارگری قرار گرفته و موارد قابل حل را در استان برطرف کنیم.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از خدمت‌رسانی مسؤولان بنیاد شهید استان به جامعه ایثارگری تقدیر و تشکر کرد و گفت: اکثر مشکلات استان زنجان در خصوص بیمه است و بودجه‌های مربوط به بیمه‌ها را پیگیر و مشکل بودجه‌ای نداریم و در حال حاضر باید بر روند کار بیمه دی نظارت داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه پرداختی بیمه‌ها از ۶ هزار به ۸ هزار افزایش داشته، ادامه داد: ۸۰ درصد دیون نیز در آینده نزدیک پرداخت می‌شود.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در ادامه به بازدید از بیمارستان  بهمن و عقد قرارداد این بیمارستان با بیمه دی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: با عقد این قرارداد ۲۰ تا ۳۰ درصد مشکلات درمانی این جامعه ایثارگری در استان حل ‌شود.
عباسپور با بیان اینکه جامعه ایثارگری عزیزترین قشر جامعه هستند، تصریح کرد: ارتباط با ایثارگران و خدمت‌رسانی به این عزیزان سعه صدر بیشتری را می‌طلبد.

وی همچنین از پیگیری تزریق واکسن کرونا برای جامعه ایثارگری خبر داد و گفت: تزریق واکسن کرونا با اولویت جانبازان شیمیایی انجام خواهد شد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تداوم پایش سلامت، استفاده از پزشکان مشاور در کمیسیون‌های پزشکی، پیشگیری از پیک چهارم کرونا به ویژه والدین معزز شهدا، ساماندهی گلزار شهدا و تکمیل مجموعه توانبخشی ایثار زنجان نیز از جمله مباحث مطرح شده توسط معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید در این جلسه بود.
پیگیری تفاهم‌نامه‌های اشتغال و مسکن ایثارگران
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در این جلسه، ضمن خیرمقدم و تشکر از خدمات بنیاد ستاد مرکز اظهار کرد: پس از انتصاب اوحدی برابر با هشت سال گذشته برای ایثارگران کار انجام شده است.
علی کاظمی به پیگیری تفاهم‌نامه‌های اشتغال و مسکن ایثارگران اشاره کرد و گفت: استان زنجان جزو استان‌های تیپ ۳ کشور است که با ۸۱ نیرو به ایثارگران خدمت رسانی می‌کند.
وی کمبود پرسنل و بازنشستگی نیروها را یکی از تهدیدات این بنیاد برشمرد و به گزارشی از اقدامات این بنیاد اشاره کرد.
ساماندهی آمار، اطلاعات جامعه ایثارگری و اموال بنیاد شهید، جمع‌آوری ۱۶۰ هزار سند از شهدا، ارتباط تنگاتنگ با هیأت‌های مذهبی، خیرین و معتمدین معین در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با شعار ایثار جاریست، انجام مقدمات برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان در دو کمیته جمع‌آوری اسناد و تکریم شهدا، ثبت اطلاعات، اطلاع‌رسانی فرصت‌های شغلی به صورت هفتگی به ایثارگران فاقد شغل، احصای اطلاعات جامعه ایثارگری سالمند در قالب ۲۸ تیم و فعالیت در دو کمیته مراقبت و قرنطینه ستاد کرونای استان از جمله اقدامات بنیاد شهید استان زنجان بود که مدیرکل این بنیاد اشاره کرد.
وی ادامه داد: تقویت مددکاری، و ارتباط تنگاتنگ با جامعه هدف، کسب چهار دوره رتبه‌های برتر جشنواره شهید رجایی و کسب رتبه برتر حوزه حجاب و عفاف از افتخارات این بنیاد در خدمت‌رسانی به ایثارگران است.
کاظمی با تاکید بر اینکه بنیاد شهید یک دستگاه فرهنگی است، اضافه کرد: خدمت به جامعه ایثارگری وظیفه کارکنان بنیاد شهید است که در ارزیابی‌ها با نهادهای حمایتی مقایسه و ارزیابی می‌شود.
وی از اختصاص یک قطعه زمین برای احداث ۲۲۴ واحد مسکونی برای ایثارگران زنجانی خبر داد و گفت: ساخت این پروژه در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اضافه کرد: پیگیری جذب نیرو، تبدیل وضعیت ایثارگران، عدم وجود سالن جلسات مناسب، بیکاری ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه ایثارگری، مشکل عقد قرارداد با بیمه دی و بیمارستان خصوصی بهمن نیز از مهمترین دغدغه‌ها و مشکلات این بنیاد در خدمت‌رسانی به جامعه هدف است.
در ادامه این جلسه نیز معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزه بهداشت و درمان، تصریح کرد: ۱۰ هزار و  ۱۰۱ نفر از بیمه همگانی، ۲۰ هزار و ۶۶۶ نفر از بیمه تکمیلی بهره‌‌مند هستند.
 احصای اطلاعات ۳ هزار و ۲۳۹ نفر از آمار سالمندان بالای ۶۰ سال
علیرضا حیدری از شناسایی و احصای اطلاعات ۳ هزار و ۲۳۹ نفر از آمار سالمندان بالای ۶۰ سال خبر داد و افزود: با شیوع ویروس کرونا در کشور پایش سلامت جامعه ایثارگری به ویژه سالمندان به صورت مستمر انجام و پک‌های بهداشتی از طریق پست به جامعه ایثارگری ارسال شده است.
وی در ادامه به مشکلات حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و یادآور شد: عدم وجود نمایندگی بیمه دی در شهرستان طارم و ماهنشان، آمار پایین طرف قرارداد مراکز درمانی با بیمه دی از مشکلات این بنیاد در راستای ارائه خدمات درمانی به ایثارگران به شمار می‌رود.
همچنین در این جلسه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان زنجان و خدابنده نیز به نمایندگی از شهرستان‌های تابعه که از طریق ویدئوکنفرانس در این جلسه حضور داشتند، مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان را مطرح کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.