بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

نحوه استعلام پلاک فک شده موتور سیکلت / چگونه بفهمیم پلاکمان فک شده

نحوه استعلام پلاک فک شده موتور سیکلت - خبریفا

نحوه استعلام پلاک فک شده موتور سیکلت

نحوه استعلام پلاک فک شده موتور سیکلت استعلام پلاک فک شده موتور سیکلت در حال حاضر  به صورت آنلاین از طریق پلیس راهور انجام می شود برای این کار نیاز به دانستن کدملی شخص وجود دارد.

به گزارش خبریفا حتماً همه شما رانندگان خودرو و موتورسیکلت می دانید که بعد از خرید هر وسیله ای باید فک پلاک کنید و پلاک جدیدی را از مراکز تعویض پلاک تحویل بگیرید به این کار فک پلاک گفته می شود. در صورتی که شما خودرو یا موتورسیکلتی را فروختید ولی خریدار فک پلاک نکرده باشد هر تخلفی که با وسیله مرتکب شود قانون شما را به عنوان مالک اصلی می شناسد پس در این مورد دقت کافی را داشته باشید.

برای تعویض پلاک حتماً باید فروشنده و خریدار با هم به مراکز تعویض پلاک مراجعه نمایند در صورتی که فروشنده به دلیلی نتواند همراه خریدار برود این روند متوقف می شود ولی می تواند با دادن وکالت به خریدار یا فرد دیگری به روند کار سرعت ببخشد.
مراحل تعویض پلاک موتور سیکلت برای فک پلاک قدیمی و گرفتن پلاک جدید به طور خلاصه،‌ این‌گونه است که شما باید با مراجعه به مراکز مجاز تعویض پلاک، شماره نوبت بگیرید و با بردن خودرو یا موتورسیکلت به پارکینگ با در دست داشتن مدارک مورد نیاز (کارت ملی و شناسنامه، سند خودرو یا موتورسیکلت، فیش آب برق یا تلفن) به باجه ذکر شده مراجعه نمایید و پس از پرداخت مبلغ درخواست شده برای پست قبض، پلاک و برگ سبز خودرو یا موتورسیکلت برگه ای را تحویل گرفته که توسط بازرسین پر می شود و دوباره به همان قسمتی که برگه را گرفته بودید تحویل دهید و مدارکی که داده بودید را گرفته و به بخش فک پلاک مراجعه کنید. در این قسمت پلاک قبلی را تحویل داده و پلاک جدید را گرفته تا روی خودرو یا موتورسیکلت نصب شود.

اگر فروشنده به خریدار وکالت تعویض پلاک داده باشد حتماً باید پیگیر این کار شود تا زودتر فک پلاک انجام شود برای این کار می تواند به وب سایت راهور ۱۲۰ مراجعه کرده و با استعلام پلاک فک شده موتور سیکلت از انجام این کار مطئن گردد.

در قسمت وضعیت پلاک فک شده، صفحه ای مانند تصویر زیر باز شده و شما باید کد ملی خود یا خریدار را وارد نمایید تا از وضعیت فک پلاک مطمئن شوید. توجه داشته باشید این اطلاعات آفلاین بوده و درج اطلاعات جدید در پایگاه داده راهور زمانبر است.

از طریق لینک زیر وارد سایت پلیس راهور شوید

استعلام تعداد پلاک های بنام با کد ملی - خبریفا

در صورتی که برای تعویض پلاک وکالت داده اید و خریدار فک پلاک را انجام نداده و با همان پلاک تردد می کند می توانید از طریق دادگاه حکم توقیف پلاک را بگیرید؛ زیرا تردد با پلاکی که به نام شما ثبت شده است و انجام هرگونه تخلف از قبیل دزدی، قتل، تصادف و … طرف حساب قانون شما هستید.

 

لطفا به نکات زیر در سایت پلیس راهور توجه فرمایید!

  1. محتویات آفلاین

    محتویات این بخش از سایت آفلاین بوده وبه هیچ وجه به بانک اطلاعاتی پلیس راهورمتصل نمی باشد و یک نسخه بروزرسانی شده با تاریخ مندرج زیر، از سامانه اجرائیات پلیس راهور می باشد.

  2. بهنگام سازی داده ها

    بدلیل حجم بالای داده ها و عدم ارتباط آنلاین به بانک اصلی ، در حال حاضر بهنگام رسانی اطلاعات بصورت هفتگی مصوب و اجرا گردیده است .

  3. برخورد با متخلفین

    به استناد قانون جرائم رایانه ای با سوء استفاده کنندگان ،متخلفین و مزاحمین سایبری برخورد قانونی خواهدشد.

  4. استعلام پیامکی

    برای استعلام پیامکی نمره منفی شماره گواهینامه را به شماره پیامک ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال فرمائید .

سوالات متداول در مورد وضعیت پلاک موتور سیکلت ها

  • در صورت گم شدن پلاک موتور چه اقداماتی باید انجام داد؟

اگر پلاک گم شده باشد می بایست با گزارش پلیس و مدارک شناسایی مالک و موتور به مراکز تعویض پلاک مراجعه کرد.

  • اگر پلاک موتور سرقت شده باشد برای گرفتن پلاک باید به کدام مرکز مراجعه کرد؟

ابتدا باید گزارش پلیس و آگاهی در مورد سرقت وجود داشته باشد و بعد با این گزارشات و مدارک کامل شناسایی مالک و خود وسیله به یکی از مراکز تعویض پلاک مراجعه کرد.

  • آیا می توان با دادن وکالت به خریدار،‌ در مراحل سند زدن و تعویض پلاک حضور نداشت؟

با وکالت فروش و تعویض پلاک میتوان همه مراحل را خریدار بدون حضور فروشنده انجام دهد.

3 نظرات
  1. سعید رحمتی می گوید

    سلام این برنامه موفقیتی در دادن اطلاعات پلاک فک شده موتور ندارد و موفق به اطلاع یافتن پلاکهای خود نمیشویم.

  2. سینا می گوید

    هرچی تلاش می‌کنیم این برنامه باز نمیشه و خطا می‌دهد

  3. مجتبی می گوید

    سرکاری . آخه چرا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.