بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

حضور دانش آموزان از اول مهر ۱۴۰۰ در مدارس الزامی است؟ / سخنان وزیر آموزش و پرورش

حضور دانش آموزان از اول مهر 1400 در مدارس الزامی است؟ - خبریفا

حضور دانش آموزان از اول مهر ۱۴۰۰ در مدارس الزامی است؟

حضور دانش آموزان از اول مهر ۱۴۰۰ در مدارس الزامی است؟ وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا حضور دانش آموزان از اول مهر در مدارس الزامی است؟ اظهار کرد: باید ستاد ملی کرونا در این باره تصمیم بگیرد البته مطالعات گسترده جهانی و تجربه غالب کشورها حاکی از آن است که مخاطره ای متوجه دانش آموزان نیست اما دور بودن از مدرسه مخاطرات قطعی دارد. همه تلاش ها در جهت آموزش باکیفیت است.

به گزارش خبریفا به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در حاشیه مراسم افتتاحیه سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در اردوگاه باهنر برگزار شد درباره روند بازگشایی مدارس گفت: لازم است تمهیدات بیشتری بیندیشیم و نیروی انسانی را برای کار موثرتر تجهیز و سناریوهای مختلف را مرور کنیم. 

بازگشایی مدارس همزمان با تغییر دولت

وی افزود: بازگشایی مدارس همزمان با تغییر دولت است و نگرانیم که تغییر دولت به شروع سال تحصیلی آسیب بزند. یک هدف از برگزاری این اجلاس همین است‌. تغییر دولت یک نقطه عطفی است. طی سال های گذشته تلاش هایی کرده و اقداماتی را انجام داده ایم و می‌خواهیم مجموعه اقدامات را مرتب و یافته ها را دسته‌بندی کنیم تا برای شروعی دیگر آماده شویم. یک سال تحصیلی تمام شده و سال جدیدی قرار است، آغاز شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تقریبا ۳۰ درصد از مدارس جمعیت کمتر از ۵۰ دانش آموز دارند و به شرط رعایت فاصله اجتماعی بدون مشکل می توانند سال تحصیلی را حضوری آغاز کنند، گفت: برخی مدارس در شهرها تراکم بالاتری دارد و اگر ملزم به رعایت فاصله اجتماعی باشیم، دانش آموزان را در طول هفته تقسیم می‌کنیم. سال گذشته هم تجربه کسب کرده ایم و دستورالعمل مقامات بهداشتی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.