بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

برنامه عملیاتی ۱۴۰۲ بنیاد شهید و امور ایثارگران با موشکافی دقیق

برنامه عملیاتی ۱۴۰۲ بنیاد شهید و امور ایثارگران با موشکافی دقیق

برنامه عملیاتی ۱۴۰۲ بنیاد شهید و امور ایثارگران با موشکافی دقیق معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست هم‌اندیشی و تبیین نقطه نظرات و پیشنهادات برنامه عملیاتی ۱۴۰۲ بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور هفت مدیر کل و معاون توسعه استان‌ها، گفت: اصل برنامه و برنامه محور عمل کردن خوب است اما مهم روشی است که با آن برنامه را پیش می‌بریم که باید منجر به افزایش بهره‌وری شود.

برنامه عملیاتی ۱۴۰۲ بنیاد شهید و امور ایثارگران با موشکافی دقیق، موجب افزایش بهره‌وری می‌شود
به گزارش خبریفا به نقل از ایثار، طاهر موهبتی در این نشست خاطرنشان کرد: اگر بهره‌وری افزایش پیدا نکرد باید دید مشکل از کجاست و معاونان توسعه استان‌ها باید دقیق برنامه را کالبدشکافی کرده و هر جا که مشکلی بود آن قسمت را حتی زیر سؤال ببرند.
وی خطاب به معاونان استان‌ها افزود: برنامه عملیاتی را با نگاه نقادانه قوی نقد کنید تا برنامه درست و دقیق نوشته شود و درنهایت به افزایش بهره‌وری بینجامد. باید دید مشکلات و کم و کاستی‌های برنامه در کجاست و مراحل تدوین و ابلاغ و اجرا و پایش بررسی شود.
موهبتی با تأکید بر اینکه کیفیت را نباید فدای برنامه و برنامه را نباید فدای کیفیت کرد، اظهار کرد: باید دید اگر بخواهیم برنامه‌ای را همراه با کیفیت اجرا کنیم چه باید کرد. معاونان استان‌ها باید به ستاد کمک کنند چون کار اصلی را استان‌ها در اجرا و عمل انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: پایش میدانی نباید ضعیف باشد و در حوزه‌های مختلف اشتغال، مسکن، محصولات فرهنگی می‌توان گام‌های خوبی برداشت و فکر نابی برای این حوزه‌ها تعریف کرد.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران حوزه فرهنگ را بسیار متنوع دانست و تأکید کرد: خروجی مطلوب باید آثار داشته باشد هرچند خروجی فرهنگی زمان‌بر است.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران خلاقیت را محصور به حوزه فرهنگی نداست و گفت: در حوزه‌‌های تأمین مسکن و اشتغال خانواده‌های ایثارگر هم باید خلاقیت داشته باشیم مثلاً طرح نهضت ملی مسکن را برای خانواده‌های ایثارگران هم اجرا و با ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان برای جامعه هدف اشتغال‌زایی کنیم.
موهبتی با بیان اینکه برای رسیدن به نتیجه، اشکالات برنامه عملیاتی باید به حداقل برسد، از معاونان توسعه استان‌ها خواست تا این برنامه را جدی بگیرند تا نتیجه قابل لمس و درک باشد.
مدیرکل دفتر برنامه و بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست اعلام کرد: برنامه عملیاتی ۱۴۰۲ بنیاد بر اساس سند تحول دولت تدوین شده است و هدف از تدوین این برنامه افزایش رضایت ایثارگران و توزیع عادلانه خدمات به جامعه هدف است.
وی با اشاره به دستاوردها و نقایص برنامه عملیاتی ۱۴۰۱ با تأکید بر رفع این نقایص و ارائه گزارشی از روند تدوین برنامه عملیاتی ۱۴۰۲ اظهار کرد: تدوین این برنامه آبان‌ماه آغاز و با اهداف کلان بازنگری شد و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم اهداف کلان را ابلاغ کردند.
مدیرکل دفتر برنامه و بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: سند تحول دولت مردمی امسال در تدوین برنامه بنیاد به عنوان سند بالادستی نقش ویژه‌ای دارد. با توجه به تأکید دبیرخانه سند تحول، اقدامات تعریف شده در سند تحول به برنامه تبدیل و تا ۱۴۰۴ برنامه‌ها بر اساس این سند باید عملیاتی شود.
گودرزی گفت: یک ماه و نیم قبل گزارشی‌ در شورای معاونان بنیاد با موضوع برنامه عملیاتی ارائه شد و رئیس بنیاد تأکید داشتند که برنامه‌های جاری تحت‌الشعاع برنامه‌های عملیاتی قرار نگیرد و حتی در صورت امکان در برنامه عملیاتی گنجانده شود.
وی از کارگروه‌ها خواست تا پایان دی‌ماه برنامه عملیاتی ۱۴۰۲ حوزه مربوطه را اعلام کنند و ادامه داد: فرمت نظرسنجی به صورت کلی در سامانه بارگذاری می‌شود تا همه افرادی که به سامانه دسترسی دارند در این نظرسنجی با پاسخ به حدود ۱۶ سؤال شرکت کنند. خلاصه نظرسنجی هم اطلاع‌رسانی خواهد شد البته این نتایج باعث بهبود اوضاع کاری می‌شود.
بر اساس این گزارش، در ادامه این نشست مدیران کل و معاونان توسعه مدیریت استان‌ها موارد و نظرات متعددی بیان و بابت تهیه و تدوین برنامه عملیاتی ۱۴۰۲ قدردانی و تشکر کردند. فراسازمانی نکردن فعالیت‌ها، تعارض نداشتن برخی برنامه‌ها با قوانین خارج از بنیاد، بومی‌سازی، رفع مشکلات تحصیلی و آموزشی جانبازان و خانواده‌های ایثارگران، تقویت مددکاری، و چگونگی اجرای طرح سپاس از موضوعاتی بود که مدیران کل و معاونان توسعه مدیریت استان‌ها مطرح کردند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.