راهنمای دریافت تاییدیه تحصیلی در سامانه تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir
راهنمای دریافت تاییدیه تحصیلی
در این مقاله راهنمای دریافت تاییدیه تحصیلی در سامانه تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir را در سایت خبریفا به شما آموزش می دهیم.
ویدیو راهنمای دریافت تاییدیه تحصیلی
جدول راهنمای نظام آموزشی
نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی
پیرو اطلاعیه منتشر شده در سایت سازمان سنجش کشور درخصوص اعلام نتایج پذیرفته شدگان رشته های تحصیلی دورههای روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، دانشگاه پیامنور، پردیس خودگردان و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در مرحله پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۳۹۹، به اطلاع می رساند با توجه به مهیا شدن دریافت تاییدیه تحصیلی بصورت الکترونیکی از وزارت آموزش و پرورش توسط پذیرفته شدگان جهت ارائه به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی محل قبولی، فرآیند دریافت تاییدیه تحصیلی مدرک دیپلم پذیرفته شدگان به شرح زیر می باشد :
- مراجعه به سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی emt.medu.ir و پرکردن اطلاعات لازم و دریافت کد رهگیری
- اگر سامانه آموزشی دانشگاه، خدمت برخط مرتبط را در سامانه کارسازی کرده باشد، دانشجو می تواند کد رهگیری دریافتی را در محل مشخص شده در سامانه آموزشی دانشگاه درج نماید.
- اگر سامانه آموزشی دانشگاه، خدمت بر خط را در سامانه کارسازی نکرده باشد، دانشجو کد رهگیری را به دانشگاه تحویل داده و کارشناس دانشگاه می تواند پس از مراجعه به آدرس kemt.medu.ir وارد شده و با وارد کردن کد رهگیری دانشجویان، تاییدیه را دریافت نماید.
پیش نیاز های ثبت نام برای دریافت تاییدیه تحصیلی
- در دست داشتن اقلام اطلاعاتی گواهینامه فارغ التحصیلی
- شماره تلفن همراه
- مشخص بودن دانشگاه و یا سازمان استعلام گیرنده تاییدیه تحصیلی
- داشتن کارت بانکی و رمز دوم جهت پرداخت الکترونیکی
فرآیند دریافت تاییدیه تحصیلی دیپلم در سامانه
این سامانه به منظور دریافت درخواست های تاییدیه تحصیلی ایجاد شده است. افرادی که بنا به درخواست دانشگاه و یا سازمان استعلام گیرنده متقاضی تاییدیه تحصیلی می باشند، به این سامانه وارد شده و درخواست خود را ثبت می کنند. این درخواست به منطقه صادر کننده مدرک تحصیلی ارسال شده و پس از بررسی و اطمینان از وجود و صحت مدرک، گواهی تاییدیه تحصیلی صادر شده و به صورت الکترونیک برای استعلام گیرنده ارسال خواهد شد.
فرآیند درخواست تاییدیه تحصیلی دیپلم در سامانه
فرآیند دریافت تاییدیه تحصیلی دیپلم در سامانه به شرح زیر است:
- انتخاب نظام و مقطع آموزشی (نظام جدید متوسطه / نظام چهار ساله متوسطه/ نظام سالی واحدی / نظام ترمی واحدی / نظام شش ساله متوسطه)
- مشخصات هویتی و تحصیلی (درج اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی طبق اطلاعات موجود در مدرک تحصیلی / انتخاب سازمان یا دانشگاه استعلام گیرنده)
- تایید اطلاعات (در صورت صحت اطلاعات بر روی دکمه “تایید” کلیک نمایید.)
- درگاه بانکی
- دریافت کدپیگیری (پس از انجام مراحل ثبت درخواست، شماره پیگیری صادر می شود که به صورت پیامک برای موبایل متقاضی ارسال می شود. متقاضی می تواند از طریق گزینه پیگیری تاییدیه تحصیلی آخرین وضعیت درخواست خود را مشاهده کند.)
هدف از ارائه این کار ارائه خدمات اطالاعات فارغ التحصیلان به سازمان ها و موسسات دولتی و دانشگاه ها است که مایل می باشند در مورد اعتبار مدرک تحصیلی ارائه شده از طرف کارمندان و یا دانشجویان خود اطمینان حاصل کنند.
سوالات متداول
۱- جهت دریافت تاییدیه تحصیلی به کدام سامانه باید مراجعه کرد؟
برای دریافت این گواهی می بایست به سامانه emt.medu.ir مراجعه نمود.
۲- برای ثبت درخواست در سامانه تاییدیه تحصیلی به چه اطلاعاتی نیاز است؟
انجام این فرآیند با ارائه اطلاعات هویتی متقاضی، اطلاعات فارغ التحصیلی و همچنین مشخصات استعلام گیرنده امکان پذیر می باشد.
۳- آیا در این سامانه امکان پیگیری درخواست تاییدیه مدرک تحصیلی نیز وجود دارد؟
بله، در صورت ثبت درخواست خود در این سامانه می توانید با استفاده از کد رهگیری دریافتی، از آخرین وضعیت درخواست گواهی خود نیز مطلع شوید.
دانلود فایل PDF مطلب