بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

افراد مبتلا به کرونا چگونه حمام کنند؟ / دکتر مسیح دانشوری توضیح می دهد

افراد مبتلا به کرونا چگونه حمام کنند؟ - خبریفا

افراد مبتلا به کرونا چگونه حمام کنند؟

فوق تخصص بیماری‌های ریوی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری گفت، افراد مبتلا به کرونا چگونه حمام کنند؟ نکاتی را در این باره عنوان کرد.

به گزارش خبریفا به نقل از میزان، با توجه به اپیدمی شدن بیماری کرونا ممکن است در هر خانواده یک نفر به ویروس آلوده باشد،به بیماران دارای مشکلات زمینه‌ای از قبیل بیماریهای قلبی و دیابت و یا بیماران تحت شیمی درمانی و یا مصرف کنندگان داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی، توصیه می‌کنیم اگر دچار تب بالا و علائم سرماخوردگی هستند حتما به پزشک مراجعه کنند.

عابدینی، فوق تخصص بیماری های ریوی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری درباره نحوه استفاده افراد مبتلا و یا مشکوک به کرونا از حمام، توضیحاتی ارائه داد:

 

 

با توجه به اینکه ممکن است ترشحات دهان در وسایل و محیط حمام باقی بماند، لازم است پس از استحمام فرد مبتلا و یا مشکوک به کرونا، فضا و وسایل حمام با مواد ضدعفونی کننده خانگی ضدعفونی شود.

جدا کردن ظروف غذای فرد مبتلا و یا مشکوک، خوشبختانه با توجه به اینکه ویروس کرونا به گرما حساس است، شست و شوی ظروف با آب گرم و مایع ظرفشویی آن را از بین می‌برد.

مواد دخانی باعث می‌شود که مویرگ‌های راه هوایی فوقانی و تحتانی آسیب ببیند و این مسئله باعث تضعیف مکانیسم دفاعی فرد شده و احتمال ابتلا و یا شدت بیماری را افزایش می‌دهد. همچنین قلیان می‌تواند منبع مهمی برای انتقال ویروس باشد.

مصرف هشت تا ۱۰ لیوان آب و مایعات در طول شبانه روز و در این ایام کم آب نبودن بدن افراد مسئله مهمی برای ارتقای سلامت است، بنابراین توصیه می‌شود افراد مصرف سبزیجات و میوه‌ها را در برنامه روزانه خود بگنجانند.

منبع:ایسنا
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.