بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

مجلس تغییرات کنکور ۱۴۰۲ را لغو کرد؟ تغییرات کنکور ۱۴۰۲ به تصویب

مجلس تغییرات کنکور ۱۴۰۲ را لغو کرد؟

مجلس تغییرات کنکور 1402 را لغو کرد؟

به گزارش خبری فا به نقل از خبرینو مجلس تغییرات کنکور ۱۴۰۲ را لغو کرد؟ تغییرات کنکور ۱۴۰۲ بسیار شدید است و بسیاری از داوطلبان پیگیر اخبار جدید هستند که بدانند آیا مجلس تغییرات کنکور ۱۴۰۲ را لغو کرد؟ آیا تغییرات کنکور قطعی خواهد بود؟ تغییرات کنکور ۱۴۰۲، به گونه ای است که شرایط و نحوه برگزاری آن با سالهای قبل کاملا متفاوت می باشد. اما آیا تغییرات کنکور لغو می شود؟

آیا تغییرات کنکور ۱۴۰۲ لغو می شود؟

پیرو آخرین اخبار تغییرات کنکور ۱۴۰۲ در مورد اینکه آیا مجلس تغییرات کنکور ۱۴۰۲ را لغو کرد؟ باید بگوییم مصوبه مجلس تغییری در نحوه برگزاری «کنکور ۱۴۰۲» ایجاد نمی‌کند اما تغییرات کنکور ۱۴۰۲ که به تصویب رسیده اند، چیست و چه شرایطی در انتظار داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ است؟ در ادامه از جزئیات کامل خبر مطلع می شود:

  • رئیس کمیسیون آموزش مجلس در گفت وگویی با اشاره به بررسی طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در کمیته ویژه‌ای در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، تصریح کرد: کنکور ۱۴۰۲ که بخش اول آن در دی ماه ۱۴۰۱ و بخش دوم آن در تیرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد، طبق اطلاع رسانی قبلی سازمان سنجش؛ در دو مرحله، فقط برای دروس تخصصی و با احتساب تأثیر قطعی معدل برگزار خواهد شد.
  • رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: هرگونه تغییری قانون، مربوط به کنکور ۱۴۰۳ به بعد بوده و تلاش داریم با کار کارشناسی دقیق و رفع ایرادات کنکور ۱۴۰۲، فرآیند پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها را اصلاح کنیم.
  • ایشان تأکید کرد: بنابراین داوطلبان کنکور با آرامش خاطر، طبق اطلاع رسانی صورت گرفته به مطالعه سرفصل‌های تعیین شده و دروس تخصصی بپردازند، چرا که هر گونه تغییری در قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، معطوف به کنکور ۱۴۰۳ به بعد است.
  • وی افزود: جلسات تخصصی کمیته ویژه کمیسیون آموزش برای اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشورادامه دارد و سعی خواهیم کرد، مطالبات و خواسته‌های داوطلبان را در طرح تدوینی لحاظ کنیم.
  • رئیس کمیسیون آموزش مجلس در مورد بررسی طرح یک فوریتی کنکور در کمیته‌‎ ویژه ، گفت: این طرح معطوف به سال‌‎های ۱۴۰۳ به بعد بوده و تغییری در نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۲ ایجاد نخواهد کرد.
  • روز ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱ اصلاحیه ساماندهی سنجش و پذیرش دانشجو و متقاضیان ورود به کنکور ۱۴۰۲ ابلاغ شده است که بر اساس آن کنکور در دو نوبت در سال برگزار می شود.
  • پس از حدود یک سال کش و قوس سرانجام در ۲۵ تیر ۱۴۰۱ تغییرات کنکور ۱۴۰۲ تصویب شد. پیرو مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی توسط رئیس‌جمهور به شورای سنجش و پذیرش دانشجو و وزارت آموزش و پرورش برای اجرا ابلاغ شد.
  • یکی از مهم‌ترین تغییرات کنکور ۱۴۰۲ و بعد از آن، تأثیر سوابق تحصیلی به صورت قطعی است. برای کنکور ۱۴۰۲ سوابق تحصیلی به میزان ۴۰ درصد قطعی و فقط سال دوازدهم، برای کنکور ۱۴۰۳ سوابق تحصیلی به میزان ۵۰ درصد قطعی و فقط سال دوازدهم، برای کنکور ۱۴۰۴ سوابق تحصیلی به میزان ۶۰ درصد قطعی و سال یازدهم و دوازدهم و برای کنکور ۱۴۰۵ سوابق تحصیلی به میزان ۶۰ درصد قطعی و سال دهم و یازدهم و دوازدهم اعمال خواهد شد.
  • اهمیت دادن به آموزش‌های مدارس و در کنار آن توجه به دیگر ابعاد تربیتی و مهارت‌های زندگی همچنین تشریحی خواندن و فرصت تفکر عمیق و پاسخگویی به سوالات در وقت کافی از مزایای این قسمت از مصوبه است؛ با این وجود کنکور کماکان جزو ملاک‌های پذیرش دانشجو است که در سال ۱۴۰۲ شصت درصد و در نهایت در سال آتی حداقل چهل درصد تأثیر خواهد داشت.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.