بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

اعلام مجازات تخلف در کنکور

اعلام مجازات تخلف در کنکور

اعلام مجازات تخلف در کنکور اگر فردی در کنکور مرتکب تقبل شود تا ۱۰ سال از کنکور محروم می‌شود و این درحالی است که تاکنون ۸۵۰ مورد تقلب در آزمون کنکور شناسایی شده است.

اعلام مجازات تخلف در کنکور

به گزارش خبریفا به نقل از تجارت نیوز به گفته رئیس سازمان سنجش اختیار قطع اینترنت در روز کنکور با وزارت ارتباطات است و این موضوع برای اجرای عدالت بین داوطلبان کنکور است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در ۲۹ و ۳۰ دی ماه گفت: اختیار نحوه قطع اینترنت در روزهای کنکور با وزارت ارتباطات است.

دکتر عبدالرسول پورعباس امروز ۱۷ دی ماه در نشست خبری در محل سازمان سنجش افزود: آزمون در پایان دی ماه برگزار می شود.

وی گفت: کنکور سراسری در تیرماه هم برگزار می شود و این آزمون تقریبا حالت آزمایشی دارد و اگر نمره اش خوب شد که چه بهتر و اگر نه هم داوطلبان فرصت دوباره‌ای دارند.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: آزمون سراسری از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار است و با توجه به تاثیر قطعی معدل در ادامه راه فرد تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: سنجش امانت آزمون را حفاظت می کند. از همین رو شورای امنیت کشور برای تمام دستگاه ها موضوع کنکور را تعیین تکلیف کرد که امر آزمون سراسری را امر ملی تلقی شود.

پورعباس با اشاره به قطعی اینترنت در زمان کنکور گفت: آخرین حلقه حفاظت و امنیت کنکور به بحث اینترنت مربوط می شود و در دستور العمل شورای امنیت نیز آمده است قطع سراسری یا نقطه ای. درخواست ما به دبیرخانه شورا امنیت می رود در صورت تصویب ابلاغ می شود. نحوه اجرای این موضوع نیز با وزارت ارتباطات است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: سازمان سنجش تمام تلاش خود را کرده تا امنیت را به نقطه کمال برساند اما محدود کردن اینترنت بسته به تصمیم وزارت ارتباطات است. ما می خواهیم عکس یا فایلی ارسال و دریافت نشود. نمی خواهیم به طور مطلق قطع شود. نحوه اجرای این موضوع در اختیار وزارت ارتباطات است.

۸۵۰ نفر در کنکور پارسال با تجهیزات شناسایی شدند

پور عباس ادامه داد: در قدم سوم حوزه آزمون‌ها و مخازن آن ها از نظر ایمنی بررسی شد. در سال گذشته با کمک یک شرکت دانش بنیان ۹۵ درصد از تقلب جلوگیری کردیم. در رشته های دندان پزشکی و دارو سازی ۱۰۰ درصد جلوی تقلب را گرفته‌ایم.

او بیان کرد: افرادی که پارسال تقلب کردند، نه تنها وارد دانشگاه نشدند؛ بلکه چند سال نیز محروم شده‌اند و  سازمان سنجش می‌تواند تا ۱۰ سال افراد را از کنکور محروم کند.

او گفت: ۸۵۰ نفر را با تجهیزات و هزاران نفر را به عنوان متقلب شناسایی کردیم.

رئیس سازمان سنجش بیان کرد: آخرین حلقه امنیتی در کنکور قطع سراسری یا نقطه ای است که باید در شورای عالی امنیت ملی تصویب و ابلاغ شود.

او اظهار کرد: صیانت از سلامت کنکور مطالبه همه مردم و داوطلبان است و نقطه کمال امنیت کنکور، محدود کردن اینترنت است.

رئیس سازمان سنجش افزود: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت با وزارت ارتباطات است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.