بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

امضاء چند تفاهم نامه داخلی با دستگاههای ذیربط در راستای تفاهم نامه تأمین مسکن و اشتغال

امضاء چند تفاهم نامه داخلی با دستگاههای ذیربط در راستای تفاهم نامه تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران - خبریفا

امضاء چند تفاهم نامه داخلی با دستگاههای ذیربط در راستای تفاهم نامه تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران

به گزارش خبریفا به نقل از ایثار “واحد لرستان” امضاء چند تفاهم نامه داخلی با دستگاههای ذیربط در راستای تفاهم نامه تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران  محمود زرین جویی صبح دیروز یازدهم اسفندمااه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گزارشی از اقدامات بنیادشهید در خصوص تفاهم نامه تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران که مردادماه سال جاری بین رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران کشور و استاندار لرستان بسته شد، ارائه داد. 

وی با اشاره به تفاهم نامه مذکور جهت تأمین مسکن ایثارگران و ساماندهی گلزار شهدا گفت: ما در استان جهت اجرایی شدن این تفاهم نامه با دستگاههای ذیربط چند تفاهم نامه داخلی امضاء کرده ایم. در این بین تعهداتی وجود داشت که از جمله آن شناسایی و ارائه آمار و اطلاعات مشمولین تحت پوشش بنیادشهید بود که در اختیار دستگاه های ذیربط قرار گرفت.

زرین جویی با تأکید بر ضرورت تأمین مسکن خانواده شهدا و ایثارگران گفت: بعضی از شهرستان ها فاقد زمین هستند و برخی از شهرستان ها هم که زمین در آنجا موجود است هزینه آماده سازی زمین برای ساخت، بسیار سنگین است که تاکنون در دو شهرستان پلدختر و ازنا ۳۵ قطعه زمین قابل واگذاری معرفی شده. در حالی که ما بیش از ده هزار و پانصد نفر واجد شرایط داریم که از این تعداد سه هزار نفر جز این تفاهم نامه هستند که تاکنون هیچگونه تسهیلات مسکن و زمین دریافت نکرده اند.

مدیرکل بنیادشهید لرستان با اشاره به خسارت های وارد شده به گلزار شهدای معمولان در جریان سیل سال ۹۸ گفت: بر اثر سیل سال گذشته به این گلزار شهدا آسیب جدی وارد شد به همین منظور با هماهنگی سازمان آب منطقه ای به دنبال رفع مشکل در این بخش هستیم. طی مکاتباتی نیز که جناب اوحدی با وزارت نیرو، وزارت کشور، سازمان مدیریت بحران و بنیاد مسکن داشتند.

پیگیری ها افزایش یافته و به دنبال آن هستیم که از اعتبارات تکمیلی سیل ۹۸ که جهت دیوارکشی ساحلی شهرستان پلدختر اختصاص یافته جهت بازسازی گلزار شهدا استفاده شود.

وی در خصوص بحث اشتغال ایثارگران گفت: در بحث جذب و بکارگیری ایثارگران و خانواده های شهدا از طریق فراهم نمودن زمینه خوداشتغالی و کارآفرینی، جذب و استخدام از طریق سهمیه ۲۵ درصد ماده ۲۱ و بکارگیری و جذب ایثارگران از طریق کارگاهها، شرکت ها و بخش های خصوصی در راستای اجرای ماده ۳۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به دنبال رفع حداکثری مشکل بیکاری هستیم.

زرین جویی با اشاره به مرمت و بهسازی بیلبوردهای تبلیغاتی ایثارگران گفت: هنوز در این زمینه اداره حمل و نقل و راهداری اقدامی انجام نداده است. همچنین ما پیگیر اختصاص زمین موردنیاز بنیادشهید جهت اختصاص به ایثارگران توسط شهرداری در گلزار شهدای خرم آباد و در راستای ماده ۱۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران هستیم که این موضوع نیز با توجه به پیگیری های به عمل آمده تاکنون محقق نشده است.

وی ادامه داد: مقرر شده تا شهرداری های استان اقدام به بازسازی و مرمت تصاویر شهدا و تابلوهای ایثارگران در سطح شهرها نمایند.

مدیرکل بنیادشهید لرستان همچنین گفت: هم اکنون بسیاری از مزارهای شهدا واقع در گلزار شهدای خرم آباد نیاز به مرمت اساسی دارد و در بحث پاکیزگی و آراستگی گلزار نیز انتظار می رود شهرداری ها و دهیاری ها بعنوان متولی اصلی حفظ و نگهداری از گلزار شهدا در انجام این امر مقدس و وظیفه ذاتی و قانونی خود را به نحو شایسته عمل کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.