آگهی به مطالبی گفته میشود که از جانب فرد، شرکت یا سازمانی برای آگاه کردن مردم تهیه شده و به روشی مناسب منتشر میگردد. آگهیها میتوانند چاپی یا غیر چاپی باشند. همچنین از نظر مالکیت میتوانند به دو گروه دولتی و غیردولتی تقسیم گردند.
معناشناسی
اصطلاح تبلیغات ریشه در واژههای (کنگر گاتیو دی پرو پا گاندا فید) یا کنگره ترویج ایمان دارد که در سال ۱۶۲۲ کلیسای کاتولیک برپا نمود. این کنگره بخشی از اقدامات ضد اصلاح طلبی کلیسا بود مطابق تعریف لاسول در کتاب «فنون تبلیغات در جنگ جهانی» تبلیغات منحصراً به کنترل عقیده با نمادهای مهم نظیر گزارشها شایعات تصاویر و دیگر اشکال ارتباط جمعی میپردازد
تاریخچه
آنچه که امروز به عنوان تبلیغات نو و جدید میشناسیم، ریشه در اواخر سدهٔ نوزدهم و اوایل سدهٔ بیستم در کشور ایالات متحده دارد. اما بهطور کلی برای تبلیغات اعم از سیاسی یا تجاری میتوان سه دوره تاریخی قبل از انقلاب گوتنبرگ و اختراع و تکمیل ماشین چاپ در سال ۱۴۵۰ را در نظر گرفت
- دوره علایم حجاری شده بر روی کاسهها، کوزههای سفالی و…
- نشانهها و تبلیغ روی دیوارها و سنگ نبشتهها
- جارچیهای شهر
البته تمام فرهنگها و تمدنهای گذشته هر کدام به شیوهٔ خود تبلیغات را داشتهاند، به عنوان مثال راههای تبلیغ دین در ادیان مختلف بسیار زیرکانه است و پس از گذشت قرنها صیقل خورده وحرفهای است، مثل آئین سخنوری و خطابه و همچنین متون مذهبی که به عنوان ادعیه و احادیث متداول است.
تبلیغات در دوران باستان
از دوران ما قبل تاریخ، تصاویری بر روی دیواره غارهای قدیمی نقش بسته که مربوط به سازندگان اشیای ابتدائی است و به نوعی نمایش و تبلیغ توانائیها و کالاهای آنان بودهاست.
تبلیغات در قرن حاضر
البرت لاسکر را عنوان پدر تبلیغات نوین معرفی میکنند لاسکر در دهه ۱۹۲۰ تبلیغات را اینگونه تعریف میکند (تبلیغات عبارت از فروشنده در پشت دستگاه چاپ) آنچه مابه عنوان تبلیغات نو و جدید میشناسیم ریشه در اواخر قرن نوزدهم و اوائل قرن بیستم در کشور ایالات متحده دارد زمان ظهورآژانسهای تبلیغاتی به صورت سازمان یافته و به وجود آمدن مجلات و کتابهای تبلیغاتی در سال ۱۹۳۰ مجله عصر تبلیغات گشایش یافت این مجله به صورت رنگی چاپ میشد.وقتی که صحبت از تبلیغات در قرن حاضر میشود، نمیتوان نامی از تبلیغات اینترنتی نیاورد. تبلیغاتی که مزایای بسیاری در خود دارد: ارزان است، فراگیر است، ماندگار است، هوشمندانهاست، شبانهروزی است، هر زمان که شما بخواهید، قابل تغییر است و… کارکرد این نوع تبلیغات به خصوص زمانی که شرکتها از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند کاملاً پر رنگ تر میشود. شاهد این امر بررسی رشد تبلیغات اینترنتی در بحران مالی کنونی (سال ۲۰۰۹) است.
تبلیغات پست مستقیم یک اسلحه واقعاً کارا جهت هدف گرفتن بخش خاصی از از بازار هدف است. شما میتوانید کارت پستال، کاتالوگ، بروشور، خبرنامه یا یک نامه ساده را برای مشتریان خود بفرستید. هدایایی درون پاکت قرار دهید که نشانگر اهمیت شما به مشتریان خود باشید.
این رسانه وسیلهای مناسب برای اطلاعرسانی در زمینههایی مانند: فروشهای فوقالعاده، تخفیفات فصلی، یادآوری اینکه شرکت مشتریان قبلی خود را از یاد نبردهاست و شیوهای مناسب جهت اطلاعرسانی بی واسطه و جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان کنونی است. مزایای این نوع تبلیغات:
- در سرویس پست مستقیم تبلیغات با ماندگاری بیشتری صورت میگیرد و اطلاعات زیادی را از این طریق به مشتریان میتوان منتقل کرد
- در این نوع تبلیغات میتوان بازار هدف را شناسایی کرد و تنها برای این دسته از مشتریان تبلیغات کرد که باعث کاهش هزینهها میشود.
- در این روش تبلیغات میتوان از بانک اطلاعاتی مراکز پستی نیز استفاده کرد در سازمان پست ایران واحدی بنام پست مستقیم وجود دارد.
شرایط تبلیغات و رپورتاژ آگهی در سایت خبریفا
- لینک دادن به سایت های چت، غیر اخلاقی ممنوع است.
- لینک دادن به سایت های فیلتر شده ممنوع است.
- لینک دادن به فایل های اجرایی و نرم افزاری (exe.) ممنوع است.
- لینک دادن به سایت های فیشینگ (Phishing) ممنوع است.
- گذاشتن ۲ لینک فالو و ۱ لینک نوفالو مجاز می باشد.
- گذاشتن حداکثر ۴ تصویر مجاز می باشد.
- اسپم اسکور سایت پایین ۱۵ باشد.
- لینک دادن فقط به ۱ سایت مجاز است.
- تعداد تگ های مجاز ۳ عدد.
مکان های تبلیغات در سایت:
تبلیغ بنری بالای نوشته | یک ماه | ۱۹۷٫۰۰۰ تومان |
تبلیغ بنری بالای نوشته | سه ماه | ۴۹۷٫۰۰۰ تومان |
تبلیغ بنری پایین نوشته | یک ماه | ۱۷۷٫۰۰۰ تومان |
تبلیغ بنری پایین نوشته | سه ماه | ۴۳۷٫۰۰۰ تومان |
تبلیغ بنری سایدبار |
یک ماه | ۱۸۷٫۰۰۰ تومان |
تبلیغ بنری سایدبار | سه ماه | ۴۶۷٫۰۰۰ تومان |
رپورتاژ آگهی | تکی | ۱۴۷٫۰۰۰ تومان |
طراحی بنر تبلیغاتی متحرک (Gif) |
یک عدد |
۳۹۰٫۰۰۰ تومان |
حداقل بازدید ماهانه ۱۵۰۰۰
تعداد تبلیغات محدود می باشد و در صورت تکمیل باید برای ماه های بعد رزرو نمایید
سایز بنرها ۷۲۸×۹۰ و ۶۰*۴۶۸ و ۳۰۰*۳۰۰ می باشد که باید ارسال گردد
در صورت رعایت قوانین رپورتاژ آگهی، رپورتاژ شما در قسمت شهروند خبرنگار منتشر می شود
جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر از طریق فرم تماس با ما اقدام نمایید