بنر ۱۳۵۰x 250 هدر سایت

ضرورت بررسی و ارزیابی تحقق اهداف مدارس شاهد

ضرورت بررسی و ارزیابی تحقق اهداف مدارس شاهد

ضرورت بررسی و ارزیابی تحقق اهداف مدارس شاهد معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست ستاد مرکزی شاهد وزارت آموزش‌وپرورش بر ضرورت بررسی و ارزیابی تحقق اهداف مدارس شاهد تأکید کرد.

ضرورت بررسی و ارزیابی تحقق اهداف مدارس شاهد
به گزارش خبری فا به نقل از ایثار، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه مؤسس مدارس شاهد حضرت امام خمینی (ره) بودند و اکنون بیش از ۳۰ سال از عمر این مدارس می‌گذرد، اظهار کرد: باید بررسی کرد که آیا به اهداف مدارس شاهد رسیده‌ایم، چه توفیقاتی در این سال‌ها داشته‌ایم و بر این اساس یک رویکرد تحولی برای مدارس شاهد داشته باشیم تا افق‌های جدیدتری برای این مدارس گشوده شود.
وی ادامه داد: در خانواده‌های شاهد و ایثارگر با آسیب‌هایی مشابه آسیب‌های اجتماعی که در جامعه وجود دارد، مواجه هستیم، لذا باید برای کاهش این آسیب‌ها در مدارس شاهد برنامه‌ریزی کرد، همچنین بررسی شود، چند درصد جامعه شاهد و ایثارگر از این مدارس استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: نظر امام (ره) در دستور خود برای تأسیس مدارس شاهد این بود که خانواده‌های شاهد با آموزش کیفی به نخبگان اجتماعی، فرهنگی، دینی و سیاسی جامعه تبدیل شوند و نقش مرجعیت امور اجتماعی را در جامعه داشته باشند، لذا باید بررسی کنیم آیا به این هدف رسیده‌ایم و در راستای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی کنیم.
وی در پایان تأکید کرد: باید حکمرانی اهداف تأسیس مدارس شاهد در این مدارس تحقق یابد.
وزیر آموزش‌وپرورش نیز در این نشست بابیان این‌که امیدواریم خدمت شایسته‌ای به فرزندان شاهد و ایثارگر در مدارس شاهد داشته باشیم، اظهار کرد: باید نگاه فرهنگی و تربیتی به مسائل آموزش‌وپرورش داشت، لذا باید مطالعاتی برای تحقق اهداف مدارس شاهد داشت و بر اساس آن الگویی برای مدارس شاهد در دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت مشخص شود.
وی بابیان این‌که مدارس شاهد در حوزه آموزش سایر حوزه‌ها موفق بوده‌اند، اظهار کرد: ائتلاف بین دو نهاد فرهنگی، یعنی آموزش‌وپرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران در مدارس شاهد شکل‌گرفته است و این ائتلاف الگوی موفقی بوده است که باعث شده است تا مدارس شاهد به یک الگو برای سایر مدارس تبدیل شود، لذا متقاضیان ثبت‌نام این مدارس زیاد است و مردم هم از عملکرد این مدارس راضی هستند.
وی اظهار کرد: مدارس شاهد در ساحت‌های تربیتی به‌خصوص مناسبت‌های دینی و مذهبی فعال هستند و سعی می‌کنند دانش‌آموزانی در تراز سند تحول تربیت کنند، لذا می‌توان این مدارس را به‌عنوان مدارس هدف اجرای سند تحول در نظر گرفت و رتبه‌بندی و ارزیابی مدارس شاهد بر اساس تحقق اهداف سند تحول انجام شود.
نوری ادامه داد: مدارس شاهد سعی می‌کند تا شاخص‌های استاندارد آموزش‌وپرورش را رعایت نماید و می‌توان این مدارس را به‌عنوان مدارس تحولی موردبررسی قرارداد، زیرا دانش‌آموزانی با سطوح مختلف تحصیلی در مدارس شاهد ثبت‌نام می‌نمایند و همه آن‌ها به‌تدریج نتایج خوبی در حوزه‌های آموزشی و تربیتی کسب می‌کنند و این روش موفق می‌تواند به‌عنوان الگویی در سایر مدارس مورداستفاده قرار گیرد.
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: راه‌اندازی سامانه استعدادیابی دانش‌آموزان و ارائه الگوی هدایت نظام‌مند استعدادها، قرار دادن مدارس شاهد به عنوان مدارس هدف پیاده‌سازی و اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین، ارزیابی و رتبه‌بندی کیفی مدارس شاهد در ساحت‌های شش‌گانه به‌عنوان یک جشنواره جهت ایجاد رقابت در بین آن‌ها و راه‌اندازی هنرستان‌های شاهد در جوار مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران مبتنی بر آمایش سرزمینی می‌تواند بخشی از اقدامات مشترک باشد.
نوری ادامه داد: ارائه الگوی ارتباط دانشگاه شاهد با مدارس شاهد، حضور دانش‌آموزان مدارس شاهد در مراکز دانش‌بنیان و حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان از طریق این مراکز و راه‌اندازی کودکستان در مدارس شاهد بخش دیگری از اقدامات در راستای ارتقای کیفیت مدارس شاهد می‌تواند باشد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.