بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

۵ گام اصلی در طراحی لوگو / استفاده درست از رنگ ها و در نظر گرفتن جایگاه برند

۵ گام اصلی در طراحی لوگو

۵ گام اصلی در طراحی لوگو امروزه طراحی اصولی و جذاب لوگو برای هر کسب و کاری فارغ از محیط کسب و کار (اینترنتی یا سنتی بودن آن) امری ضروری است.طراحی لوگوی اصولی و درست ابزاری مؤثر در دست بازاریاب‌ها برای ساختن هویت برندی قابل اعتماد برای کسب و کارها به شمار می‌رود. اما اصول‌های پایه‌ای زیادی برای ساخت لوگویی منحصر به‌فرد وجود دارد. اگر برای طراحی لوگو خوب فکر شود، لوگو می‌تواند باعث رشد کسب و کار شود.

5 گام اصلی در طراحی لوگو

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که طراحی لوگو مهم ترین و تاثیرگذارترین بخش در فرآیند برندینگ می باشد. لوگو نشان دهنده هویت یک برند می باشد و طراحی نادرست و غیرحرفه ای آن می تواند تاثیر منفی در دیدگاه کاربران و مشتریان نسبت به آن برند ایجاد کند. طراحی لوگو حرفه ای مانند هر یک از عناصر تبلیغاتی و هویت بصری دارای اصول اولیه و نکات خاصی می باشد که طراح باید به آنها توجه داشته باشد تا بازخورد خوبی را مشاهده نماید. در ادامه اصول مهم طراحی لوگو را بیان خواهیم کرد. پس با ما باشید.

 در ادامه با ما همراه باشید تا ۵ گام مهم و اساسی اصول طراحی لوگو را برایتان شرح دهیم. ابزارهای بصری بسیاری وجود دارند که کسب و کارها به تهیه‌ی آن‌ها فکر می‌کنند. این ابزار شامل لوگو، بروشور، کارت ویزیت، وبسایت، نرم افزارهای موبایلی، طراحی بسته بندی، کاتالوگ، تراکت و غیره می‌شوند. اما لوگو مهم‌ترین آن‌هاست. لوگو به مشتری کمک می‌کند محصول شرکت شما را در یک نگته بشناسد.

اصول طراحی لوگو

۱-در نظر گرفتن جایگاه برند

طراحی لوگو بدون شناخت برند کاری بی فایده و یا بی ثمر خواهد بود. به این نکته توجه داشته باشید که نوع طراحی و طرح با حیطه فعالیت یک برند ارتباط مستقیم دارد. برای نمونه لوگوی طراحی شده برای مشاغلی که با کودکان سروکار دارند با لوگوهای مشاغل صنعتی از همه نظر تفاوت فاحشی دارد پس جستجو و تحقیق را نباید فراموش کرد.

۲- طراحی ساده لوگو

یکی از اصول طراحی لوگو ی خوب این است که مفهومی ساده داشته باشد. بهترین لوگو، لوگویی است که به بیننده حسی آنی و شفاف از «شما» بدهد و تمیز و عاری از در هم ریختگی باشد. به طور کلی، هر چه ساده‌تر بهتر؛ سادگی تاثیرگذارتر است. یادتان باشد که از لوگو به شیوه‌های مختلف، در سکوهای مختلف و در فرمت‌ها و اندازه‌های گوناگون استفاده می‌شود، بنابراین جزئیات پیچیده گم می‌شوند.

۳- اتود اولیه بزنید

طراحی لوگو کمی با سایر عناصر در طراحی گرافیک کمی متفاوت می باشد. در این نوع طراحی فراهم کردن اتود و طرح اولیه از آن جهت که میتواند یک دید کلی به شما و به کارفرما بدهد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و طراح بیشترین زمان را به آن اختصاص می دهد. اتود یا طرح اولیه با طراحی های ساده روی کاغذ شروع شده و در نهایت ترکیب چندین طرح بهتر با یکدیگر تا حدی نشان دهنده لوگوی نهایی می باشد. اما این فقط یک طرح ابتدایی بوده و هنوز تغییرات زیادی روی آن اعمال خواهد شد.

۴- استفاده درست از رنگ ها

توجه داشته باشید که طرح لوگوی شما باید جذاب باشد. استفاده‌ی هوشمندانه از رنگ‌ها می‌تواند ظاهری منحصر به فرد به لوگوی شما بدهد. رنگ‌ها این توانایی بی‌نظیر را دارند که احساسات ما را بر انگیزند. به عنوان مثال، وقتی رنگ قرمز را می‌بینیم، حس تهاجم، عشق، انرژی و شور پیدا می‌کنیم. در کنار این نکات حتما به رنگ سازمانی در طراحی لوگو دقت کنید.

۵- متناسب بودن لوگو

لوگوی حرفه‌ای و اصولی باید متناسب با هدف مورد نظر شرکت باشد. لوگو باید برای مخاطب مورد نظر مناسب باشد. به عنوان مثال، لوگوی اسباب بازی فروشی می‌تواند رنگی و بانمک باشد اما برای یک شرکت حقوقی، نمی‌توان از این مشخصه‌ها استفاده کرد.

سخن آخر

داشتن یک لوگوی حرفه ای لازمه هر کسب و کار و نماد آن کسب و کار است. داشتن یک لوگوی حرفه ای میتواند به برندینگ و مارکتینگ شما کمک شایانی کند. استودیو هنری فندق، یکی از ارائه دهنده های خدمات طراحی در ایران با تیم خوش ذوق و حرفه ای، در فیلد هایی چون : طراحی لوگو – طراحی کاتالوگ، طراحی پوستر تبلیغاتی، طراحی بیلبورد های تبلیغاتی و…  است که میتوانید پیش از اقدام به طراحی لوگو از خدمات و مشاوره رایگان این استودیو بهره مند شوید.

 

این خبر توسط شهروند خبرنگار ارسال شده و صحت آن توسط پایگاه خبری خبریفا رد یا تائید نمی شود

جهت ارسال خبر از طریق لینک زیر اقدام نمایید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.