بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

استعلام تعداد پلاک های بنام با کد ملی افراد تشخیص فک شدن پلاک و تمام پلاک های بنام

استعلام تعداد پلاک های بنام با کد ملی - خبریفا

استعلام تعداد پلاک های بنام با کد ملی

استعلام تعداد پلاک های بنام با کد ملی و تشخیص اینکه بفهمیم پلاک فک شده یا خیر، شاید برخی از افراد دنبال این باشند که چه تعداد پلاک خودرو بنامشان است یا پلاکشان هنوز بنامشان هست یا نه؟ خوشبختانه امکان استعلام پلاک فعال با کد ملی وجود دارد به دلیل اهمیت اطلاع از تعداد پلاک های فعال ، در این مقاله قصد داریم در رابطه با این موضوع صحبت کنیم و آموزش استعلام تعداد پلاک های بنام را توضیح دهیم با ما در پایگاه خبری خبریفا همراه باشید

ضرورت استعلام تعداد پلاک های بنام

استعلام تعداد پلاک های بنام برای هر کسی که یک وسیله نقلیه (اعم از ماشین و موتور سیکلت) دارد، واجب است؛ اما چرا استعلام پلاک یک امر ضروری است؟ استعلام پلاک فعال با کد ملی در دو موقعیت خودش را نشان می دهد.

خرید و فروش زمانی که یک خودروی جدیدی را خریداری کرده اید!

خرید و فروش خودرو یکی از معاملاتی است که هر روزه انجام می شود و نمی توان از کنار آن به راحتی رد شد. به هر حال در هنگام خرید و فروش خودرو و موتور سیکلت یا هر وسیله نقلیه دیگری باید قوانین خاصی رعایت شود. یکی از این قوانین این است که هنگام خرید و قبل از تحویل گرفتن خودرو یا موتور سیکلت، پلاک ماشین به اسم خریدار زده شود.
البته فرقی نمی کند که یک خودروی نو خریداری کرده اید یا یک خودروی دست دوم! در هر دوی این حالت ها پلاک ماشین باید به اسم شما زده شود. برای اطلاع از این موضوع، باید استعلام پلاک فعال با کد ملی شما انجام شود که در ادامه این روش آموزش داده خواهد شد.

البته این موضوع برای فروشنده هم صدق می کند. اگر فروشنده ای وکالتی به خریدار داده باشد تا مراحل تعویض پلاک را انجام دهد، باید حتما از صحت مراحل انجام کارها مطلع شود؛ چرا که اگر جرمی با پلاک ماشین فروشنده انجام شود، عواقب آن بر عهده فروشنده است.

همه دارندگان خودرو، بهتر است که استعلام تعداد پلاک های بنام را انجام دهند!

توصیه می کنیم که حتی اگر خودرو جدیدی را خریداری نکرده اید، استعلام تعداد پلاک های بنام را انجام دهید؛ اما این کار چه لزومی دارد؟ زمانی که یک پلاک خودرو به اسم شما باشد، تمام مشکلات مربوط به آن خودرو نیز بر عهده شخص شما است. به طور مثال اگر شخصی با پلاک خودروی شما دست به دزدی زد، شما مجرم شناخته می شوید! چرا که پلاک خودرو به اسم شما است.

به همین دلیل توصیه می کنیم که هر چند وقت یک بار استعلام پلاک فعال با کد ملی را انجام دهید و اگر هرگونه مغایرتی را مشاهده کردید، به پلیس ۱۱۰ گزارش دهید تا مشکلی متوجه شما نشود.

چگونه بفهمیم پلاک فعال داریم؟

بعضی از افراد به تازگی یک خودرو را خریداری کرده اند و می خواهند بدانند که آیا پلاک خودرو به اسم آن ها زده شده است یا خیر؟ خوشبختانه این موضوع به راحتی و تنها با چند بار کلیک کردن امکان پذیر است. تمام پلاک های فعال که با کد ملی یک فرد خریداری شده اند، در سازمان راهور ثبت می شوند و می توان از طریق سایت این سازمان این پلاک ها را مشاهده کرد.

برای مشاهده پلاک های فعال نیازی به وارد کردن اطلاعات خاصی نیست. شما می توانید به استفاده از کد ملی خودتان وارد سامانه استعلام پلاک شوید و اگر پلاک فعالی دارید آن را مشاهده کنید.

قبل از اینکه اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید توجه داشته باشید بنا به گفته پلیس محترم راهور اطلاعات مربوط به فک پلاک به صورت آفلاین بوده و آنلاین نمی باشد، یعنی اینکه شما قبل از اقدام به وارد نمودن اطلاعات خواسته شده به تاریخ بروز رسانی سایت باید دقت نمایید. (تاریخ بروزرسانی به رنگ آبی در سایت درج شده است).
بعد از وارد شدن به سایت پلیس راهور باید صفحه سایت به شکل زیر باشید، در کادر کد ملی ، کد ملی خود را وارد نمایید و در کادر (متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید( اعداد یا حروف زیر کادر در کادر وارد نمایید و روی دکمه جستجو کلیک نمایید.

منتظر بمانید سایت بعد از پردازش اطلاعات نتیجه جستجو را به شما نمایش می دهد، در صورتی که اطلاعاتی درباره فک پلاک وسیله نقلیه مد نظر موجود نبود، در روزهای آتی مجدد بررسی نمایید.

تشخیص پلاک فک شده

در دوران زندگی خود احتمالا بارها عبارت فک پلاک را شنیده اید. بخصوص اگر اهل معامله خودروهای کارکرده باشید یا اینکه در آینده قصد این کار را داشته باشید. اولین مرحله ای که باید در ثبت یک قرارداد خرید و فروش اتومبیل انجام دهید، تعویض پلاک و در واقع فک پلاک قبلی است.

فک پلاک چیست؟

فک پلاک، مرحله اول در مراحل انجام تعویض پلاک جهت معامله و خرید و فروش وسیله نقلیه است. در واقع شما بعد از انجام این مرحله است که می توانید بصورت رسمی خودروی مورد نظرتان را معامله کنید.

در واقع هر پلاک عامل شناسایی صاحب خودرو است. پس وقتی صاحب خودرو عوض می شود پلاک قبلی نیز باید تعویض شود. به خاطر داشته باشید که با فک پلاک دیگر مسئولیت خودرو با خریدار جدید است. مثلا اگر بعد از فروش خودرو، تخلفی رخ بدهد، جریمه آن متوجه صاحب خودرو است.

چگونه از وضعیت فک پلاک آگاه شوم؟

برای اینکار می توانید از طریق این لینک وارد سامانه پلیس راهور شوید و با ثبت اطلاعات لازم از وضعیت پلاک اطمینان حاصل کنید. در داخل سایت بخشی با نام “وضعیت پلاک فک شده” وجود دارد. شما با وارد کردن کد ملی صاحب پلاک و همچنین کد امنیتی موجود در سایت، می توانید از وضعیت این پلاک بعد از پردازش اطلاعات، آگاه شوید. توجه نمایید که اگر وضعیت پلاک شما مشخص نبود، یکی دو روز بعد مجددا این فرآیند را انجام دهید تا اطلاعات سامانه بروز شود.

نکته مهم

اگر چه فک پلاک بر عهده فروشنده است، اما حتی اگر خریدار خودرو هستید، حتما از فک پلاک مطمئن شوید تا اگر سابقه ای در مورد خودرو و پلاک قبلی آن وجود دارد، عواقبی را متوجه شخص شما نکند.

 

جهت ورود به سایت راهور و استعلام پلاک از طریق لینک زیر وارد سایت شوید و طبق تصویر زیر مشخصات خود را وارد نمایید

استعلام تعداد پلاک های بنام با کد ملی - خبریفا

7 نظرات
  1. محمد می گوید

    سلام
    آقا به نظرم آخرین بروزرسانی این سایت برا چند قرن پیشه!
    من بیشتر از دو ماهه پلاکم فک شده ولی وقتی استعلام میگیری میزنه فک پلاک برای کد ملیت ثبت نشده

    1. خبریفا می گوید

      لطفا با پشتیبانی سایتشون تماس بگیرید تا مشکل شما رو برطرف کنند

  2. مصطفی سهامی می گوید

    سلام هرچه میزنم میگه بروزرسانی نمیشه بفهمم لطفاً ی شماره بدید که بشه تماس گرفت ممنون

    1. خبریفا می گوید

      یک شماره هست ولی از صحت آن مطمئن نیستم
      ۸۱۲۴۰۰۹۰-۰۲۱
      آدرس ایمیل هم که داخل سایتشون درج شده
      portalnaja@police.ir

  3. مادح می گوید

    سلام وقت بخیر اینجانب در سال ۹۱ یک فک پلاک داشتم تا چند وقت پیش تو سایت راهرور نشون میداد که موجود ولی دو سه روز پیش که وارد سایت شدم نوشته که پلاک فک شده برای این کدملی وجود نداره بایستی از کجا پیگیری نمایم. با تشکر

    1. خبریفا می گوید

      سلام وقت بخیر
      از طریق پشتیبانی سایت راهور

  4. فرید می گوید

    سایتشون مشکل داره اصلا باز نمیکنه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.